مرجع تخصصی کشاورزی و زراعت ایران و جهان

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

بوسیله گزارش همشهری آنلاین، با شروع سهمیه بندی و مصالحه بها بنزین، بخت طرح کنف از معیشت خانوار را در دستور کار قرار داد و اعلام کرد که منابع ناشی از این طرح حدود ۳۰ هزاره میلیارد تومان برآورد شده که به مردم پیاده شدن می گردد.

به خشکی امدن این اساس، قرار شد برای خانوارهای تک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزاره تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزاره تومان واریز شود.

پرداختی این طرح، در سه مرحله است که مرحله اول آن (۲۷ آبان) انجام شد و به حساب بعضی از سرپرستان خانوار که مشمول این طرح بودند مبالغ تعیین شده واریز شد که جمعیت ۲۰ میلیون نفری را دربر گرفت.

وهله دوم واریز، شایسته کردن ۲۴ چهارشنبه (۲۹ آبان) است که ۲۰ میلیون نفر دیگر را شامل می شود و وعده سوم نیز ساعت ۲۴ شنبه (دوم آذرماه) است؛ چراکه قرار است طبق این طرح، حدود ۶۰ میلیون نفر این منابع را شهود کنند که ۱۸ میلیون نفر اندک از جمعیت ۷۸ میلیونی یارنه بگیر است که احتمالا این ۱۸ میلیون نفری که مبلغ کمک حمایتی را دریافت نخواهند کرد همان سه گانه دهک بالای درآمدی هستند که قرار است از گرفتن یارانه نقدی نیز حذف شوند، چراکه گزارش های رسمی نشان می دهد دهک های بالای درآمدی، زیاد از ۲۰ برابر سایر دهک ها از یارانه بنزین استفاده می کنند و اکنون داخل طرح توافق مقدار سوخت و یارانه های پنهان بوسیله نعوظ غریزی درون ترجیح حذف صبر دارند.

طبق آنچه اعلام شده، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان، شهریه بگیران، معلمان، روستاییان و عشایر، کارگران، کارمندان و اقشار کم درآمد جامعه هدف کمک حمایتی دولت را تشکیل می دهند.
آیفونهم شبیه بسیاری از ابزارهای الکترونیکی مشابه عمر مشخصی دارد و پس از سپری شدن مدت زمان معینی دیگر کاربردی نخواهد وجود. تقدیر آیفون از ثانیه افتاده پس از بازنشستگی چیست؟ آیا می توان بخش های تشکیل دهنده ی آن را کاملا جدا کرد و از وجود آن ها در ساخت آیفون جدید بهره گرفت؟ پاسخ این پرسش باتوجه به افزایش روازفزون تلاش های اپل برای بازیافت محصولات خود مثبت است. نمونه ی شاخصی از این تکاپو را می توان در ربات بازیافت اپل مشاهده کرد؛ ربات بزرگ و توانمندی که قامتش حدود ۱۰ متر است و با صیت دیزی (Daisy) شناخته می شود. ربات بازیافت اپل از پنج بازوی مجزا برای جداسازی اجزای مختلف آیفون روزی می برد و سرعت سریعی برای ارتکاب این فرمان دارد.مقاله های مرتبط:هزینه ساخت هر آیفون و شیوه تعیین نرخ آننظرسنجی: بهترین گوشی هوشمند حال مجهز چیست؟طرح های تازه مصنوع شده از مواد بازیافتی

سال گذشته، دیزی موفق شد صدهاهزار مایه آیفون را بازیافت و امکان دستیابی مهندسان اپل بوسیله قطعات و مواد باارزش بوسیله فرمان رفته درون این گوشی ها را مجهز کند. تو حال حاضر، دو نمونه از ربات بازیافتاپل را مهندسان این شرکت مدل سازی کرده اند که داخل آزمایشگاه بازیافت مواد شهر آستین تگزاس نگه داری می شوند و به جداسازی قطعات آیفون مبتلا هستند.

به سوا ربات بازیافت اپل، سایر تجهیزات آزمایشگاه بازیافت آستین همان تجهیزات متداول و استانداردی است که در سایر مراکز بازیافت لوازم الکترونیکی کاربرد می شود. بدین ترتیب، مهندسان اپل می توانند با بررسی سیاق های نوین بازیافت راه های بدیع ای برای بهبود روش های قدیمی و سنتی این پدیده بیابند.

ربات بازیافت اپل بخشی از برنامه ی این شرکت برای دستیابی به رویت تازه و گشاد ای از اقتصاد دَوَرانی است؛ اقتصادی که در آن جزء درخورتوجهی از مواد اولیه تولید از راه بازیافت محصولات قدیمی و ازرده بیرون به مشت می آید. درواقع، این قناعت تمرکز ویژه ای کنار کاهش ضایعات تولید می کند.

لیزا جکسون در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما ریاست راه اندازی حفاظت از هوا زیست آمریکا را برعهده داشت و اکنون یکی از مدیران بزرگ اپل در بخش اجتماعی و محیط زیست بوسیله احصائیه می جوی. جکسون هدف از دستور کار های اپل برای توسعه ی قناعت دَوَرانی را تولید محصولاتی می داند که از مواد بازیافت شده خراج می شوند. به نشانی مثال، مواد به کاررفته درون نسخه های باستانی آیفون می توانند درون ساخت گوشی های متاخر و آتی آیفون کاربرد شود.

فرایند پرزحمت پیدایش آیفون

درحال حاضر، اکثر گوشی های هوشمند موجود در بازار به کمک مواد اولیه انواع و گاه کمیابی متشابه طلا، نقره، فسفر، تیتانیم و امثال آن ساخته می شوند. بسیاری از این مواد به کمک فرایندهای بیش پرزحمت از معادن استخراج می شوند؛ فرایندهایی که گاه تأثیرات بسیار مخربی بر محیط زیست و حتی جامعه می گذارد. با این حال، می توان طولانی این مواد ابتدایی را ازطریق بازیافت ابزارهای الکترونیکی قدیمی به دست آورد و تأثیرات مخرب مذکور را کاهش رحم.

بنابر ادعای جکسون، اپل به کمک تعداد فراوانی از دایره هایی که به رخساره صنف ای درزمینه ی بازیافت محصولات الکترونیک فعال هستند، آزمایش های مختلفی انجام داده است؛ آزمایش هایی که شعار از ارتکاب آن ها بازیافت صدها عنصر فضای اطراف هر جسمی تناوبی از محصولات قدیمی و خارج از رده ی اپل است.

تقلا های اپل برای بازیافت عناصر مهم مسیل تناوبی از محصولاتی مانند آیفون نتایج مثبتی بوسیله همراه داشته است. به عنوان مثال، این شرکت سال گذشته برای اولین بار موفق شد کبالت را از باتری نسخه های اخیر آیفون بازیافت یواش. در این فرایند که ازطریق جداسازی اجزای تشکیل دهنده ی مدل های استفاده نشدنی آیفون انجام گرفت، ربات بازیافت اپل، دیزی، نقش مهمی برعهده داشت و این اجزا را با سرعت بسیار جدا کرد. اگر این پروژه داخل سطح گشاد لطافت عمل شود، نیاز بوسیله استخراج کبالت از معادن تا حد فراوانی کاهش خواهد یافت.

درحال حاضر، بخش گسترده ای از کبالت موردنیاز صنایع جهان از معادن جمهوری دموکراتیک کنگو استخراج می شود. فرایند عمل این فرمان معمولا بسیار بیمار است و معدنچیان محلی با دست خالی و درون حفره های خطرناک آن را استخراج می کنند. این در حالی است که کبالت ماده ای سمی محسوب می شود و کنش طولانی مدت و غیرایمن آن با دست یا بدن مردم مقدور است مشکلات فراوانی ابداع کند. فرایند استخراج کبالت علاوه بر معدنچیان می تواند برای محیط زیست هم بیش خطرناک باشد؛ چراکه تلفات ناشی از استخراج آن تو اغلب موارد منابع آب را آلوده و سمی می کند.



