مرجع تخصصی کشاورزی و زراعت ایران و جهان

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تنیس، چراغی به همراه یار لبنانی خود، ماریا بردی داخل دیدار نهائی هفته دوم رقابت های سطح یک آسیا تو رده اهل سنت زیر 14 سال برابر نمایندگانی ازکره جنوبی قرار گرفت و با نتیجه 2 پیاده شدن 0 (6-2 6-3) بازی را واگذار و به مقام دوم رسید و صاحب گردن آویز نقره شد.

بدین نظم با این مقام فقره نمایندگان کشورمان (درسا چراغی و امیرعلی قوام)  در تیم تنیس ITF بوسیله آخر رسید.

این تیم با هدایت مربیانی از کشورهایپاکستان، بنگلادش و مغولستان به نبردگاه حریفان خود می رود.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، گیبسن ۶۳ ساله از مدت ها پیش درگیر نگارش فیلمنامه نسخه ای بدیع از وسترن جریان ساز و خشن سام پکین پا بوده و قرار است خودش آن را برای استودیو برادران وارنر بسازد. پکین پا سال ۱۹۶۹ نسخه اصلی «این گروه خشن» را با بازی ویلیام هولدن و ارنست بورگناین تاسیس و بخاطر آن داوخواه گرفتن اسکار بهترین فیلمنامه شد. ضمن اینکه فیلم نامزد اجرت بهینه موسیقی متن تیمار بود.

اکنون پس از ۵۰ سال این وسترن تحسین شده به همت گیبسن بازسازی می شود تا فاسبندر، فاکس و دینکلیج کنار حزن قرار بگیرند و ترکیب بازیگران آن را کامل کنند. «این قسمت قسمت کردن خشن» شعر چند یاغی معمر را روایت می کند که می خواهند پس از مشت کوفتن بوسیله آخرین سرقت خود برای همیشه بازنشست شوند. پکین پا این فیلم را با بودجه شش میلیون دلاری ساخت که تو اکران عمومی ۱۱ میلیون دلار فروخت.

گیبسن درون پروژه «روتچایلد» بوسیله کارگردانی جان س. بیرد (استن و اولی) همبازی شیا لابوف می شود و قرار است فیلم سینمایی «نابودگر» را با موضوع نیروی دریایی در جنگ جهانی دوم کارگردانی نرم. او بیش از همه با درام تاریخی «مصایب مسیح» شناخته می شود.

فاسبندر ایرلندی-آلمانی پیش از این برای بازی در «۱۲ سال اسارت» و «استیو جابز» داوطلب اخذ اسکار شده، فاکس یک جایزه اسکار بخاطر «ری» و یک نامزدی بخاطر «وثیقه» تو ترازنامه دارد و دینکلیج برای بازی درون «بازی تاج و تخت» سه دستمزد مادری توقیف است.
شاید شنیده باشید که سپاسگزاری موجب ابتلابه سرطان می شود خواه پیشرفت آن را سریع العمل پر حرارت می درنگ. از چندی شمارش این گفته قانون دان است. در ادامه به این روانی می پردازیم که مصرف شکر چه تأثیری روی ابتلابه سرطان و پیشرفت آن دارد و باید چه نکاتی را درون رژیم غذایی خود داخل رویت داشته باشیم. حتما بخوانید:پیشگیری از سرطان با کاربرد ۱۳ خوراکی سالمفولیک اسید؛ ۱۷ ماده غذایی برای پیشگیری از عطارد و نقص عضو نوزادراههای پیشگیری از عطارد چیست؟

هریک از سلول های بدن بخاطر تولید انرژی از قندخون (گلوکز) مصرف می کنند. ولی سلول های سرطان زا حدود ۲۰۰ طبق بیشتر از سلول های طبیعی و سالم گلوکز مصرف می کنند. گلوکز مصرفی در تومورهایی که در سلول های نازک و مسطح (پولکی شکل) جگر ها لباس می گیرند، حتی از این میزان نیز بیشتر است. این سلول ها به مقادیر متجاوز زیادی از قند حاجت دارند تا بتواند بنزین لازم برای نمو خود را تأمین کنند.

قند موردنیاز سلول های بدن فقط از دسرهای خوشمزه یا نوشیدنی های شکلاتی و شیرینی که کاربرد می کنید، تأمین نمی شود و غذاهایی که یومیه مصرف می کنید نیز دارای قند هستند. قند در موادغذایی زیر همچنین وجود دارد: میوه ها (فروکتوز) سبزیجات (گلوکز) محصولات لبنی (لاکتوز) کربوهیدرات ها مانند نان، پاستا و برنج

با متوقف کردن مصرف این موادغذایی چه اتقافی می افتد؟ آیا موجب کند شدن روند صعود عطارد می شود یا اصلا دستور نمی دهد که به عطارد مشغول شوید؟

تاکنون شواهد چندانی بوسیله دست نیامده است که علامت بدهد رژیم غذایی اندک قند یا ناچیز کربوهیدرات، احتمال ابتلابه سرطان را کاهش می دهد. البته یک استثناء حیات دارد و آن همچنین سرطان مری است. مری مجرایی است که گلو را به معده متصل می درنگ. اخیرا بررسی ای علامت داده است که کاربرد شکر و نوشیدنی های شیرین شده می تواند احتمال ابتلابه سرطان مری را تا ۷۰٪ خواه بیشتر افزایش دهد. آیا عامل اصلی، چاقی است؟



بسیاری از متخصصان و مؤسسه ها از جمله انجمن سرطان آمریکا (American Cancer Society) و مؤسسه ملی سرطان (National Cancer Institute) ظن نمی کنند که تشکر علت ابتلابه سرطان می شود. بوسیله گفتهٔ آنها بغرنج اصلی، چاقی است. سلول های چربی، پروتئین های التهابی را آزاد می کنند که آدیپوکین (adipokine) نام دارند. این پروتئین ها می توانند به DNA آسیب برسانند و در نهایت انگیزه ایجاد تومور شوند. هرچه سلول های چربی بیشتری داشته باشید، میزان این پروتئین ها نیز در بدن شما بیشتر خواهد بود. اضافه معادل یا چاقی، شما را در معرض ابتلابه دست کم ۱۳ نوع سرطان، از جمله سرطان سینه، سرطان کبد و سرطان روده ارشد قرار می دهد. آیا مقصر اصلی، شکر است؟

بعضی از متخصصان اعتقاد دارند که خود شکر جهت ابتلابه سرطان می شود، نه چاقی شاگرد از آن. یکی از این متخصصان، پژوهشگر ممتاز درون زمینهٔ سرطان، دکتر لوئیس کنتلی (Lewis Cantley)، مدیر مرکز سرطان Meyer در پزشکی وایل کرنل (Weill Cornell Medicine، واحد تحقیقات پزشکی و مدرسهٔ پزشکی دانشگاه کرنل) در نیویورک است.

کنتلی اعتقاد دارد که بعضی از سرطان ها بوسیله دلیل سطوح بالای انسولین خلق کردن می شوند. انسولین هورمونی است که میزان قند خون را کنترل می کند. او می گوید که پژوهش او نشان می دهد «بلندی بودن سطح انسولین می تواند انگیزه عطارد شود و آنچه سطح انسولین را بالا می برد، شکر است.» حکیم کنتلی بوسیله هیچ اسکناس شکر مصرف نمی کند، زیرا عقیده دارد که رابطهٔ میان سپاسگزاری و سرطان، فاحش و روشن است. چه موادغذایی ای مصرف کنیم؟

حتی اگر تفکر می کنید که شکر نمی تواند انگیزه سرطان شود، باز بی قراری بهتر است که شکر کمتری استفاده کنید. پژوهش ها نشان می دهد که حداکثر میزان مصرف روزانهٔ شکر تو نسوان ۶ ملاقه چای خوری و در مردان نیز ۹ قاشق چای خوری است. البته بیشتر انسان در امریکا حدود ۲۲ قاشق چای خوری در روز شکر استعمال می کنند؛ یعنی مصرف سپاس آنها در کشش سال حدود ۵۹ کیلوگرم است. کنتلی می گوید این یعنی بسیاری از آدم آمریکا همیشه سطح انسولین فوقانی دارند و این روند خطر ابتلابه سرطان درون آنها را بلندی می سرما.

دکتر Peiying Yang، پژوهشگر سرطان و استادیار در مرکز سرطان ام.دی. اندرسون (M.D. Anderson) تو هیوستون تگزاس نیز با این نظر موافق است. او می گوید: «به نظر من زیاد عجیب است که کاهش استعمال سپاس موجب کاهش مخاطره ابتلابه عطارد نشود. کاملا حساب دان است که مصرف قندهای افزوده شده ای متشابه مشروب ذرتِ (corn syrup) دارای فروکتوز بالا تو نوشیدنی های بدون الکل، چای های شیرین شده، نوشیدنی های ورزشی و موادغذایی فرآوری شده و همچنین شکلات ها، بیسکویت ها، بستنی و غلات صبحانهٔ شیرین شده را محدود کنیم.»