توجه بوسیله ارزش های اخلاقی موجب شده است اپل هم مانند بسیاری از شریک های مشابه، برای تأمین مواد اولیه محصولات خود دقت و حساسیت بیشتری به نفقه دهد و عزب با آن دسته از شریک شدن هایی همکاری یواش که تا قطع زیادی مسائل ایمنی و انسانی را طی تأمین مواد ابتدایی تجلیل می کنند. با این حال، هیچگاه شرکتی نمی تواند تمام و دقیق از این موضوع تامین شود که آیا تأمین کنندگان مواد بدوی طولانی وضعیت انسانی و اخلاقی را رعایت می کنند یا خیر.

حتی اگر در تأمین مواد اولیه تخلفاتی مانند سوءاستفاده از کودکان امر خواه نصیب کشی از کارگران اجرا نشود، معمولا فرایند مربوط به آن با انجام اعمالی مشابه استفاده از ماشین آلات وزین و شکافتن همراه است؛ عملیاتی که تأثیر مخربی پیاده شدن محیط زیست می گذارد. ازاین رو، تأمین مواد اولیه ازطریق بازیافت محصولات باستانی بهینه و قانون دان ترین رویه برای پرهیز از آسیب های یادشده خواهد وجود.   

مواردی که به آن رمز شد، جزو مهم ترین دلایل طراحی ربات بازیافت اپل یا همان دیزی و استفاده از آن برای جداسازی طولانی قطعات به کاررفته درون نسخه های استفاده نشدنی آیفون است. این ربات اکنون در قالب پروژه ای آزمایشی مصرف می شود تا بتوان ازطریق گشایش کارایی آن، شیوه های بازیافت آیفون را تکامل داد.

استعداد های دیزی برای بازیافت آیفون

درحال حاضر، بسیاری از مراکز بازیافت لوازم الکترونیک از ابزارهای بزرگ مکانیکی برای انجام این کار استفاده می کنند. ابزارهایی که کالا الکترونیک استفاده ناپذیر را پیش از آنکه مواد به کاررفته در آن ها طبقه بندی و بخاطر فروش در بازار مرام کم ارزش دسته بندی شوند، طولانی و همه جانبه اسقاط می کنند. این امر سبب می شود تو بسیاری از موارد، بازیافت کامل مواد بوسیله کاررفته در این لوازم ناممکن شود.

چنانچه آیفون را ابزارهای گاراژ مد اسقاط کند، امکان دستیابی به برخی از مواد نخستین رادیکال بوسیله کاررفته در آن وجود نخواهد داشت. به عنوان مثال، بسیاری از مواد ارزشمند معدنی استفاده شده درون آیفون که بوسیله عنوان آهن ربا در بلندگوهای گوشی به کار دربند می شود، درصورت اسقاط سنتی ممکن است با سایر فلزات تلفیق شود و کاملا از دست برود؛ اما ربات بازیافت اپل با دقت و وسواس بیش طی بازیافت آیفون از بروز این طور آسیبی جلوگیری می کند. با وجود این دقت، دیزی از سرعت یدکی برخوردار است و می تواند در مدت یک زمانه بیش از دویست دستگاه آیفون را اوراق کند. بوسیله معاون دقت متعدد ربات بازیافت اپل می توان کبالت را بوسیله صورت جداگانه از نسخه های قدیمی آیفون بازیافت کرد و از وجود آن تو تاسیس مجدد باتری های جدید آیفون بهره گرفت.      

البته دیزی نخستین ربات بازیافت اپل به شمار نمی جوی و این شرکت پیش از دیزی، ربات بازیافت دیگری به اشتهار لیام (Liam) را در سال ۲۰۱۶ آزمایش کرده بود. درواقع، بسیاری از فناوری های به کاررفته در دیزی مدتی قبل در لیام بررسی شده است. اگرچه هدف حقیقی از طراحی ربات بازیافت اپل آشنایی با روش های نوین بازیافت لوازم الکترونیک و ایجاد تکامل در آ ن ها و درکل نگاه بوسیله آینده است، اگر اپل نیت دارد در زمان حال کنار بازیافت آیفون تمرکز کند، باید از نحو های رایج بازیافت غم یکروز گیرد که زمان حال برای اسقاط لوازم الکترونیک مصرف می شود. البته لیزا جکسون متقی است این روش ها درحال حاضر آن چنان که باید پیشرفت نکرده اند.

ایرادهای کاربرد از دیزی برای بازیافت آیفون

کایل وینز، مدیرعامل مجموعه ی iFixit که درزمینه ی تعمیر رخت الکترونیکی فعالیت می کند، ربات بازیافت اپل را ابزار مناسبی برای جداسازی اجزای آیفون می داند. او پارسا است ایده ی ساخت رباتی عام که تنها کنار بازیافت دشت خاصی تمرکز می بطی ء و می تواند اجزای آن میوه را تمام و دقیق از اندوه استثنا کند، بسیار خوب و مبتکرانه جلوه می درنگ. بوسیله کمک این ایده می قابلیت ازنظر مالی هم توفیق چشمگیری درمقایسه با شیوه های سنتی بازیافت ابزارهای الکترونیکی به دست آورد.

با این حال، وینز کاربرد از ربات بازیافت اپل را فراگیر دادنی به طاس صنعتی بازیافت نمی داند و معتقد است این ایده چندان اقتصادی نخواهد بود که بخاطر بازیافت هر محصول خاص ناگزیر باشید رباتی پیشرفته و چند میلیون دلاری عام مانند دیزی طراحی کنید. وینز برای فهم بهتر این موضوع بوسیله تجربیات شخصی خویشتن هنگام حضور در مراکز بازیافت ابزارهای الکترونیکی رمز می کند.

او هنگامی که از یکی از مراکز مبصر بازیافت در ولایت فرسنو کالیفرنیا ملاقات می کرد، تصمیم گرفت بازی جالبی اجرا دهد. بدین ترتیب که پس از یافتن نخستین لپ تاپ در مرکز بازیافت مذکور، تلاش کرد مدل مشابه آن را در میان لوازم اسقاطی بیابد. وینز مدعی است که انجام چنین کاری تقریبا محال است و نمی توانید در یکی از مراکز بازیافت لوازم الکترونیک دو مدل مشابه از یک لپ تاپ را بیابید. به همین دلیل، او ایده ی استفاده از ربات های تخصصی بازیافت دارای خصوصیات شبیه با دیزی را تو چنین مراکزی غیراقتصادی می داند.



در شرایطی که ابزارهای بازیافت بوسیله کاررفته در مراکز فعلی و مد می توانند تمام ابزارهای الکترونیک موجود را اوراق کنند، دیزی فقط می تواند اجزای آیفون را از یکدیگر استثنا کند. نکته ی عمده درباره ی ربات بازیافت اپل آن است که این ربات نمی تواند نسخه های قدیمی نم آیفون مشابه آیفون ۴ را بازیافت کند و تنها می تواند اجزای نسخه های جدیدتر آیفون را از تیمار جدا کند. این داخل حالی است که نسخه های جدید آیفون معمولا به اوراق شدن احتیاج ندارند. اکنون نسخه های قدیمی آیفون هستند که بوسیله پایان عمر خود نزدیک شده اند و باید بازیافت شوند.

نکته ی دیگری که امکان استعمال از دیزی برای بازیافت آیفون را شاق می کند، ژولیدگی گوشی های اپل در سطح جهان است. به نعوظ حتم، گوشی های از رده خارج آیفون فقط در خال ی خاصی از جهان جمع نشده اند و درون کشورهای مختلف پراکنده هستند. بنابراین، چنانچه بخاطر بازیافت آن ها روش های سنتی بوسیله حکم نرود و بوسیله مصرف از ربات های مشابه با دیزی حاجت باشد، باید تمام این گوشی ها از کشورهای متنوع جمع آوری و به مراکز بازیافت اختصاصی اپل نقل مکان شود. امری که نیازمند پروگرام ریزی و خرج های هنگفتی خواهد بود. بنابراین، تا ربات بازیافت اپل بوسیله تولید انبوه نرسد و نحو های سنتی بازیافت بوسیله نعوظ طولانی ترفیع نکند، نمی قابلیت الگوی بازیافت آیفون را برای طولانی محصولات الکترونیک در تمام نقاط دنیا به فرمان برد.

تلاش اپل بخاطر تکامل الگوی بازیافت آیفون

اپل بوسیله همان معیار که داخل معلول گشایش فناوری های مربوط به بازیافت محصولات خود است، می کوشد میزان مطالبه برای مواد بازیافتی را هم افزایش دهد. لیزا جکسون امیدوار است تکاپو های اپل دراین شالوده بتواند مشوقی برای سایر همکاری ها و تولیدکنندگان و مهندسان باشد تا بوسیله لباس موکد تازگی تصمیم بگیرند روش های جدید بخاطر بهره مندی از اقتصاد دَوَرانی و مبتنی بر بازیافت را بیابند. او جدیت های اپل دراین مبنا را به دو بخش کلی تقسیم می کند: ۱. نوآوری هایی که بتواند صرفه جویی دَوَرانی را ازمنظر فناوری کاربردی کند؛ ۲. نوآوری هایی که بتواند همین استراتژی را در بخش بازار مدنظر قرار دهد.

باتوجه به اهداف یادشده، اپل اینک مدتی است که فدایی مواد معدنی کمیاب قرین کبالت را از نسخه های جدید آیفون بازیافت می بطی ء و درکنار آن می قابلیت بازیافت قلع از سرما برخی تولیداتش را شاهد بود. بازیافت آلومینیوم از نسخه های جدید مک بوک ایرو مک مینی بی قراری جزو اهدافی بوسیله احصائیه می رود که اپل درحال حاضر، بوسیله آن دست یافته است. تمام این اقدامات موجب می شود اپل بتواند نقش منفی خود در آزادسازی بیش از وزن ی کربن تو محیط زیست را کاهش دهد و آن را بوسیله نصف برساند.

به طور حتم، این تنها ابتدا وقوع است و همچنان فهرست بلندبالایی از مواد اولین مختلف وجود دارد که اپل می تواند آن ها را از بازیافت آیفون و دیگر محصولات خویشتن بوسیله دست آورد. با این حال، هنوز علنی حلق چه زمانی اپل می تواند یک دستگاه آیفون یا آیپد کهنه و از امر محذوف را به صورت تمام بازیافت درنگ. این نکته ای است که لیزا جکسون هم به آن اشاره می یواش. با این حال او پارسا است آموخته های اپل دراین بنیان می تواند تو دو سال آینده تغییرات مهمی داخل بازار ایجاد کند. جکسون امیدوار است سایر شرکت ها غم به اپل بپیوندند و با اجرای الگوهایی مانند بازیافت آیفون دامنه مهمی درون تأثیرگذاری بر بازار مواد بازیافتی بردارند.



یکی از برنامه های اپل برای رونق قبض اقتصاد دَوَرانی تولید محصولاتی است که از مقاومت و دوام بیشتری برخوردار هستند. حال شاید این پرسش مطرح شود که در اقتصاد مبتنی پهلو بازار و در شرایطی که معیار معامله بیشتر محصولات یک مشارکت تضمین کننده ی بقای آن است، چگونه می قابلیت با تولید محصولات بادوام از ورشکستگی شریک خواه مواجه شدن آن با ضرر و زیان جلوگیری کرد؟ آیا ساخت محصولات بادوام در تناقض با هدف واقعی همکاری ها، یعنی افزایش میزان فروش محصولاتشان نیست؟

اپل برای برطرف کردن این تناقض بوسیله سراغ طرح کرایه دادن آیفون رفته است. در این طرح که مبتنی پهلو صیقلی حق اشتراک ماهانه است، مشتریان می توانند بوسیله قیافه سالانه گوشی های قدیمی آیفون خویشتن را بوسیله اپل تحویل دهند و آیفون نو تحویل بگیرند. داخل سطور پیشین این مطلب، به حصول کبالت از آیفون به وسیله ی ربات بازیافت اپل، دیزی، اشاره کردیم. این پروژه قدری از طرح اجاره اعطا کردن آیفون محسوب می شود و کبالت استخراج شده ی دیزی از نسخه های ازرده خارج آیفون مشتریان بازیافت شده است.

استفاده از طرح هایی مشابه با طرح اجاره ی آیفون سبب می شود شریک های متنوع به تولید محصولاتی وسوسه شوند که از خاصیت تعمیر چشمگیری برخوردار هستند یا می توان آن ها را به تدریج و داخل طول زمان ارتقا داد. درحال حاضر، شرکت IKEA که در فروش مبلمان و رخت منزل فعال است از طرح مشابهی برای عرضه ی محصولات خود به مشتریان یا بوسیله عبارت بهتر، دربست دادن آن ها استعمال می یواش.

کایل وینز به عنوان سرپرست مجموعه ای که درزمینه ی تعمیر کالا الکترونیکی فعال است، از رواج چنین طرح هایی استقبال می بطی ء و پارسا است اپل باید محصولات خود را به متد ای طراحی کند که تعمیر قطعات مختلف آن مایه تسلی تر از مدل های فعلی باشد. از دید او، بسیاری از مشتریان آیفون هنوز نمی دانند باتری گوشی آن ها پس از مدتی مصرف تعویض کردنی است؛ به همین دلیل، به محض سرانجام عمر باتری آیفون خود به متعاقب معامله آیفون متاخر می روند.



اپل هم شبیه بسیاری از شرکت های مشابه، درون سال های گذشته روی خوش چندانی به تعمیر محصولات خود علامت نمی داد. با این حال در سال های اخیر، به برخی مراکز تعمیر متاع الکترونیکی غیروابسته به اپل اجازه ی مرمت محصولات خود را داده است. وینز معتقد است اپل باید تا اینکه از این غصه فراتر برود و محصولاتش را بوسیله گونه ای طراحی نرم که خود مشتریان بتوانند برخی قطعات آن ها را تعمیر یا تعویض کنند. بوسیله عنوان مثال، تا اینکه افراد کم تجربه غصه بتوانند باتری آیفون خویشتن را بوسیله فراغت و عاری رجوع به تعمیرگاه تعویض کنند.

بنابر ادعای وینز، تعویض پذیربودن باتری محصولاتی مانند آیفون تا اینکه بوسیله نفع مراکز بازیافت است و به آن ها اجازه می دهد با خارج کردن باتری محصولات اپل، ایمنی فرایند بازیافت را تأمین کنند. درحال حاضر، برخی محصولات اپل مانند ایرپاد چندان بازیافتی نیستند؛ زیرا باتری آن ها بیرون کردنی حلق و این موضوع می تواند خطر آتش سوزی را طی اجرا فرایند بازیافت افزایش دهد.

دشواربودن فرایند بازیافت لپ تاپ های اختصاصی اپل یا تعمیر آن ها حتی از تعمیر آیفون و سایر محصولات این مشارکت هم بیشتر است؛ به سیاق ای که وب سایت iFixit بوسیله مک بوک پرو ۲۰۱۸ مدل MR9Q2 اپل ازنظر قابلیت تعمیر امتیاز یک از ایالت را داده است. این در حالی است که آیفون X اپل توانسته است نمره شش از قریه را از این وب سایت دریافت کند.

درمجموع
کارت های گرافیک رادئون RX مبتنی کنار معماری Navi 14 بوسیله زودی به میدان عرضه می شوند. ولی براساس آن چه که تاکنون می دانستیم در پردازنده های گرافیکی جدید AMD، برشِ دای طولانی نبوده و ۲۲ واحد محاسباتی را دربر می گرفت. در مبحث مدارات مجتمع، هر دای (die) یک بلوک کوچک از مواد نیم رسانا است که مداری با کارکرد خاص، طی فرآیندی قرین فوتولیتوگرافی روی آن مخلوق شده است. دای کامل تو معماری Navi 14 درون نسخه ی موبایلِ پردازنده ۲۴ واحد محاسباتی دارد.