حکیم یانگ در پاسخ به این استفسار که آیا استعمال ثمر ها اشکالی ندارد (برای اینکه بسیاری از میوه ها فروکتوز بالایی دارند) می گوید: «مصرف میوه ها به عنوان بخشی از رژیم غذایی طبیعی اشکالی ندارد. ولی میزان استفاده میوه ها باید کمتر از سبزیجات باشد. اگر میزان کاربرد توصیه شدهٔ ثمر و سبزیجات، ۵ وعده داخل روز باشد، دست کمینه باید ۳ وعدهٔ آن شامل سبزیجات باشد.» مراقب چه مواردی باشیم؟



کنترل و پیگیری تمام قندی که استفاده می کنید، متجاوز شاق است. زیرا که قند در خوراکی هایی وجود دارد که هرگز انتظارش را ندارید، خوراکی هایی مانند سوپ، سس سالاد، اجبار بادام زمینی، ماست، سس کچاپ، سوپ مجرا دوسر فوری، شیر مغزها (متشابه شیر بادام) و هات داگ. تو بیشتر موارد روی برچسب این خوراکی ها حتی معروف از شکر (ساکاروز) نیز آورده نمی شود.

بیش از ۶۰ معروفیت بخاطر شکر و قند افزوده شده وجود دارد. بعضی از این معروفیت ها شبیه مالتوز، دکستروز و گلوکز به «اوز» ختم می شوند. به طور طاسی باید مراقب موارد زیر نیز باشید: شهد محصول شربت خواه انگبین ذرت، برنج و درخت افرا شیرینی ملاس (Molasses، عصاره ای غلیظ، تیره و چسبناک و محصولی جانبی در قضیه تهیهٔ سپاسگزاری از چغندرقند یا نیشکر) محلول غلیظ قندی دارویی یا شهد آگاوه (Agave)

ممکن است که این عسل ها سالم خیس از ساکاروز به نظر برسند، اما همهٔ آنها برای سلول های بدن صرفا شکر هستند. در امتداد بخوانید: راههای پیشگیری از سرطان چیست؟

مقالات صوتی مجموعه صوتی رژیم و تناسب اندام با نکات ورزشی و تغذیه ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

17000تومان 14000تومان مشاهده محصول
ششمین مراسم سالانه اعطای تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان به‌همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و با حضور مقام‌های بلندپایه کشوری و استانی برگزار شد.

تو این مراسم که ۱۴اردیبهشت۱۳۹۸ درون هتل اسپیناس تهران برگزار شد، جناب آقای تابش، دستیار وزیر صمت و مدیرعامل اداره امن از حقوق مصرف‌کنندگان، مهندس صادقی، رئیس دایره صمت استان تهران، جناب آقای قاسمی فرزاد، مدیرکل امور اقتصادی استانداری تهران، حضور آقای نوده‌فراهانی، مهتر اتاق اصناف تهران و پیشگاه آقای درستی، نایب‌رئیس حجره اصناف تهران و مهتر اتحادیه صوتی‌وتصویری تهران، درگاه داشتند و شرکت گاندو بازرگانی برای چهارمین سال پیاپی، فیروز شد تندیس امان حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت نرم.

شریک گاندو تجارت و واحد خدمات پس‌ازفروش آن به‌نام «گاندو سرویس»، در سال ۱۳۹۲ با مرام تولید، واردات، صادرات و عرضه خدمات پس‌ازفروش بوسیله انواع محصولات الکترونیکی صوتی‌وتصویری آغاز‌به‌کار کرد. در مدت ۶ سال فعالیت، شرکت گاندو تجارت و واحد خدمات گاندو سرویس، این انبازی از مجموعه‌ای صرفا وارداتی و خدمات پس‌ازفروش به واحدی تولیدی درزمینه محصولات صوتی‌و‌تصویری بدل شده و بخاطر ورود به این عرصه مسیری بس دشوار را پیموده است.

مجموعه گاندو تجارت و واحد خدمات گاندو درخت سرو در مبدا فعالیت خویشتن را با واردات و فروش و خدمات پس‌ازفروش آغازکرد. لزوم دستیابی به قیمت مطلوب علت شد این باهم اتحاد کردن تولید انبوه برخی محصولات مثل گیرنده‌ی دیجیتال خواه ست‌آپ‌باکس، تال اسپیکرهای خانگی و اخیرا اندرویدباکس را در داخل ناحیه به‌سرانجام برساند.

شرکت گاندو تجارت به‌منظور دستیابی بوسیله سهم حداکثری بازار معامله و ارتقای خدمات پس‌ازفروش، فیروز شد مجوز نمایندگی، تولید، واردات، فروش و ارائه‌ی خدمات به ۶ برند مختلف را از اداره صنعت و معدن گرفتن یواش و حالا باافتخار محصولات گیرنده‌ی دیجیتال و تال اسپیکرهای ۶ برند  سوارز (Suarez)، ام‌فور (Mfour)، بلک‌اسمیت (BlackSmith)، گاندو (GANDO)، مکسیدر (Maxeeder) و زِکو (Zeco)  داخل ایران را تولید و نمایش می‌کند و واحد خدمات پس‌ازفروش گاندو سرویس وظیفه‌ی پشتیبانی از محصولات این برندها و پلی‌استیشن‌‌های سونی را نیز عهده‌دار است.

در مدت ۶ سال فعالیت، شرکت گاندو تجارت دستیابی به خرسند حداکثری خریداران و مصرف‌کنندگان و تولید و عرضه‌ی محصولات به‌روز و باکیفیت با مقدار مناسب و خلق کردن تنوع در طرح و سنخ محصول، هموار بخش اهداف مجموعه‌ی بزرگ گاندو بازرگانی و خدمات گاندو سرویس بوده است؛ تاجایی‌که شرکت‌های دیگر کوشا درزمینه‌ی واردات محصولات مشابه، بخاطر اطمینان بیشتر مشتریانشان رجحان می‌دهند محصولات خود را با گارانتی گاندو سرو عرضه کنند.

شریک شدن گاندو تجارت و خدمات گاندو سرویس با بیش از ۱۲۰ نماینده‌ی فعال در بکلی کشور، دامنه‌ی پشتیبانی خود را تا دورترین نقاط کشور اتساع داده و کیفیت خدمت‌رسانی خود را همه‌روزه ازطریق واحد CRM در دکه مرکزی کنترل می‌کند.

شریک گاندو تجارت و خدمات گاندو سرویس در سال ۱۳۹۴ داخل سومین رسوم اعطای علامت برتر تکریم حقوق مصرف‌کنندگان، قاهر شد اولیه تخته تندیس طلایی پاس حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کند. ازآن‌پس در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ و زمان حال در انتهای سال ۱۳۹۷، هرسال به این موفقیت دست یافته است. این شرکت در سال ۱۳۹۷ با تأمین استانداردها و شرایط مدنظر سازمان صنعت و معدن درزمینه‌ی خدمات پس‌ازفروش فیروز شد مجوز رسمی ارائه‌ی خدمات پس‌ازفروش کنسول‌ بازی با برند سونی Sony را از راه اندازی حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ستاندن بطی ء. با این مجوز که با شماره‌ی ۳۷۰/۹۷/۳۱۳۲۷ در سازمان ایمنی از مصرف‌کنندگان ثبت شده، گاندو سرویس، واحد خدمات پس‌ازفروش گاندو تجارت، تنها واحد موردتأیید وزارت صنعت و معدن برای گارانتی محصولات پلی‌استیشن سونی در ایران است.

شایان ذکر است فروشگاه اینترنتی مرکز خریددات کام، عزب واحدی است که توانسته استاندارد‌های مدنظر گاندو سرویس را احترام گذاردن و محصولات پلی‌استیشن خویشتن را با گارانتی گاندو سرویس عرضه درنگ.

در‌حال‌حاضر، نه‌فقط همدستی گاندو تجارت، بلکه سایر شرکت‌ها بی آرامی به این حاصل رسیده‌اند که الحاق گارانتی شریف گاندو سرویس به محصول غصه آسودگی خاطر مصرف‌کننده را در معلول دارد و هم سودا محصول را تسهیل و تضمین می‌کند. بیشتر بخوانید:تعطیلات خرداد کجا بریم۲۵ هزار تومان تقلیل خدمات کولر برای بازدیدکنندگان تهرانی زومیتدرباره آموزشگاه اصطلاح گاتتگ‌ماینر اولیه سامانه آنلاین رصد و آنالیز شبکه‌های اجتماعیسفارش آنلاین از سوپرمارکت‌ها با اسنپ فود
کنکور سراسری سال ۹۸ همچون سال گذشته، با ادغام کنکور دانشگاه آزاد و دولتی، ۱۳و ۱۴ تیر ماه ۹۸ در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود. اطلاع دادن نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸، دهه دوم مرداد ماه ۹۸ است. فرصت برگزینی رشته داوطلبانی که مجاز بوسیله تفویض رشته شده‌اند، پس از اطلاع دادن نتایج ابتدایی است و متقاضیان انتخاب رشته دولتی باید به سایت SANJESH.ORG و متقاضیان انتخاب رشته دانشگاه آزاد، باید بوسیله AZMOON.ORG مراجعه کنند. در این مطلب، جزئیات طولانی درباره انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸، گوناگون سهمیه‌ها و نقش آن‌ها در انتخاب رشته کنکور ازاد و سراسری و سوالات رایج داوطلبان کنکور بررسی شده است.