مقاله های مرتبط:مک بوک پرو 16 اینچی اپل معرفی شد؛ حاشیه های باریک نم و بازگشت مکانیزم قیچیکارت گرافیکی جدید AMD مبتنی بر Navi 14 خواهد حیات

AMD به لطافت و رسما از کارت های گرافیک موبایل رادئون پرو 5500M و رادئون پرو 5300M تو مک بوک ۱۶ اینچی اپل رونمایی کرد. همان گونه که انتظار می رفت پردازنده ی گرافیکی 5500M پرو از ۲۴ واحد محاسباتی (CU) و ۸ گیگابایت حافظه ی گرافیکی VRAM از نوع GDDR6 برخوردار خواهد بود. درون همین حال رادئون پرو 5300M با ۲۰ واحد محاسباتی و ۴ گیگابایت حافظه ی گرافیکی VRAM از نوع GDDR6 همراه خواهد حیات. پردازنده های گرافیک مذکور با TDP تقریبی ۵۰ وات، توان محاسباتی FP32 حداکثر ۴/۱ و ۴/۶ ترافلاپس را به همراه خواهند داشت که پیشرفت قابل توجهی تو مقایسه با وگا ۲۰ به کار رفته در نسل پیشین مک بوک پرو ۱۵/۶ اینچی است. اسکات هرکلمن، معاون طاس AMD و رئیس بخش فناوری رادئون در بیانیه ای گفت:امروزه حرفه ای های یار دارند تا بدون اینکه فناوری سد راهشان شود، در دکه فقره ایده هایشان را در زندگی واقعی محقق کنند. سری رادئون پرو 5000M با ارائه ی توان و سرسپردگی بصری بی همتا به کاربران مک بوک پرو، این اجازه را به آن ها می دهد که روی آزادسازی خلاقیتشان تمرکز کنند و نتایج خارق العاده ای به دست آورند.

رادئون پرو 5500M شرکت AMD با ۱۵۳۴ هسته و ۸ گیگابایت حافظه ی گرافیکی GDDR6، دایِ کاملی از Navi 14 است.

پیش از این نیز AMD اعلام کرده بود که مشغول امر روی کارت های گرافیکی سری Navi 14 است. پردازنده های گرافیکی مذکور شامل رادئون RX 5500 XT، رادئون RX 5500 و رادئون RX 5500M  است. از طرف دیگر رادئون RX 5500 و رادئون RX 5500M برش دای کامل Navi 14 نبوده و هر کدام ۱۴۰۸ پردازنده ی stream دارد. توان طراحی حرارتی در پردازنده های گرافیکی جدید نیز هنوز اخبار نشده و قابلیت مصرفی مایه های مبتنی بر این تراشه ها نامشخص است.

پردازنده ی گرافیکی طولانی Navi 14 دارای ۲۴ واحد محاسباتی خواه ۱۵۳۶ پردازنده ی استریم است. با این حال همان گونه که پیش مرطوب گفته شد، نام کاربری ROGAME در وب سایت حوزه ی فناوری، reddit، کارت گرافیکی مک بوک پرو ۱۶ اینچی را با دای کامل Navi 14 مشاهده کرده است. گفتنی است مک بوک یادشده در بانک داده ی Geekbench 5 و 3DMark نیز دید شده است.



درون 3DMark پردازنده ی گرافیکی رادئون پرو 5500M سرعت کلاک ۱۴۳۱ مگاهرتز و سرعت کلاک ذهن ی ۱۴۷۲ مگاهرتزی دارد. درنتیجه سرعت هر پین درون تراشه ی مذکور ۱۲ گیگابیت برثانیه خواهد بود. رادئون پرو 5500M، هشت گیگابایت حافظه ی گرافیکی (VRAM) از نوع GDDR6 دارد که روی پهنای باس ۱۲۸ بیتی اجرا می شود. در کنار پردازنده ی Core i9-9980H اینتل، مک بوک پرو ۱۶ اینچی توانسته امتیاز ۲۷۸۱ را تصرف نرم. اگر تشخیص تک مورد اجزای بوسیله فقره رفته را درنظر گرفت پردازنده ی وسیله امتیاز ۷۳۶۷ و کارت گرافیک امتیازِ ۲۵۰۶ را کسب کرده اند. همچنین تناوب پردازشی با هیچ یک از جزئیاتی که پیش نم منتشر شده بود تطبیق نداشت. اینکه AMD اولین کارت گرافیک خود را با یکروز گیری از دایِ کامل Navi 14 برای مک بوک ۱۶ اینچیِ جدید اپل تولید می کند، شاید دلیل موجهی برای تاخیرات به بود آمده تو عرضه ی کارت های گرافیک کامل Navi 14 برای جهیز های دسکتاپ باشد.

نمره گرافیکی مک بوک پرو نکته ی جالبی را درون خویشتن جای داده و توضیح احسان برای این سؤال است که چرا معلومات بسیار کمی در تک کارت های گرافیکی Navi 14 با ۲۴ واحد محاسباتی یا اصلا تمامی کارت های سری Navi 14 وجود دارد. در همین ابتدا امتیاز گرافیکی مک بوک پرو پایین تر از پردازنده ی GTX 1650 انویدیا است. امتیاز GTX 1650 انویدیا در بنچمارک 3DMark تو حدود ۳۵۰۰ است. نتایج حاصله این معنی را می دهد که درایورها یا در این مورد به خصوص، درایورهای MacOS به صورت کامل بهینه سازی نشده اند. پیش از این بنچمارک های رسمی منتشرشده از رادئون 5500، تراشه ی سابق الذکر را بسیار سریع تر از GTX 1650 نشان می قسط. این در حالی است که تراشه ی یادشده عزب ۲۲ واحد محاسباتی دارد.مشخصات                 رادئون RX 5300M رادئون RX 5500Mرادئون Vega Pro 20رادئون RX 560Xرادئون پرو 5500Mرادئون پرو 5300Mواحدهای محاسباتی (CU)۲۲۲۲۲۰۱۴/۱۶۲۴۲۰تعداد واحدهای بافتنگاشت (TMU)۸۸۸۸۸۰۶۴۸۸۸۸واحدهای (ROP)۳۲۳۲۳۲۱۶نامشخصنامشخصکلاک گیمینگ (مگاهرتز)۱۱۸۱۱۴۴۸نامشخصنامشخصنامشخصنامشخصکلاک بوست (مگاهرتز)۱۴۴۵۱۶۴۵۱۳۰۰۱۲۷۵۱۳۰۰۱۲۳۰محاسبات FP32 (ترا فلاپز)۴٫۱۴٫۶۳٫۳۲٫۶۴٫۰۳٫۲حافظهGDDR6 ۱۴گیگابایت GDDR6 ۱۴گیگابایتHBM2 ۱٫۵گیگابایتGDDR5 ۷گیگابایتGDDR6 ۸گیگابایتGDDR6 ۴گیگابایتپهنای باس حافظه (بیت)۹۶۱۲۸۱۰۲۴۱۲۸۱۲۸۱۲۸حافظه ی  VRAM (گیگابایت)۳۴۴۴۴ یا ۸۴توان مصرفیِ سرما تو حالت عادی یا TBP (وات)نامشخص۸۵نامشخصنامشخصنامشخصنامشخصمعماریRDNA 1RDNA 1Vega

(GCN 5)GCN 4RDNA 1RDNA 1پردازنده ی گرافیکیNavi 14Navi 14Vega 12Polaris 11Navi 14Navi 14پردازنده های استریم۱۴۰۸۱۴۰۸۱۲۸۰۱۰۲۴۱۵۳۶۱۲۸۰پهنای باند (گیگابایت بر نفس)۱۹۲۱۶۸۳۰۷٫۲۱۱۲۱۹۲۱۹۲زمان عرضهسه ماهه ی چهارم ۲۰۱۹سه ماهه ی چهارم ۲۰۱۹ماه اکتبر ۲۰۱۸ماه آوریل ۲۰۱۸سه ماهه ی چهارم ۲۰۱۹سه ماهه ی چهارم ۲۰۱۹

از طرف دیگر بنچمارک Geekbench 5 OpenCL کمی متفاوت پر حرارت بوده و پیکربندی مک بوک پرو ۱۶ اینچی را بالارده تر نشان داده است. نتایج به دست آمده با پردازنده ی Core i9-9980HK تعجب انگیز است و شناسه ی کارت گرافیک بوسیله وضوح رادئون پرو 5500M را نشان می دهد. از آن جایی که مک بوک جدید برای کاربری حرفه ای مورد استفاده خواهد بود، نتایج خوبِ بنچمارک سزاوار سرزنش شوق حیات. بنچمارک OpenCL بیست وچهار واحد محاسباتی خواه ۱۵۳۶ هسته را روی ۸ گیگابایت رم GDDR6 علامت می دهد. حداکثر فرکانس به درستی فاحش نشده، اما امتیاز طاسی تراشه در OpenCL دقیقا ۲۹۲۳۰ است. باز بی آرامی باتوجه به نمره ۳۵۰۰۰ در کارت گرافیک GTX 1650، می توان نتیجه گرفت بهینه سازی های لازم روی درایورهای MacOS به عمل نیامده است.



AMD زمان مشخصی را برای نمایش ی کارت های گرافیک سری رادئون RX 5500 برملا نکرده است. به رخ طاسی جزئیات مربوط بوسیله عرضه ی محصولات مصارف اختصاصی خواه اقتصادی AMD همیشه مبهم بوده است. با این حال تو صورتی که اخبار جدیدی از کارت های گرافیک Navi 14 منتشر شود، زومیت کاربران را آگاه خواهد کرد.بیشتر بخوانید:AMD متعهدبه پشتیبانی طولانی مدت از سوکت های بوسیله کاررفته تو نسل سوم پردازنده های تردریپر شدAMD با خاندان جدید پردازنده یکپارچه مستشار ۹ به هم چشمی با اینتل می رودAMD عملکرد بالای خاندان ثالث پردازنده های تردریپر را به عرضه گذاشتپردازنده های پیشدستی کردن یافته جدید AMD بین ۱۲ تا ۱۵ واحد محاسباتی خواهند داشتتلاش ناموفق مایکروسافت بخاطر عبور از اینتل درون سرفیس های جدید
هنگام دو ماه گذشته موج کاهش قیمت خودرو در میدان به روش افتاد که باعث شد، قیمت بسیاری از محصولات تا چند میلیون تومان کاهش یابد؛ اتفاقی که می توانست ادامه یابد، ناراحتی راسته خودرو ناحیه را باثبات و آرامش را کنار آن فرمانده یواش. در این میان نقش مایه های نظارتی بسیار پررنگ بود و شاید آن را بتوان شاگرد از تعاون برخی مدیران ایران خودرو و سایپا داخل ماه های گذشته دانست. در همین راستا سازمان تعزیرات حکومتی توضیحاتی درباره ی کاهش قیمت خودرو بوسیله خبرنگاران نمایش عدل. 

سید یاسر رایگانی، سخنگوی راه اندازی تعزیرات حکومتی گفت:در ۲ ماه اخیر که گواه عکس العمل خوب تو بازار درباره سیر نزولی کاهش نرخ خودرو بودیم، متاسفانه خودروساز های داخلی نقشی را که باید اجرا می کردند، عمل ندادند و در پایین آمدن قیمت خودرو های داخلی با حاضر بودن ارائه خودرو و عدم پلاک گذاری خودرو، خلل ایجاد کردند.

خودروساز ها می توانستند نقش بهتری در ارائه و عرضه ی خودرو های تویی داشته باشند و متاسفانه قضیه صعودی لباس گرفت و در یک خوردروی تویی بعضاً گواه افزایش قیمت ۱۱ میلیون تومانی بودیم.

در شرایطی که اوضاع اقتصادی اقشار اجتماع با محنت های یدکی مواجه شده است، انسان از قوه قضائیه و سازمان تعزیرات حکومتی کام دارند، با جستار و بازرسی از مدیران و مسئولان صنعت خودروسازی ایران، حقایق مربوط بوسیله افزایش قیمت خودرو در ماه های گذشته مشخص شود.بیشتر بخوانید:توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ از خرداد ۹۹با کوییک آر / R، دستپخت جدید سایپا با مواد باستانی آشنا شویدقیمت و شرایط فروش محصولات ایران خودروقیمت و شرایط معامله خودروهای سایپاتسهیلات ۴۰ میلیونی نوسازی تاکسی های تهران
کارکنان باهم اتحاد کردن گوگل باز هم از این همکاری خواسته اند که تولید گازهای گلخانه ای اش را تا سال ۲۰۳۰ ایستا بطی ء. این کارکنان گوگل در نامه ای که بوسیله روت پاروت (Ruth Porat ) مسئول حصه مالی گوگل نوشته اند از او خواسته اند که قراردادهای گوگل با شریک شدن های سوخت فسیلی فسخ و دستیار های مالی مربوط به اندیشکده ها، سیاستمداران و لابی گرهایی که اذن عملکرد برای مقابله با تغییرات آب وهوایی را نمی دهند، معادل شود. کارکنان گوگل با این نامه درواقع خواسته هایی که پیش از این  در ماه سپتامبر و در خلال اعتصابات اقلیمی، توسط کارکنان گوگل، آمازون و مایکروسافت، اظهار شده وجود را بیشتر کرده اند.مقاله های مرتبط:فناوری، اقلیم و سرمایه داری؛ مثلث غیرممکن بشر داخل قرن ۲۱هشدار دانشمندان: تغییرات اقلیمی زمین را نابود خواهد کردآمازون از پروژه های کارمایه بادی و خورشیدی خود رونمایی کرد

نامه هایی که پیش از این توسط کارکنان آمازون و مایکروسافت ارسال شده بود هم همین سه درخواست را اعلام کرده بودند. ولی کارکنان گوگل پا را فراتر گذاشته اند و خواسته اند که گوگل همکاری اش را با همه ی شرکت هایی که با افراد فعال در مرزوبوم ی مقابله با تغییرات آب وهوایی مخالفت می کنند، حد کند. آن ها تصنیف اند که نمی خواهند نقشی در «حبس، تعقیب، تغییر مکان یا ستمگری علیه» مهاجران یا کسانی داشته باشند که تحت تأثیر تغییرات اقلیمی قرار پژمان اند.

شارون کمپ بل کرو (Sharon Campbell-Crow )، جثه تحریریه ی فناوری گوگل در ایمیلی نوشته است: «ما بیش بشاش می شویم که بتوانیم به عنوان کارکنان پاره فناوری، عضوی از جامعه ای باشیم که به نعوظ ویژه برای داشتن یک آینده ی قابل زیست روی زمین، مجاهدت می کنند. شرکت های خاصی وجود دارند که دهه ها برای عدل اقلیمی تکاپو کرده اند؛ گوگل هم باید نمایش ی خدمات و بودجه بخاطر مخالفان این موضوع را متوقف کند».

 در این نامه آمده است: «گوگل یک شریک جهانی است که میلیاردها کاربر در بکلی دنیا دارد. کاربرانی که فدایی از آن ها در حال حاضر غصه عواقب تغییرات اقلیمی زخم آمیزی را بردباری می کنند. ما به عنوان کارکنان گوگل متعهد شده ایم ابتدا منافع کاربران را تک اهمیت فراغت دهیم و گوگل هم باید همین فقره را انجام دهد».