حتما بخوانید:۲۲ نکته اثبات‌شده بخاطر موفقیت در کنکور و امتحانات۱۸ سوالی که پس از شکست در کنکور باید از خود بپرسید- قسمت اولروش بی عیب مطالعه برای کنکور؛ ۵ راهکار بخاطر بدست آوردن رتبه دلخواه

با وقوع سیل داخل مناطق جنوبی و مرکزی سرزمین در فروردین‌ نود و هشت، شاهد تغییراتی داخل زمان برگزاری آزمون‌های سراسری در کشور هستیم. اما تاریخ برگزاری کنکور ۹۸ و برگزینی رشته آن تغییر نکرده است. فقط آزمون دکترای تخصصی (PhD) داخل تاریخچه ۳۰ و ۳۱ خرداد ۹۸ و آزمون کارشناسی‌ارشد پزشکی تو تاریخ ۲۷ و ۲۸ تیر ۹۸ و آزمون واژه MHLE درون تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۹۸ برگزار خواهد شد. تو امتداد به بررسی کنکور سراسری ۹۸ می پردازیم. همراه ما باشید. زمان ثبت‌نام و برگزاری کنکور سراسری ۹۸

طبق اطلاعیه موسسه سنجش و آموزش کشور، زمان برگزاری کنکور سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش برجسته کل کشور در سال ۹۸ ، روزهای پنج‌شنبه ۱۳ نشانه ماه و جمعه ۱۴ تیر ماه خواهد بود. ثبت‌نام کنکور سراسری سال ۹۸ از چهارشنبه ۲۴ بهمن ۹۷ آغاز و پنج‌شنبه دوم اسفند ۹۷ پایان یافت. مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، پاسخ گوی سوالات شما عزیزان برای ورود بوسیله گرداگرد دکترا با سند کارشناسی است. پراکندن کارنامه کنکور سراسری ۹۸ و اعلام نتایج اولیه

پس از برگزاری آزمون سراسری در ۱۳ و ۱۴ تیر، پس از مدتی، نتایج اولیه آزمون از ضابطه سایت سازمان عبرت و آزموش کشور به عنوان SANJESH.ORG منتشر خواهد شد. شما باید با رجوع به این آستان و ثبت کد رهگیری خود، کارنامه اولیه را مشاهده کنید. لینک انتخاب رشته کنکور، نیمه دوم مرداد سال ۹۸ داخل سایت دایره سنجش و آموزش کشور منتشر خواهد شد. معمولا زمان انتخاب کنکور سراسری امسال همچون روال سال‌های پیش، به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت تمدید خواهد شد. همه اطلاعات مربوط به ثبت‌نام داخل کنکور ۹۸، مشاهده نتایج اولیه، انتخاب رشته دانشگاه‌های دولتی و اطلاع دادن نتایج نهایی دانشگاه‌های دولتی را صرفا تو SANJESH.ORG کنار بنیاد اطلاعیه‌های صادره مشاهده کنید.

کلیه متقاضیان ترتیب قدیم و جدید متوسط قادر خواهند بود تا پس از برگزاری آزمون، تو تاریخی که در اطلاعیه‌های سازمان سنجش آموزش قلمرو اعلام می‌شود، به سایت رجوع و جزئیات مولود آزمون خود را مشاهده کنند. چون آزمون ورود به دانشگاه آزاد اسلامی و ورود به دانشگاه‌های دولتی، باهم برگزار می‌شود، لذا، شما یک کارنامه مشاهده خواهید کرد؛ ولی برای انتخاب‌رشته، باید به سایت‌های مجزا مراجعه کنید.

برای انتخاب‌رشته دانشگاه‌های دولتی به سایت سازمان سنجش و برای انتخاب‌رشته دانشگاه‌های آزاد اسلامی داخل ۳۱ استان ملک باید بوسیله سایت AZMOON.ORG مراجعه کنید. پس از رجوع بوسیله هر سایت و انتخاب‌رشته که جزئیاتش را داخل ادامه شرح داده‌ایم، باید خواستار اعلام نتایج در اوایل شهریور باشید.

کلیه متقاضیان دانشگاه‌های سراسری اعم از متقاضیان دخول به دوره‌های روزانه، نصیب و قسمت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتقاعی و پردیس‌های خودگردان تو بکلی کشور، باید از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور، نسبت به انتخاب لفافه و مشاهده نتایج قبولی رفتار کنند.

توجه داشته باشید که همچون روال سال‌های قبل احتمالا زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور در سال ۹۸، ۱۰ تا ۱۲ مرداد ۹۸ باشد. شما می‌توانید با توجه بوسیله ترازنامه کنکور سراسری خود، تفویض رشته خود را با ثبت کدرشته/محل دانشگاه مورد نظر، فرایند گزینش لفافه خویشتن را کامل کنید. اجابت بر اساس سوابق تحصیلی



بنا پیاده شدن اخبار سازمان سنجش آموزش کشور، تصویب دانشجویان «صرفا بر بنیاد سوابق تحصیلی» مستقل از کنکور ارتکاب خواهد شد و آزمون سراسری برای مابقی رشته‌محل‌هایی که قبول آنها از تلفیق نمره کنکور و سوابق تحصیلی است، برگزار می‌شود. از سال ۱۳۹۸ به بعد «پسند صرفا کنار اساس سوابق تحصیلی» با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، مستقیما از طریق دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اجرا خواهد شد. درون ادامه به بخش‌های مهمی درباره پذیرش بر ماخذ سوابق تحصیلی پرداخته‌ایم. داوطلبان بخاطر قبض پذیرش باید، طبق فراخوان دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده، مدارک لازم را درون زمان تعیین‌شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات ارسال کنند. دانشگاه‌ها و مؤسسات باید با رعایت تمامی قوانین و هنجار مربوطه متشابه سهمیه‌بندی نسبت بوسیله پذیرش دانشجو در سقف ظرفیت تعیین‌شده توسط شورای اتساع آموزش عالی اقدام و نسبت بوسیله ثبت‌نام مشروط پذیرفته‌شدگان اقدام و اسامی آن‌ها را برای تأیید به سازمان سنجش آموزش سرزمین اعلام کنند . در این نحو داوطلبان می‌توانند به چندین دانشگاه یا مؤسسه پذیرنده موجود تو اطلاعیه سازمان سنجش آموزش ناحیه درخواست تصویب دهند، اما در نهایت فقط قادر خواهند حیات که تو یکی از رشته‌محل‌هایی که با قبول آن‌ها اتحاد شده است، ثبت‌نام کنند و ادامه درس بدهند. آن‌چه باید درباره انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ بدانیم

فرم گزینش رشته، پس از پاشیدن نتایج ابتدایی در وارستگی شما قرار می‌گیرد. شما باید بر زمینه رتبه و تراز مندرج در ترازنامه اولیه کنکور سراسری سال ۹۸، نسبت بوسیله برگزینی صحیح کدرشته/محل‌های مورد نظر رفتار کنید. انتخاب‌رشته کنکور سراسری سال ۹۸، مثل انتخاب‌رشته کنکور سراسری سال ۹۷ است و تفاوت چندانی ندارد.

همچنان، رشته‌های پرمخاطب و پرطرفدار دانشگاه‌های برتر تهران و برخی از مراکز استان­‌ها متشابه شیراز و اصفهان، علاقه‌مندان زیادی دارد و برای قبولی در این کدرشته/محل‌ها، باید رتبه و تراز منطقه‌ای شما، حدنصاب‌های لازم را داشته باشد. این حدنصاب‌ها را می‌توانید با بررسی کارنامه پذیرفته‌شدگان سال‌های قبل به‌دست آورید و تا حدودی اقبال خود را برای قبولی محک بزنید. درباره ترازنامه کنکور سراسری ۹۸



برخی داوطلبان، مفروضات طولانی و درستی از این کارنامه ندارند. بنیادی نیست که شما در گروه علوم آزمایشی ریاضی و فیزیک، علوم انسانی، علوم تجربی یا در گروه هنر و زبان‌های اجنبی شرکت می کنید؛ ترازنامه شما، صرفا به‌صورت اینترنتی و از روال سایت راه اندازی سنجش و آموزش کشور درون دسترس خواهد بود.

ترازنامه شما حاوی: معروفیت و نام‌خانوادگی؛ شماره‌داوطلبی؛ بطرف خانه و استان محل انبازی درون آزمون؛ نمره معدل شما؛ معیار تأثیر سوابق تحصیلی مثبت؛ مقیاس تأثیر سوابق تحصیلی قطعی؛ درصدهای شما درون هر درس؛ رتبه و تراز (نمره کل) درون آزمون سراسری سال ۹۸.

خواهد بود.

حتما بخوانید: عوامل موفقیت و دستور کار ریزی کنکور سراسری اعتراض به نتایج نخستین کنکور سراسری ۹۸

اگر احیانا در تجسس کارنامه خود متوجه شدید که درصد برخی از دروس، برخلاف تخیل شما، خیلی پایین است، اعتراض مکتوب خود را داخل مهلت عرفی از طریق پروفایل خود داخل سایت سازمان سنجش و آموزش کشور، بوسیله اطلاع کارشناسان مربوطه برسانید تا بررسی شود. این بررسی، داخل بازه زمانی کوتاه انجام شده و درصورتی‌که مغایرتی بین نتایج اعلامی در ترازنامه و تصحیح مکرر برگه تحصیل مزبور وجود داشته باشد، روی ترازنامه شما اعمال خواهد شد. بنابراین سراسیمه نباشید.

بخاطر ثبت درخواست اعتراض در سایت موسسه عبرت و آموزش قلمرو شما باید هوشیار پروفایل خود شوید. بخاطر داشتن پروفایل، باید کد کاربری و رمز عبور داشته باشید.

برای اعتراض به نتایج هر آزمونی که سازمان عبرت آن را برگزار می‌کند، باید به پاره سیستم ارسال درخواست وارید شوید که داخل آدرس request.sanjesh.org قرار دارد. شمایل صفحه سیستم ارسال درخواست الکترونیکی سازمان عبرت

قبل از این‌که پرسیدن خویشتن را مطرح کنید، به بخش پاسخ‌گویی بوسیله سوالات متداول رجوع و اطلاعات لازم را تصرف کنید. توجه کنید که درون بانک « پاسخ به سوالات متداول» سازمان سنجش، به بسیاری از ابهامات متداول داوطلبان عزیز، پاسخ داده شده است. قبل از ارسال درخواست، باید عضو سامانه شوید. اگر در سایت جسم نیستید، روی مقدر شدن عضویت در سایتیا اگر کد کاربری و اشاره گذر دارید، روی جزء « ورود به سیستم» کلیک کنید. صفحه عضویت در سایت؛ انگیزه ارسال درخواست داوطلبان مشارکت درون آزمون سراسری دانشگاه‌ها. معلومات هویتی خویشتن را پیاده شدن اساس فیلدهایی که هنرمند قرمز دارد، متوجه کنید. توجه داشته باشید که پست الکترونیک برومند باخبر کنید، در مقابل اشاره پروفایل، به email شما ارسال خواهد شد. مسئولیت نداشتن دسترسی به سیستم، بوسیله برهان وارد کردن مفروضات اشتباه، بر عهده داوطلب است. وقتی صاحب کد کاربری و رمز گذر شدید، آن‌ها را داخل فیلدهای بالا باخبر کنید و وارد سیستم شوید. داخل اینجا می‌توانید سوالات خود را مطرح یا نسبت به پیگیری درخواست‌های سابق کنار اساس کد رهگیری اعلامی سیستم، اقدام کنید. وقتی دانا پروفایل خویشتن داخل سایت دایره سنجش شدید، می‌توانید سوالات خویشتن را مطرح کنید. نوع آزمون و سال آزمون را تفویض کنید و روی التماس متاخر که پشته جانب حق است، کلیک کنید. سؤالات متداول کنکور سراسری ۹۸ تعداد انتخاب لفافه تو کنکور سراسری و آزاد ۹۸ تو کنکور سراسری سال ۹۸، شما مجاز به انتخاب ۱۵۰ کد رشته/محل بوده و می‌توانید صرفا داخل همان قسمت قسمت کردن آزمایشی که آزمون دادید، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنید. یعنی اگر قسمت قسمت کردن علوم ریاضی و متخصص همدستی کردید، مشروع به تفویض کدرشته/محل‌های علوم انسانی را نیستید. الزامی هم نیست که حتما ۱۵۰ کد را انتخاب کنید. در انتخاب و دخول کد لفافه محل ها دقت کنید و سعی کنید این کا را با صرف کردن لمحه کافی انجام دهید. جهیز خودکار بررسی رشته‌های داوطلبان مجاز به انتخاب رشته داخل کنکور سراسری ۹۸، تا زمانی که کلیه کدرشته‌های شما را مطالعه نکند، واقف بررسی ترازنامه داوطلبان دیگر نمی‌شود. مثلا اگر ۱۰۰ کدرشته انتخاب کرده‌اید و تو کدرشته نگرش عده ۴۹ قبولی شما احراز شود، جهیز بوسیله معاینه مابقی کارنامه شما نخواهد صیقل. تأثیر سهیمه‌ها تو انتخاب‌ رشته کنکور سراسری ۹۸

یکی از سوالات متداول داوطلبان کنکور سراسری ۹۸، تأثیر سهمیه‌ها داخل گزینش لفافه است. سهمیه‌ها یکی از مواردی است که می‌تواند قبولی شما را درون یک کدرشته محل، تحت‌تأثیر قرار بدهد. سهمیه‌های کنکور ۹۸ عبارت‌ند از: سهمیه مناطق؛ سهمیه رزمندگان؛ سهمیه جانبازان و ایثارگران؛ سهمیه آموزگاران؛ سهمیه بهیاران؛ سهیمه خانواده‌های معظم شهدا و گواه.

سهمیه مناطق ازجمله سهمیه‌هایی است که بخاطر کلیه داوطلبان در رویت اندوهناک می‌شود. یعنی همه داوطلبان، در ۳۱ استان کشور، از خوزستان تا خراسان از آذربایجان تا چابهار، مشمول سهمیه مناطق خواهند بود. داوطلبانی که دارای سهمیه غیر از سهمیه مناطق باشند نیز، سهمیه مجزا خواهند داشت. پس، هر داوطلب داخل کنکور سراسری ۹۸، یک سهمیه منطقه و یک سهمیه غیر از سهمیه مناطق خواهد داشت تا عدل در انتخاب رشته، برای داوطلبان در ۳۱ استان کشور فراهم شود. اگر داوطلبی فقط مشمول سهمیه مناطق باشد تو همان سهمیه گزینش و کارنامه انتخاب لفافه او مطالعه خواهد شد.

رتبه شما درون سهمیه مناطق و دیگر سهمیه‌هایی که شامل‌ِ حال‌تان می‌شود، از تراز و رتبه کشوری مهم‌تر است. همه داوطلبان، مشمول یکی از سهمیه‌ها یعنی سهمیه منطقه ۱، منطقه ۲ و منطقه ۳ هستند. سهمیه ایثارگران، ۵ تا ۲۵ درصد و سهمیه بهیاران نیز هر سال معین می‌شود. تأثیر سهمیه بومی درون انتخاب‌ لفافه کنکور سراسری ۹۸

نکته دیگری که باید در انتخاب‌رشته کنکور بدانید، وجود سهیمه‌ای به‌نام بومی‌گزینی است. اگر شما بی حرکت استان اصفهان هستید، تقدم انتخاب‌رشته و پذیرش نهایی دانشگاه‌های استان اصفهان با داوطلبانی است که در استان اصفهان (همان بوف) قرار دارند.

توجه داشته باشید که:

سهمیه بومی داخل انتخاب رشته داوطلبان کلیه رشته‌های ریاضی، تجریی، هنر، زبان و علوم انسانی نقش دارد؛ به‌خصوص درون برگزینی رشته دانشگاه فرهنگیان. برخی از رشته‌ها، سهمیه بومی‌گزینی تو استان دارند. بعضی از رشته‌ها نیز، بوسیله قیافه قطبی و کشوری بومی‌گزینی می‌شوند.

نکته‌ مهم این است که نوبت پذیرش بازپسین داوطلبانی که از سهمیه بومی‌گزینی بخاطر یک کدرشته/محل استفاده می‌کنند، از داوطلبی که از یک بوم (استان) دیگر بخاطر همان کدرشته/محل اقدام می‌کند، بیشتر است. مثلا داوطلبی از شیراز، با رتبه ۱۱۰۰۰ منطقه ۳ و ۳۹۰۰۰ کشوری، در رشته مامایی دانشگاه شیراز پذیرفته می‌شود، اما داوطلبی از استان سمنان با رتبه ۹۰۰۰ منطقه ۳، در این لفافه پذیرفته نشده است. که سبب آن همان بومی‌گزینی است.