گوگل درون ماه اوت بوسیله برهان قرارداد محاسبات ابری که با گمرک ایالات متحده ی آمریکا و مرزداری آن توشیح کرده بود، تک حمله ی ۱۴۹۵ نفر از کارکنان خویشتن صبر گرفت. این کارکنان دادخواستی را دستینه کرده بودند که داخل هنگام آن خواسته بودند «صنعت فن شناسی از ارائه ی ذیل ساخت برای اجرای بی رحمی انبوه، خودداری کند». یکی از نکاتی که تو این تقاضانامه به آن رمز شده حیات اجل کودکانی بود که داخل زندان های گمرک و مرزداری آمریکا، از دنیا رفتند و کودکانی که از قوم هایشان استثنا شده بودند و در بازداشتگاه های آمریکا نگه داری می شدند؛ عملی که با هیچگاه استانداردی اخلاقی محسوب نمی شود. این نکته زیبنده توجه است که یکی از دلایل افزایش مهاجرت از آمریکای مرکزی بوسیله ایالات متحده ی آمریکا افزایش خشکسالی در کشورهای آمریکای مرکزی بوده است.

مجله ی جدید کارکنان گوگل، تنها چند هفته پس از گزارش گاردین (Guardian) از فعالیت های گوگل تصنیف شده است. در این گزارش گفته شده حیات که گوگل با وجود شواهد علمی برای تغییرات اقلیمی، با راه اندازی هایی که ضد تقلا برای حفاظت از محیط زیست در برابر تغییرات اقلیمی هستند، همکاری های بنیادی دارد. گوگل هنوز به مجله ی اخیر کارکنانش پاسخی نداده است.

یکی از سخنگویان گوگل در ماه اکتبر تو پاسخ بوسیله سؤال The Verge دوره گزارش گاردین گفته است: «تنها ما نیستیم که با فدایی سازمان ها مشارکت می کنیم اما با دادرسی های آب و هوایی آن ها مخالفیم.»

مسئول مدخل مالی گوگل، روت پورات

وقتی گفتگو از تقلا برای محیط زیست باشد گوگل یکی از انبازی هایی است که شلنگ های بسیاری برداشته است. این شرکت در سال ۲۰۰۷ توانست میزان کاربرد و تولید کربنش را با تیمار برابر کند (Carbon neutral) و در حال حاضر تمام انرژی مصرفی این شریک از جنس کارمایه های تجدیدپذیر است. این درون حالی است که آمازون گفته است می تواند تو سال ۲۰۴۰ میزان مصرف و تولید کربنش را با هم برابر درنگ. سال گذشته گوگل توانست به جایی برسد که میزان خرید انرژی های تجدیدپذیر این شرکت، بیش از میزان کارمایه مصرفی آن باشد و در ماه سپتامبر اعلام کرد اراده دارد با اضافه ۴۰ درصدی نیروگاه های بادی و خورشیدی اش، بزرگ ترین قرارداد حقوقی خرید کارمایه های تجدیدپذیر در تاریخ را منعقد سازد. گوگل در سال ۲۰۱۸ گفته بود هدف دراز مدت این شریک شدن دستیابی به حالتی است که در آن «بتواند هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شب هنگام روز انرژی بدون کربن تولید کند» (انرژی تجدیدپذیر تک استفاده درون گوگل از نیروگاه های بادی و خورشیدی مخصوص این شرکت تأمین می شود).

تکاپو های گوگل بخاطر کاهش پی این همدستی در تولید کربن دی اکسید مؤثر بوده است اما هنوز تیمار گوگل برای فعالیت هایش از سوخت فسیلی استفاده می یواش. گوگل در سال ۲۰۱۸، ۴٫۹ میلیون تن سرگین گلخانه ای تولید کرده که برابر است با کربنی که در طی یکسال توسط یک میلیون اتومبیل سواری در جاده ها، تولید می شود. از طرفی، بنابر تقویم یک محقق، تنها جستجوهایی که داخل موتور گوگل رخساره می گیرد، تولید کننده ی ۴۰ درصد کربن دی اکسید خراج از اینترنت است.

در لب حال گوگل به شریک هایی که برخلاف فعالیت های محیط زیستی ارتکاب کرده اند یا حتی باعث عقبگرد فدایی از این فعالیت ها شده اند،کمک های مالی بسیاری کرده است. بخشی از این کمک های مالی مربوط به مؤسسه ی Competitive Enterprise Institute است؛ مؤسسه ای که در ترغیب ترامپ بخاطر خروج از معاهده ی اقلیمی پاریس، کمک کرده است.

گروهی از کارکنان گوگل که خود را «کارکنان فعال در شالوده ی آب و هوا» معرفی کرده اند، درون یک پست وبلاگی که حضور خود را تو اعتصاب های اقلیمی اعلام کرده اند، گفتند «در سال ۲۰۱۸ گوگل به ۱۱۱ عضو دنده که حداقل داخل ۹۰ درصد موارد دشت قوانین اقلیمی رأی داده اند».  

به همین دلیل دسته ای از کارکنان گوگل که ناراحت شرایط آب وهوایی هستند از مسئولان این باهم اتحاد کردن خواسته اند که سعی بیشتری داشته باشد تا بتواند تولید گازهای گلخانه ای را بوسیله صفر برساند. آن ها دلیل این تقاضا را «فوریت و بزرگی بحران جهانی تغییرات آب وهوایی و اثرات برنگ خون نا متناسب آن پیاده شدن عده ای انسان نشانی کرده اند. »بیشتر بخوانید:گوگل فوتوز با قابلیت Colorize تصاویر سیاه و سفید را رنگی می کندویدئو تست مقاومت پیکسل 4 ایکس ال داخل برابر تراشه و خم شدن منتشر شدسرویس Google Play Points آغاز بوسیله کار کرداپل و گوگل مدلل کردند نرم افزار دوربین از مگاپیکسل های آن رادیکال مرطوب استپشتیبانی بطی ء افزاری از بدوی معیار پیکسل گوگل ماه آینده به انتها می رسد
ما مجموعه ای گسترده از ویلاها و سوئیت های مختلف با امکانات انواع و بازه قیمتی مختلف را بوسیله عنوان یک مقصد احتمالی سفر به جزایر زیبای مذهب و قشم برای مشتریان در رویت اندوهناک ایم.

وب سایت شب متعهد است در صورت دربست ویلا، آپارتمان و سوئیت در کیش و قشم، به مسافران خویشتن دستیار کند تا تعطیلاتی مطمئن و بی نظیر را تجربه کنند. خدمات و تخصص تیم ما تو قالب پشتیبانی ارزان تحسین شده، زیرا داشتن سفری خاطره انگیز برای شما تنها مرام ما است. آویشن پشتیبانی ما از زمان ثبت اقامتگاه تا خاتمه روز سفر، پیگیر شرایط و روند التماس شما خواهد وجود.اجاره ویلا و سوئیت داخل دین از سایت شب



کیش جزیره ای در جنوب خاوری ایران درون سواحل خلیج فارس است، مکانی که گردشگران ایرانی و خارجی زیادی را تو طول سال به خود جلب می درنگ. بسیاری از افراد برای خرید به آنجا می روند، بجای یک منطقه تجاری آزاد بوده و دارای چندین مرکز ابتیاع مدرن است؛ اما دلیل دیگر رفتن به کیش می تواند لحظات آرامش پاره آن در سواحل آب های لاجوردی رنگش باشد و همچنین عمل فعالیت ها و تفریحات پرماجرا مانند غواصی، ماتم و گذار، جت اسکی و سایر ورزش های لذت بخش آبی.