در فصل دوم دفترچه انتخاب لفافه کنکور سراسری ۹۸، گزینش تبعه کاملا تشریح داده شده است. چه ملاک هایی برای تعیین استان مردمان وجود دارد؟ اگر شهر اخذ مدرک تجویز سه سال فرجام پرگیر تحصیلی شما، چه دبستان و چه هنرستان، با محل شهود مدرک پیش‌دانشگاهی در یک استان باشد، داوطلب، بومیِ همان استان خواهد وجود. اگر خانه دادن اخذ مدرک ۳ سال عاقبت داوطلبی در یک استان نباشد، استان محل تولد داوطلب، استان تبعه وی خواهد بود. اگر داوطلبی که ۳ سال پایانی تدریس را در مدارس بیرون از کشور گذرانده باشد، استان محل تولد، استان مردمان خواهد بود. اگر داوطلبی ۳ سال پایانی تحصیل را داخل مدارس خارج از ملک گذرانده باشد و محل تولد او بی قراری تو همان کشور باشد، استان بومی وی استان تهران خواهد وجود. تأثیر سهمیه مناطق در انتخاب لفافه کنکور سراسری ۹۸

سهیمه هر داوخواه در کنکور سراسری، تو کارنامه وی درج می‌شود. سهمیه مناطق، پرتعدادترین سهمیه کنکور سراسری ۹۸ است که زیاد از ۹۵ درصد شرکت کنندگان پنج گروه آزمایشی را محتوی می‌شود.

نکاتی که باید بدانید: ظرفیت دانشگاه‌ها به نسبت تعداد شرکت کنندگان سهمیه مناطق، بین داوطلبان هر سه گانه منطقه شاخه می شود؛ یعنی اگر برای داوطلبان سهمیه مناطق داخل کنکور ۹۸ درون یک رشته ۲۰۰ حجم موجود باشد، اول بررسی می‌شود که نسبت داوطلبان هر منطقه به کل سهمیه مناطق،چقدر است. به عنوان مثال، چنانچه حساب داوطلبان منطقه یک، ۳۵ درصد، منطقه دو، ۳۵ درصد و منطقه سه، ۳۰ درصد باشد، انتظار می‌رود که از این ۲۰۰ ظرفیت، ۷۰ نفر بوسیله داوطلبان منطقه ۱، ۷۰ نفر داوطلبان منطقه ۲ و ۶۰ نفر بوسیله داوطلبان منطقه ۳ اختصاص یابد. پس، سهمیه داوطلبان هر منطقه از هر دانشگاه، از همان ابتدای فقره استثنا می‌شود و داوطلبان هر منطقه، صرفا با تیمار بوسیله رقابت خواهند پرداخت؛ نه با داوطلبان مناطق دیگر. در بررسی برگزینی سهمیه مناطق ۱ تا ۳، انتخاب سهمیه بومی هم اعمال خواهد شد که درون انتخاب رشته تأثیر فراوانی دارد. اگر داوطلب سهمیه مناطق باشید، توصیه می‌شود که تأثیر سهیمه بومی‌گزینی را با مداقه بر مبنا جدول‌های چرک نویس آزمون سراسری ۹۸ معاینه کنید. تأثیر سهیمه ایثارگران داخل برگزینی رشته آزمون سراسری ۹۸

از کنکور سال ۱۳۹۶، جانبازان دون بیست و پنج درصد، همسر و فرزندان آن‌ها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه جناب داوطلبانه درون جبهه نیز مشمول سهمیه ایثارگران شدند.

۲۵ درصد کل ظرفیت هر کد رشته/محل، به جانبازان، شوهر و فرزند جانبازان ۲۵ درصد و اعلی و آزادگان و فرزندان و همسران و فرزندان و همسران شهدا خاص می‌یابد.

۵ درصد کل حجم هر کد لفافه/محل، به مشمولان جدید سهمیه ایثارگری که همان جانبازان زیر بیست و پنج درصد هستند، علاقه دارد. بوسیله همسر و فرزندان ایثارگران و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه جناب داوطلبانه در جبهه نیز این سهمیه تعلق می‌گیرد.

بخاطر این‌که این سهمیه برای ایثارگران، همسر و فرزندان‌شان محاسبه شود، کسب ۷۰ درصد نمره آخرین بی همتا قبولی جبری است.

داوطلبان سهمیه ۵ درصدی ایثارگری، تو صورتی داخل کدرشته محلی اجابت می‌شوند که سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران اتمام نشود. تو این صورت، ترجیح تکمیل حجم بخاطر این افراد خواهد بود. پس از آن، داوطلبان سرگشاده سهمیه مناطق، اولویت پذیرش خواهند وجود.

رتبه قبولی سهمیه ایثارگران داخل گزینش رشته کنکور سراسری سال ۹۸ را نمی‌توان پیش‌بینی کرد؛ چراکه ۲ درصد از کل داوطلبان کنکور سراسری سال ۹۸ سهمیه ایثارگران دارند.

داوطلبان سرگشاده سهمیه پنج درصدی، یک‌پنجم داوطلبانی هستند که از سهمیه بیست و پنج درصدی مصرف می‌کنند. پس بخاطر قبولی، باید رتبه بهتری کسب کنند تا در یک رشته محل مشاب، قبول شوند. خاصیت سهیمه رزمندگان تو گزینش رشته کنکور سراسری ۹۸

علاوه‌بر سهمیه ایثارگری، سهمیه رزمندگان نیز درون انتخاب رشته کنکور سراسری تأثیرگذار است. اگر داوطلبی، سابقه کبد ماه حضور داوطلبانه در جبهه را داشته باشد، مشمول سهمیه رزمندگان می‌شود. برای این‌که مشمول این سهمیه شوید، باید هفتاد و پنج درصد نمره آخرین فرد قبولی را کسب کنید. چنانچه سرباز نیروهای مسلح ۱۲ ماه در مناطق عملیاتی نوکری کند، مشمول مصرف از سهمیه رزمندگان تو انتخاب رشته کنکور سراسری خواهد بود. تأثیر سهمیه خانواده معظم شهدا در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸

توجه کنید که فقط قوم درجه‌یک شهدا ( پدر، مادر، خواهر، برادر و فرزندان) مشمول این سهمیه هستند. در دفترچه کنکور سراسری امسال اطلاعاتی درباره ظرفیت اختصاص‌یافته به داوطلبان سهمیه شهدا و معادل نصاب قبولی عرضه نشده است. سهمیه قوم شهدا مثل سهمیه مناطق، عزب در کدرشته محل‌هایی که نامزد تبعه آن‌هاست، اعمال می‌شود. یعنی اگر شما اهل استان فارس هستید، از سهمیه شهدا درون استان آذربایجان غربی نمی‌توانید استفاده کنید. تأثیر سهمیه بهیاران تو گزینش لفافه کنکور سراسری ۹۸

بهیار کسی است که مشغول خدمت در یک مرکز دولتی خواه غیردولتی باشد. داشتن حداقل سی و شش ماه سابقه امر به‌عنوان بهیار درون استان محل نوکری اجباری است. سهمیه بهیاران، ۵ درصد از ظرفیت رشته‌های پرستاری است. سهمیه فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد و فرزندان آزادگان در انتخاب رشته کنکور ۹۸

سهمیه این افراد ۲۵ درصد است. اگر پدر داوطلبی، جانباز ۱۰ درصد باشد، باید گزینه فرزند جانباز مافوق ۲۵ درصد را انتخاب یواش. توجه کنید که سهمیه ایثارگران، رتبه شما را داخل کنکور سراسری ۹۸، تبدیل نمی‌دهد. درون واقع، ظرفیتی جداگانه به داوطلبان دارای سهمیه اختصاص می‌یابد. چنانچه از سهمیه ایثارگری تو سال ۹۷ استعمال نکرده‌اید، می‌توانید داخل انتخاب لفافه کنکور ۹۸ روی این سهمیه حساب کنید. امکان استفاده هر ۲ فرزند فرد ایثارگر از این سهمیه وجود دارد.

توجه کنید که برای استفاده از سهمیه‌ها، باید حدنصاب تعیین‌شده را کسب کنید. مثلا داوطلب باید ۷۰ درصد نمره (صنوبر) آخرین بی نظیر قبولی گزینش آزاد را کسب کند، تا مشمول مصرف از سهمیه شود. پس، اساسی نیست که شما هر یادگیری را چند درصد می‌زنید؛ میانگین درصدها ملاک خواهد بود.

ضمنا بین همسر، پسر و خود جانباز (در صورتی که داوخواه آزمون باشند) درون استفاده از سهمیه تفاوتی وجود ندارد. اگر درون زمان ثبت‌نام کنکور، سهمیه ایثارگران را واقف نکنید، می‌توانید تو فرصت ویرایش، نسبت به ویرایش مفروضات اقدام کنید. برگزینی لفافه دانشگاه آزاد

در برگزینی رشته دانشگاه آزاد اسلامی در کنکور سال ۹۸، سهمیه بومی بی‌تأثیر است. س قبولی داوطلبی که تبعه یاسوج است، خواهد حیات. چنین داستانی تو تفویض رشته دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۸ وجود ندارد. تنها عامل تأثیرگذار درون انتخاب رشته دانشگاه آزاد صنوبر است. هرچقدر تراز شما بیشتر باشد، نوبت قبولی شما در کدرشته نگرش بیشتر است.

لازم به ذکر است، سهمیه بسیج فعال در برگزینی رشته دانشگاه آزاد اسلامی در کنکور نود و هشت تأثیر دارد. برای مصرف از این سهمیه کسب قرن نمره قهری است. معیارهای تصرف این امتیاز بوسیله قرار پایین تر است: هر ماه عضویت عادی: ۱ نمره هر ماه عضویت کوشا: ۲.۵ امتیاز هرماه عضویت در شورای پایگاه: ۳.۵ نمره هر ماه عضویت داخل شورای حوزه: ۴ نمره

مشمولات سهمیه بسیج فعال باید بسیجی باشند. حداقل ۱۲ ماه سابقه بسیجی فعال داشته و کد ۱۲ رقمی را از منطقه محل سکونت ستاندن کنند. سپس، خلال انتخاب رشته این کد را تو فرم ثبت کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد شانس قبولی داوطلبانی که سهمیه بسیج کوشا دارند تو انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۰ درصد بیشتر از داوطلبانی است که سهمیه عادی دارند. بعنی شما باید، ۹۰ درصد صنوبر آخرین فرید قبولی را تصرف کنید تا در آن رشته/محل پذیرفته شوید. برای قبولی در رشته‌های پزشکی، ۹۵ درصد صنوبر آخرین فرید قبول‌شده (گزینش آزاد) الزامی است. چنانچه شرایط گرفتن سهمیه بسیج فعال دارید، حتما از مزایای آن در کنکور سراسری ۹۸ استفاده کنید.

برای ثبت اشتهار سهمیه بسیج فعال، بوسیله نشانی sanjesh.iau.ir بروید. پس از دخول بوسیله پروفایل خود با درج کد کاربری و رمز عبور (شناسه انتخاب رشته و کد ملی)، روی گزینه ثبت سهمیه بسیج که با فلش قرمز فام مشخص کرده‌ایم، کلیک کنید.



چند نکته مهم که باید بدانید: برای استفاده از سهمیه بسیج فعال، باید کارت بسیج کوشا داشته باشید. چنانچه ۱۲ ماه از فعال وجود داشتن شما در بسیج بگذرد، ۱۰۰ امتیاز بوسیله شما دلبستگی خواهد گرفت. باید کد ۱۲ رقمی بسیجی کوشا را در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی وارد کنید. اگر در کنکور ۹۷ از کد بسیج فعال کاربرد کردید و در آزمون پذیرفته نشدید، مجاز بوسیله استفاده داخل کنکور امسال خواهید حیات. بین سهمیه ایثارگری و سهمیه بسیج فعال، سهمیه ایثارگری را در انتخاب رشته انتخاب کنید. در دنباله بخوانید: کاربردی‌ترین روش‌های تحکیم نیت برای درس خواندن

کتاب الکترونیکی مجموعه تدریس واژه اصول و روش‌هایی کاملا نظری برای یادگیری سریع و سزا زبان جدید.

26000تومان 20000تومان مشاهده علیه
بازار میان‌رده‌‌ها از مدت‌‌ها پیش به دو دسته‌ی گوشی‌های میان‌رده‌ی گران‌قیمت و میان‌رده‌های اقتصادی تقسیم شده است. با گران‌ترشدن پرچم‌داران، بازه‌ی قیمتی میان‌رده‌ها همچنین تا سرحد ۵۰۰ دلار پیش رفته است. پی اسمارت ۲۰۱۹ شباهت زیاد زیادی به دیگر میان‌رده‌های هواوی در سال جاری میلادی دارد. این شباهت عزب به برملا خلاصه نمی‌‌شود و ویژگی‌های سخت‌افزاری را نیز شامل می‌شود. کرین ۷۱۰ و بریدگی قطره‌ای و چینش عمودی دوربین درون استفاده از بلور درون پشت و جلو به‌نوعی امضای میان‌رده‌های امسال هواوی و برند آنر محسوب می‌شود.

پی اسمارت ۲۰۱۹ داخل دو مدل با دوربین‌های سلفی ۸ و ۱۶ مگاپیکسلی روانه‌ی بازار می‌شود و این مدل‌ها به غیر از ذهن و دوربین سلفی تفاوتی با یکدیگر ندارند. رفته‌رفته به تعدد گوشی‌ها و سیستم نام‌گذاری گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی هواوی و آنر روال کرده‌ایم؛ اما همچنان بوسیله تغییر این روند امیدوار هستیم. بااین‌حال، معلول اسمارت ۲۰۱۹ چه تفاوت‌هایی با برادرانش دارد؟ آیا این گوشی چیزی بیشتر از اثر ۳۰ لایت بوسیله کاربر ارائه می‌دهد؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها با بررسی گوشی هواوی پی اسمارت ۲۰۱۹ و زومیت همراه باشید.

دفتر هواوی در ایران، گوشی موبایل پی اسمارت ۲۰۱۹ را برای بررسی دراختیار زومیت صبر داده است.مدل سازی

وقتی نخستین‌بار اثر اسمارت را در مشت می‌گیرد، تشخیص آن به‌خصوص در نمای جلویی از گوشی‌هایی مثل پی ۳۰ لایت مشکل است. هواوی از پلاستیک در ساخت پنل پشتی اثر اسمارت استعمال کرده و از فریم مجزا در این گوشی خبری نیست. استفاده از پلاستیک ضربه‌ی جلال بوسیله کیفیت ساخت اثر اسمارت ۲۰۱۹ نزده است؛ بااین‌حال، باید بیشتر مراقب خش‌افتادن گوشی خود باشید. خوشبختانه چینی‌ها قاب ژله‌ای همچنین داخل درون جعبه‌ی دستگاه صبر داده‌اند. گوشی مانند نمونه‌های شیشه‌ای، سراشیب است و لک‌پذیری آن همچنین تو نسخه‌ی مشکی‌رنگ بررسی‌شده‌ی ما پدیدار بود. متأسفانه اطلاعاتی درباره‌ی نوع پوشش شیشه‌ی جلویی دستگاه در مشت زدودن. استفاده از چراغ اعلان کوچک درون حاشیه‌ی پایین نمایشگر، نظر آن از زوایا را مشکل کرده و ما همچنین حاشیه‌ی بالا را بخاطر چنین چراغی بهتر می‌دانیم.بازمانده‌ای از قبیله درگاه‌های microUSB 

ترک خوردگی قطره‌‌ای ازنظر ابعاد و لباس هندسی مشابه چیزی است که درون گوشی‌های سری پی ۳۰ شاهدش بودیم. این بریدگی کوچک چندان لطمه‌‌ای بوسیله تجربه‌ی کاربری نمی‌زند و آن‌ را می‌توان به‌صورت نرم‌افزاری با نواری سیاه‌رنگ پنهان کرد. معلول اسمارت با نمایشگر ۵.۲۱ اینچی کشیده‌ و ضخامت ۸ میلی‌متری، تنها ۱۶۰ گرم معادل دارد. پی اسمارت داخل چهار طعم جزیی قرمز، آبی، مشکی و رنگ گرادیانی زیبایی متشکل از آبی و بنفش و سبز دردسترس علاقه‌مندان استراحت دارد. دوربین عمودی ظهر دستگاه برخلاف معلول ۳۰ لایت و فداکار دیگر از میان‌رده‌های هواوی، بیرون‌زدگی خاصی ندارد. البته ضخامت این گوشی درمقایسه‌با دیگر گوشی‌های‌ هواوی کمی بیشتر است؛ ازاین‌رو، قراردادن گوشی روی سطح صاف، مشابه میز و کارکردن با آن تعادل گوشی را برهم نمی‌زند. 