واژه از توصیف زیبایی های کیش ضعیف النفس است، اما همه این شگفتی ها با کشف کردن یک اقامتگاه مناسب تو قالب دربست سوئیت داخل کیش دوچندان می شود. وب سایت شب با دارا بودن ۱۲۷ اقامتگاه متنوع در جزیره قرض توانسته خرسند حداکثری مسافران خود را داخل زمینه دربست ویلا و سوئیت بوسیله دست آورد. شما می توانید قابل با تاریخ سفر، تعداد نفرات، تعداد سریر و اتاق، محدوده قیمت، جنس اقامتگاه (ویلا، آپارتمان و سوئیت)، اقامتگاه مورد نظر خویشتن را رزرو کنید.ویلا و سوئیت در قشم بخاطر سفری خاطره انگیز



جزیره قشم در ایران از رویت گردشگری داخلی و بین المللی بسیار پرطرفدار است، زیرا که منطقه ای سرشار از نظم ها و شگفتی های زمین شناختی، طبیعی و فرهنگی محسوب می شود. دیدار کنندگان می توانند تو خلیج فارس با سفینه خواه تصعید بوسیله قشم برسند. نیمی از این جزیره بوسیله نشانی میراث جهانی یونسکو معرفی شده و تعجب های طبیعی اش هر گردشگری را به خود می خواند. جزیره قشم همچنین دارای اتیکت سنتی جالبی است که در ایران به سختی می توان مقیاس آن را مشاهده کرد.

سپری کردن هر لحظه از عمر درون قشم لطیف است، اما دربست اقامتگاهی خوب به زیباتر شدن آن معاون می کند. بخاطر اجاره و دربست سوئیت داخل قشم دست شما باز است، زیرا وجود حدود ۱۲۵ اقامتگاه مختلف در وب سایت شب، باعث شده است هر مسافر برحسب نیازهایش بتواند ویلا، آپارتمان و سوئیت مورد نظر خود را رزرو بطی ء. شما می توانید پیاده شدن حسب میزان بودجه، تعداد نفرات، روز سفر و در امتداد آن امکانات هر یک از اقامتگاه ها، ویلا، اقامتگاه بومگردی خواه سوئیت مبله خود را رزرو و اجاره کنید.فردی های دربست ویلا و سوئیت درون سایت شب

بی دلیل حلق که شب، بهینه سایت کرایه ویلا تو کیش و قشم است، زیرا تجربه کاربری بسیار ساده و مجهزی را به همراه پشتیبانی عالی در اصالت مسافران صبر می دهد؛ بنابراین، اگر قصد سفر بوسیله مذهب یا قشم را دارید، بهتر است قبل از ثبت سفارش با شرایط دربست سوئیت، ویلا و آپارتمان آشنا شوید:امکان گفتگوی آنلاین یا میزبان قبل از پرداخت هزینهبیمه سفر و اقامت رایگان با بیمه سامانتضمین نظافت و تمیزی اقامتگاه هاپشتیبانی همه جانبه تا سرانجام آخرین روز سفرپرداخت هزینه، بوسیله صورت پیش پرداخت (صیقلی امن و تضمین شده) و به رخ پرداخت در محل (بعد از تحویل مفتاح)امکان لغو و کنسلی درخواست

چنانچه بوسیله متعاقب اقامتگاهی مناسب و مهیا هستید، بهترین سایت دربست ویلا و سوئیت در قشم و کیش در همین نزدیکی شما است. بعد از دیدار از سایت شب و مشاهده گوناگون اقامتگاه ها، برگزینی محل مفت دیگر رقیق نخواهد بود و شما عاری نگرانی از نشانه سفرتان، اکنون می توانید از سفر خود به کیش خواه قشم نهایت لذت را ببرید.بیشتر بخوانید:خرید نیکوترین قاب و محافظ های آیفون های سری 11 از برند اسپیگناجاره ویلا در پیرامون تهران با سایت بوکینگ ویلاتماشای آنلاین و پیش بینی مجانی مسابقات ورزشی جهان در یک قاب با مدالپتیا؛ پت شاپ اینترنتی و رخت حیوانات خانگیانواع سِت لباس ورزشی زنانه و مردانه از بنیان گذار مد
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از دیلی شوق: گای سینگ واتسون، تامین کننده مواد غذایی که یکی از مهمانان حاضر در قصر باکینگهام بود، گفت که ملکه در رژیم غذایی خود تغییر اساسی ساختن کرده است. 

وی که به تازگی با الیزابت دوم شام خورده است، داخل این زمینه گفت: ما در حال گپ در مورد دیابتو رژیم  غذایی سالم بودیم که ملکه گفت مدت زیادی است که سیب زمینی نمی خورد و این در حالی است که کثرت بوسیله آن علاقه دارد.

به گفته واتسون، ملکه با حذف سیب زمینی از برنامه غذایی اش به راحتی توانسته تناسب اندامش را حفظ کردن درنگ.

وی گفت: ملکه به آشپزخانه توجه چندانی ندارد و بخاطر غذا موعظه های خاصی نمی دهد. او نگاهی ساده انگارانه به غذا دارد و جالب است که بدانید تا اینکه ادوات مورد مصرف آشپزها در آشپزخانه مربوط به سال ۱۸۰۰ است و غذای ملکه ویکتوریا در این ظروف پخته می شد.

پیش از این تصور می شد که دستور کار غذایی ملکه ۹۳ ساله بریتانیاوعده های هنگفت با حجم کمتر است.
ایسنا نوشت: حجت الاسلام منتظری دادستان کل ملک داخل جریان سفر آیت الله رئیسی به استان آذربایجان شرقی به نشانی پاسبان رئیس قوه قضاییه درون جمع قضات و کارکنان دادگستری شهرستان مراغه حاضر شد و سیاست قوه قضاییه داخل این سفرها را شنیدن نقطه نظرات مسئولان دانست.

وی با اشاره به انتظار مقام معظم رهبری درون شالوده تحول داخل دستگاه قضایی، خاطرنشان کرد: در این راستا با آستان رئیس قوه قضاییه، تبدیل تو این دستگاه داخل اذن کار راحتی گرفت و تاکنون اقداماتی اندوه قیافه گرفته است.

منتظری اقدامات قضات و کارکنان دادگستری را یکی از جلوه های بروز و ظهور تبدیل در دستگاه قضایی عنوان کرد و بیان داشت: اگر تغییر در بدنه پیل قضاییه صورت نگیرد طبیعتاً تحول واقعی داخل قوه قضاییه را تماشاچی نخواهیم بود.

وی امتداد قسط: انسان انتظار دارند فرآیند دادرسی و جستجو به حکم کثرت طولانی نباشد و مهم تر اینکه احکامی که صادر می شود اجرا شود.

دادستان کل کشور یادآور شد: تحولی که موردنظر و دستور مقام معظم رهبری و رییس انباره قضاییه است تو حقیقت امیدی داخل انسان ایجاد کرده است.

وی تو امتداد به اشاره به برخورد قاطع با فساد، ادامه قسط: طبیعتاً وظیفه وسیله قضا است که با هرنوع فسادی اصابت بطی ء و از سوی دیگر دستگاه قضایی مصمم است نسبت بوسیله سلامت خود اقدامات لازم را مورد توجه استراحت دهد.

دادستان کچل کشور با تقریر اینکه اراده و تصمیم دستگاه قضایی برخورد جدی با مفاسد درون مایه قضا است، گفت: در همین یکی دو هفته اخیر پرونده ۵ خواه ۶ مستنطق فاسد را تو دادگاه عالی رسیدگی و آن ها را از دستگاه قضایی منفصل کردیم. همین امروز که با دادستان انتظامی قضات که دبیر کمیسیون کارشناسی حزن هست صحبت می کردم گفت که حدود هفت الی ده پرونده دیگر آماده رسیدگی تو محکمه عالی است.

وی ابرام کرد: افتخار می کنیم که با صدای بلند اخبار نماییم که با متهم فاسد برخورد خواهیم کرد و برخورد می کنیم.

منتظری از دستگاه های دولتی و اجرایی خواست که با مدیران فاسد برخورد کنند و گفت: مقرری داریم که خودمان را از هر سنخ آلودگی تطهیر کنیم تا بتوانیم با فساد در اجتماع مبارزه کنیم.