حسگر اثرانگشت تو نگرش مناسبی از پشت وسیله صبر گرفته و ما سرعت و دقت این حسگر خازنی را کم قیمت ارزیابی می‌کنیم. کلید پاور و تغییر ظرفیت صوت هر دو از جنس پلاستیک ساخته‌ شده‌اند و دستی با اندازه‌ی عادی به‌راحتی بوسیله آن‌ها دسترسی دارد. بافت روی کلید پاور به‌هیچ‌وجه قابل‌تشخیص نیست و تا اینکه به‌راحتی نیز دیده نمی‌شود. تصمیم هواوی به استعمال از محضر MicroUSB در پی اسمارت ۲۰۱۹ را نادرست و نوعی نقص می‌دانیم. در لبه‌ی پایینی دستگاه، علاوه‌بر این درگاه، تک اسپیکر گوشی و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا نیز به‌چشم می‌خورند. شیار سیم‌کارت و حافظه درون لبه‌ی بالایی استراحت اندوهناک است. درمجموع، باید گفت پی اسمارت طراحی مدرن‌تری درمقایسه‌با نسل گذشته دارد و گوشی سبکی است و با وجود استفاده از پلاستیک، کیفیت ساخت مقبولی دارد. نمایشگر و اسپیکر

نمایشگر ۶.۲۱ اینچی پی اسمارت ۲۰۱۹ درمقایسه‌با نسل گذشته بزرگ‌‌تر و کشیده‌تر شده و اینک تماشایی نمایشگری با نسبت ۱۹.۵ به ۹ با بریدگی قطره‌ای هستیم. رزولوشن ۲۳۴۰ داخل ۱۰۸۰، تراکم ۴۱۵ پیکسل‌براینچ را بخاطر پی اسمارت ۲۰۱۹ به‌ارمغان آورده که کاملا بخاطر ارائه‌ی تصویری شارپ و مناسب در بازار میان‌رده‌ها مناسب است. همان‌طورکه در تجسس معلول ۳۰ لایت نیز اشاره شد، بریدگی قطره‌ای با ابعاد کوچک درمقایسه‌با بریدگی‌های کشیده و بزرگ لطمه‌ی کمتری به تجربه‌ی کاربری می‌زند و تا اینکه درصورت پنهان‌کردن آن با نوار مشکی آیکون‌های بیشتری داخل آن دردسترس خواهد بود. این نمایشگر IPS LCD تقریبا ۸۳ درصد از پنل جلو گوشی را پوشانده و ازنظر شعاع و زاویه‌ی دید یادآور محصولات دیگر گروه هواوی است.

پیش از انجام آزمایش روشنایی روی اثر اسمارت، خود را برای نتایج مانند با اکثر میان‌رده‌های هواوی آماده کردیم. شعاع حداکثر نمایشگر تو هر دو الگوی ۱۰۰ و ۵۰ درصدی سفید ۳۲۰ نیت اندازه‌گیری شد و تفاوتی بین روشنایی‌ها در حالت دستی و خودکار بود نداشت. رنگ مشکی چندان عمیق نیست و در بهترین حالت می‌توان آن را متوسط ارزیابی کرد. کنتراست Native بخاطر نمایشگر پی اسمارت ۲۰۱۹ فراتر از رقم متوسط (خواه تا اینکه پایین‌تر از متوسط) ۸۶.۵ نمی‌رود؛ ازاین‌رو، نباید شوق مشاهده‌ی ساده‌ی محتوا در تحت مستقیم خورشید همانند میان‌رده‌های سامسونگ را داشت. حداقل فروغ نیز همانند گوشی‌های چند سال اخیر هواوی، اندک و مفت استفاده‌ تو محیط‌های تاریک است. همچنین، نما ثبت‌شده‌ی مایه ۱.۲ نیت به‌دست آمد. عملکرد نمایشگر محصولات میان‌رده و اقتصادیمحصول / پارامترهاحداقل روشناییحداکثر روشنایی دستیحداکثر سو خودکارنسبت کنتراست Nativeخطای رنگی میانگینسفیدمشکیسفیدمشکیسفیدحالت استاندارددقیق‌ترین حالتپی اسمارت ۲۰۱۹1.23.73203.732086.55.81.4 (Normal)جای پا ۳۰ لایت0.6430543057652.4 (Normal)وای ۷ پرایم ۲۰۱۹2.93.84733.84751255.85.8وای ۹ ۲۰۱۹1.7338033501276.82.5 (Normal)نوکیا X75.83.44304.465301251.65.4 (Dynamic)ردمی نوت ۷0.64.24104.241097.76.43.4 (Standard)نوا ۳0.752.73502.953251308.54.8 (Normal Mode)گلکسی A7 2018306060960∞10.11.9 (AMOLED Photo)موتو X453.924005.55201025.25.2 (Standard Mode)نوکیا ۶.۱1.44.44044.1240926.46.4نوکیا ۷ پلاس2.13.33362.872411014.64.6ردمی نوت ۵0.872.953673372124.44.34 (Standard Mode)ردمی نوت ۵ پلاس0.833.23774.524051244.74.2 (Standard Mode)آنر ۹ لایت1.83.023523.02352116.66.96.9هواوی Y7 پرایم ۲۰۱۸1.62.023102.02310153.58.58.5نوا 3e1.423.033253.033251074.84.8اکسپریا XA2 اولترا4.824.756034.756031275.73.8 (Standard Mode)اکسپریا XA23.424.264824.264821136.44.1 (Standard Mode)ردمی نوت 5A1.23.453913.50400116----آنر 7X2.662.042902.09292142----اثر اسمارت2.433.945223.955221325.65.6ذن‌فون مکس پلاس6.53.583783.23354105.6----اکسپریا XA1 اولترا23.33.954703.96470118----گلکسی A8 پلاس ۲۰۱۸2.5305680795∞----گلکسی A8 20182.6005700763∞----آنر ۹2.483.874793.87480124----میت ۱۰ لایت2.421.922791.92283147----اکسپریا XA1 پلاس323.524323.61443122----* تمامی نتایج نهر رفعت را زومیت با ابزاری مخصوص به‌دست آورده است.خیساندن دقت‌ رنگ مثال‌زدنی و سو کمتر از خواهش

متصل حیات پروفایل‌های رنگی در رابط کاربری را نکته‌ای مثبت می‌دانیم؛ مسئله‌ای که در گوشی‌های عرضه‌شده با اندروید خالص کمتر شاهدش هستیم. میان‌رده‌ی جدید هواوی نظیر دیگر محصولات این شرکت، با دو پروفایل رنگ Vivid (پروفایل پیش‌فرض) و Normal روانه‌ی بازار می‌شود. پوشش ۹۹.۴ درصدی sRGB در حالت Normal و ۸۹.۲ درصدی فضای DCI P3 درون حالت Vivid نتیجه‌ی نسبتا مناسبی بخاطر محصولی میان‌رده محسوب می‌شود. البته، پی ۳۰ لایت پوشش بیشتری از فضای گسترده‌ی P3 را ارائه می‌کند. خطای میانگین نمایش رنگ جزیی ۱.۴ در حالت Normal حقیقتا ممتاز است؛ ولی حالت Vivid همچنین خطای ۵.۸ را ارائه می‌کند که با فعال‌بودن گزینه‌‌ی Warm، می‌توان آن را به چهار نیز کاهش داد. تو حالت پیش‌فرض، Vivid فام سفید بسیار سردتر از معیار است که می‌توانید با اسلایدر دمای طعم جزیی آن را شخصا اصلاح کرد. 

تک اسپیکر گوشی ازنظر حجم صدا عملگرد رضایت‌بخشی دارد؛ اما نباید خواهش بازتولید صدایی با زیروبم مناسب از آن داشت. دیستورشن خواه اعوجاج درون حجم صدای بیش تشخیص‌دادنی است. اگر از علاقه‌مندان جدی گوش‌دادن موسیقی با موبایل خود هستید، بهتر است درون زمان خرید میان‌رده‌ای همچون پی اسمارت بوسیله فکر کردن فروش هدفون مناسبی نیز باشید. هدفون‌‌های همراه‌با پی اسمارت را پیش‌ازاین همراه بسیاری از گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی هواوی دیده‌ایم. ظرفیت لحن متوسط و راضی‌کننده است. خوشبختانه هواوی محدودیت صوتی Histen را همچنین در تنظیمات صوتی گنجانده که تو زمان اتصال گوناگون هدفون‌ها، قادر بوسیله ارائه‌ی صدای عمومیت با شخصی‌سازی مناسب است. این تغییرات تو هدفون‌های حرفه‌ای ملموس‌تر هستند و حقیقتا در گشایش تجربه‌ی شنیداری تأثیر دارند. رابط کاربری

پی اسمارت ۲۰۱۹ موافق انتظار، با اندروید ۹ پای و نسخه‌ی نهم رابط کاربری EMUI روانه‌‌ی بازار شده است. در خلال بررسی، این گوشی به‌روزرسانی ۹.۰.۱ را نیز دریافت و Performance Mode را به این رابط افزایش کرد. در استفاده‌ی روزمره، لگ‌ آزاردهنده‌‌ای در اثر ۳۰ لایت به‌چشم نمی‌خورد و سرعت کلی حرکت داخل منو‌ها راضی‌کننده است. در استفاده از جست‌وجوی زننده که با سوایپ روبه‌پایین در صفحه‌ی هوم معین می‌شود، گاهی تماشاگر لگ‌هایی در نمایش اعلان‌ها و فرایند کشویی آن بودیم که چندان به تجربه‌ی کاربری خدشه نمی‌زند. EMUI طرفداران و مخالفان خاص خود را دارد؛ ولی همه با فرارسیدن زمان بازطراحی آن توافق دارند. امکانات متنوع، عزب اندکی از ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری لذت‌بخش محسوب می‌شود که هواوی به‌خوبی از پسِ آن برآمده است.