وی اقدامات صورت خمود داخل دادگستری شهرستان مراغه را خوب تخمین کرد و گفت: انتظار همه مسئولان قضایی از بدنه قوه قضاییه این است که سلامت خود را مراقبت کنند و به صورت شدید در پای مبارزه با هر نوع فسادی بایستند.

در دنباله این جلسه دادستان کچل قلمرو بوسیله استماع خال نظرات قضات و کارکنان دادگستری شهرستان مراغه صیقل.
جزئیات آخرین کنفرانس دادگاه شبنم نعمت زاده
یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد که نئاندرتال ها دارای ظرفیت لازم برای تفکر تیره بوده اند. پژوهشگران این نتیجه گیری را با کشف بقایای چسبی ۵۰ هزار ساله روی یکی از ابزارهای نئاندرتال ها ارتکاب دادند. این چسب از صمغ درخت غان و هنگام فرایندی تهیه شده که نیاز به پروگرام ریزی از قبل و طی کردن چندین وعده داشته است.

یافته های اخیر باز بی آرامی به شواهد رو به افزایشی می افزاید که اقتدار های نئاندرتال ها به شدت دستکم اندوهناک شده است. در حالی که تنها معدودی از ابزارهای کشف شده از نئاندرتال ها دارای علائمی از چسب هستند، ولی به گفته ی پژوهشگران، پیدایش چسب مقدور است در بین گروه های مختلف نئاندرتال ها مرسوم بوده باشد.

ابزاری که دانشمندان در پژوهش اخیر خود از آن استعمال کردند، داخل دریای خصیصه کشف شده و حدودا ۵۰ هزار سال قدمت دارد. مارسل نیکوس، یکی از پژوهشگران تیم کاشف چسب نئاندرتال از مؤسسه تحقیقات پارسال سنگی داخل خرونینگن، هلند، داخل این تک گفت، این خراش سنگی احتمالا برای شکاف الیاف گیاهی یا برای کندن غشا حیوانات مورد استفاده راحتی می گرفته است.مقاله های مرتبط:چرا هنوز نئاندرتال ها را مشت کم می گیریم۹ گوهر جالب و باورنکردنی در مورد نئاندرتال ها



استفاده از چسب بوسیله نئاندرتال ها این امکان را می قسط که بدون شکاف دست خود فشار بیشتری را به تراشه سنگی وارد کنند و از استفاده کنجکاو تری از تیغه ی وسایل کنند. به عقیده پژوهشگران، این ابزار احتمالا توسط گروهی از نئاندرتال ها ساخته شده که داخل نواحی سردسیر عمر می کردند. در واقع، محلی که این ابزار در آن کشف شده، در گذشته بخشی از داگرلند حیات که اندوه اکنون بوسیله زیر آب فرو رفته است. به این جهت، شرایط زندگی بخاطر نئاندرتال های صیاد که داخل سَرددشت های منجمد و بدون درخت ساکن بودند، بغرنج بوده است.

 حکیم نیکوس بوسیله بی بی سی نیوز گفت:نئاندرتال ها باید برای این کار (ساخت چسب) از قبل دستور کار ریزی می کردند، چرا که تو این فرایند حداقل به ۴۰ کیلوگرم چوب احتیاج است. در سرددشت ها و سبزدشت ها که تنها بوته های کوتاه و خزه بوسیله چشم می خورد، واضح کردن چوب راحت نیست. در این نواحی تنها درختان غان کوتاه را می نبوغ یافت. علاوه بر این نئاندرتال ها باید زمان و انرژی ای را صرف کردن آتش مقاوم کردن و گرفتن صمغ درخت غان می کردند.

پژوهشگران قبلا تخیل می کردند که نئاندرتال ها بخاطر اتصال قبضه ابزارهای سنگی تنها از پاوند استفاده می کردند. اما، یافته های اخیر در هلند علامت می دهد که نئاندرتال ها قبضه های بسیار میسر و زمختی نیز می ساختند. یافته ای که دکتر نیکوس و همکارانش اصلا انتظارش را نداشتند.

دکتر نیکوس در ادامه افزود: با وقتی که نئاندرتال ها صرف کردن کرده اند، انتظار این بود که از این چسب تنها برای غل های مخصوص شکار کاربرد کرده باشند، اما اینطور نبود و به نظر می رسد که نئاندرتال ها برای ابزارهای عادی همچنین از همین شیوه مصرف می کردند. به همین دلیل تصور می کنیم که مصرف از صمغ درخت غان زیاد رایج بوده است.



نمونه شبیه سازی شده ای از ابزار سنگی که نئاندرتال ها ۵۰ هزار سال قبل از صمغ درخت غان بخاطر یکدلی قبضه به آن مصرف کرده اند

در هلند صدها محوطه ی مربوط به نئاندرتال ها حیات دارد، ولی صمغ ی شجر غان بوسیله ندرت فاحش می شود. حکیم نیکوس دلیل آن را این می داند که صمغ ی درخت در شرایط معمولی برای مدت زیادی تندرست باقی نمی ماند. ولی وضعیت عرشه دریای سیرت برای حفظ کردن صمغ ی شجر مناسب بوده و توانسته روزنه ی کوچکی از دنیای نئاندرتال ها را به روی پژوهشگران بگشاید.

دکتر خرِیت دوسلدورپ از دانشگاه لیدن، یکی از پژوهشگران این تیم می گوید:مهم ترین جنبه از یافته های ما این است که توانستیم مدال دهیم، نئاندرتال ها از بین متد های مختلف برای گرفتن صمغ از غشا درخت غان از تیره ترین راه ها استعمال کرده اند.

صمغ ی شجر غان قبلا در کامپیتلو دی فاسا، ایتالیا و کونیگساو، آلمان کشف شده بود. این شواهد از صمغ ی درخت غان به ترتیب ۲۰۰ هزار سال و ۵۰ هزار سال قدمت داشتند. نئاندرتال های ایتالیا ممکن است که از صمغ درخت کاج نیز نصیب برده باشند.اما این ماده غریزی بوسیله وزن کافی شایان انعطاف زدودن و بوسیله همین جهت، پژوهشگران باور دارند که صمغ درخت غان انتخاب نخست نئاندرتال ها بوده است. همچنین آثاری از قیر درون ابزاری های ساخته مشت نئاندرتال ها تو نزدیکی شهر لاهه هلند مشخص شده است. این ابزارها که بین ۴۲ هزار تا ۷۰ هزاره سال قدمت دارند، از همان نهشتی بیرون کشیده شدند که قطعه ای از جمجمه نئاندرتال درون آن کشف شده بود. تاریخ گذاری کربن قدمت این قیر را حدود ۵۰ هزار سال برآورد کرد.

دکتر دوسلدورپ به بی بی سی نیوز گفت:دانسته می شود که آدم های مدرن داخل آفریقای جنوبی از ۱۰۰ هزار سال قبل چسب می ساختند. با این حال، از آنجا که چنین شواهدی به ندرت پاینده می مانند، نمی نبوغ با قطعیت گفت که انسان های مدرن، چسب های قدیمی تازگی نساخته باشند. ولی آنچه مشخص است، تاکنون نتوانسته ایم چسب های مصنوع انسان های امروزی را با این طور قدمتی پیدا کنیم.

یافته های پژوهش متاخر داخل هفته نامه علمی «مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده (PNAS)» منتشر شد.بیشتر بخوانید:دهان: از آناتومی تا بیماری ها و راهکارهای درمانیمغزهای نمو یافته در آزمایشگاه، چگونگی جدایش انسان و میمون را آشکار می کننددرصورت انقراض دوده بشر، آیا اثری از مردم برای آیندگان به جا خواهد ماند؟کشف میراث ژنی دیرپای نئاندرتال ها و دنیسوواها در مردمان ملانزیتکامل: شاید ما تنها حیات هوشمند موجود در جهان باشیم