بخش Digital Balance بخاطر مدیریت زمان استفاده از گوشی و اپ‌ها (به‌عنوان مسئله‌ای در دنیای مدرن)، گذاشتن رمزعبور روی فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها، Screen Recorder برای ثبت ویدئو از صفحه و ژست‌های حرکتی ناوبری دیگر مواردی هستند که داخل رابط کاربری EMUI 9 به‌چشم می‌خورند. توان App Twin نیز برای استفاده‌ی موازی از پیام‌رسان‌ها با بسیار از یک احصائیه کاربری به‌کار می‌رود. محدود‌کننده‌ی اجرای اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه به‌صورت پیش‌فرض در گوشی‌های هواوی فعال است؛ ازاین‌رو، بخاطر جلوگیری از اجرای دوباره‌ی اپ در احضار خواه دریافت‌نشدن اعلان، بهتر است از بخش App Launch تو تنظیمات باتری، چنین قابلیتی را برای نرم‌افزارهای دلخواه خود غیرفعال کنید. به‌عنوان مثال، در زمان اجرای فداکار بنچمارک‌های باتری، گوشی به‌صورت خودکار پس از مدتی نرم‌افزار را می‌بست. هواوی این قابلیت را برای بهبود شارژدهی دستگاه تو دید گرفته که با بخشی شخصی‌سازی می‌توانید به‌صورت متعادل از آن مصرف کنید.9 EMUI؛ رابطی با امکانات متنوع، اما نیازمند بازطراحی

یکی از مشکلات داخل گوشی‌های بزرگ، نمایش اسودگی اعلان‌ها است. هواوی سوایپ به‌سمت پایین حسگر را برای این کار در نظر خمود و سوایپ در منطقه‌ی خالی صفحه‌ی هوم را به نمایش صفحه‌ی جست‌وجو سریع اختصاص داده است. دوبار لمس کندرو حسگر در این حالت نیز کامل اعلان‌ها را از ورقه پاک خواهد کرد؛ اما مصرف از آن چندان ساده نیست و گاه با اشتباه همراه است. راهکار نرم‌افزاری و الگوریتم‌محور تشخیص چهره سریع العمل عمل می‌کند و همانند گذشته امکان استفاده از آن به‌صورت تک‌مرحله‌ای و نیازمند سوایپ وجود دارد. برای بازکردن اپلیکیشن‌های حفاظت‌شده با قابلیت App Lock نیز می‌توان از نمره چهره استفاده کرد؛ اما به‌دلیل امنیت تضمین‌نشده‌ی این وضع استعمال از آن را سفارش نمی‌کنیم.



مانند نسخه‌های پیشین، هنوزهم امکان دگرگونی غلاف (Theme) و انیمیشن تبدیل صفحات و اضافه صفحه‌ی اپلیکیشن‌ها وجود دارد. با وجود بهره‌گیری از اندروید ۹، از شیوه‌ی ناوبری گوگل تو پی اسمارت ۲۰۱۹ خبری حلق و تنها ژست‌های حرکتی و شیوه‌ی سنّتی با آیکون‌های آشنای بازگشت و هوم و اپلیکیشن‌های اخیر داخل دست است. البته داک شناور همچنان در رابط کاربری حضور دارد؛ اما احتمالا هیچ‌گاه به استفاده از آن متقاعد نخواهید شد. شما نیز تجربه‌ی خود از رابط کاربری هواوی را با ما درون جزء دیدگاه‌ها به‌اشتراک بگذارید.دوربین

پرچم‌داران اخیر هواوی ایستگاه مناسبی برای خود در بین دوست‌داران عکاسی با موبایل دست‌وپا کرده‌اند و القابی چون پادشاه عکاسی شب را یدک می‌‌کشند. میان‌رده‌های هواوی همچنین درون چند سال اخیر، تو بخش دوربین پیشرفت‌ کرده‌اند؛ اما این ترفیع لغزان لازم برای تبدیل گوشی‌های ارزان‌قیمت هواوی به بهترین ثبت‌کنندگان تصویر میدان را نداشته است. هواوی وظیفه‌ی ثبت تصویر را به حسگری ۱۳ مگاپیکسلی و لنزی فراخ با گشودگی f/1.8 واگذار کرده است. حسگر سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی تعبیه‌شده در دنبال مایه نیز وظیفه‌ی تغذیه‌ی الگوریتم‌های ایجاد جلوه بوکه را برعهده دارد. روی کاغذ با یکی از آشناترین ترکیب‌های سخت‌افزاری دوربین هواوی رو‌به‌رو هستیم که عملکرد ضعیف‌تر درمقایسه‌با پی ۳۰ لایت را نوید می‌دهد. به‌نظر می‌رسد چینی‌ها پی اسمارت ۲۰۱۹ را با دو حسگر متفاوت ۱۶ (نسخه‌ی بررسی‌شده‌ی زومیت) و ۸ مگاپیکسلی داخل جزء دوربین سلفی روانه‌‌ی بازار کرده‌اند.

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با عملکرد رضایت‌بخش تو روشنایی روز

رابط کاربری تفاوتی با دیگر گوشی‌های سال ۲۰۱۹ هواوی ندارد. به‌صورت پیش‌فرض، حالتی موسوم به AI دردسترس است که با نمره ۲۲ دسته‌بندی مختلف و تنظیم خودکار پارامترهایی مانند نوردهی و کنتراست و رنگ، به ثبت عکس‌های بهتر معاون می‌کند. این قابلیت فقط در حالت Photo به‌چشم می‌خورد و به‌صورت پیش‌فرض کوشا است. حالت Night عکاسی نیز که با ترکیب تصاویر با اکسپوژرهای متنوع مجاهدت در تولید عکس‌های روشن در شب را دارد، درون نوار اصلی به‌چشم می‌خورد. حالت‌های تقریبا مشابه Portrate و Aperture همچنین همچنان داخل این نوار دردسترس هستند؛ اما چینی‌‌ها حالت HDR را در منو More قرار داده‌اند. گوشی در حالت‌های فعال‌بودن AI، حالت شب، عکاسی پرتره و Aperture تصاویر ۸ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. 

در روشنایی کافی، عکس‌های گرفته‌شده با دوربین واقعی از جزئیات راضی‌کننده‌ای برخوردار هستند. البته باید توجه کرد رزولوشن ۸ مگاپیکسلی عکس‌ها در حالت پیش‌فرض به عملکرد دستگاه در ثبت جزئیات قدری لطمه می‌زند. گسترده‌ی دینامیکی تصاویر ثبت‌شده‌ی پی اسمارت ۲۰۱۹ درون رده‌ی قیمتی آن قابل قبول است و تصاویر در اکثر مواقع بغرنج حادی ازنظر نوردهی ندارند. رنگ‌ها در تصاویر روز، حی هستند و تو شب نیز با وجود افت کیفیت رنگ‌ها، هنوز عملکرد رضایت‌بخشی را در بخش رنگ شاهد هستیم. مدل نویز تصاویر روز،‌ کمی بیشتر از میان‌رده‌های دیگر هواوی است. فعال‌بودن AI به‌جز تغییر خودکار حالت عکاسی، تأثیر چشمگیر و ملموسی در عکس‌ها خلق کردن نمی‌کند. 

تو عکاسی شبانه، شاهد از‌بین‌رفتن جزئیات بافت‌ها هستیم؛ اما عکاسی با حالت Night جزئیات را در هر دو ناحیه‌ی تیره و رک تصویر گشایش می‌بخشد. نویز در تصاویر حالت Night کاملا فاش است؛ ولی تحمل آن ساده‌تر از عکس‌های بی‌جزئیات و تاریک حالت عادی است. در عکاسی پرتره و استفاده از حالت Aperture با دوربین پشتی،‌ عملکرد الگوریتم تشخیص سرحد و حسگر عمق‌سنج رضایت‌بخش است. البته، این موضوع با سوژه‌های تیره آزموده نشد. تک دوربین سلفی دستگاه عملکرد ضعیف‌تری در‌این‌زمینه دارد و اشتباهات درون مرزها و مات‌کردن سوژه چندان کم ازاله. 

عکس‌های دوربین اصلی شاید به‌اندازه‌ی پی ۳۰ لایت باجزئیات نباشد؛ اما عکس‌های باکیفیتی ازنظر جزئیات و رنگ‌ها می‌گیرد. در مناقشه ویدئو باید گفت از فیلم‌برداری 4K و لرزشگیر اپتیکال و الکترونیکی و تا اینکه ویدئو‌ی صحنه‌ی آهسته خبری نیست؛ ازاین‌رو، با رقیب چندان قَدَری داخل فیلم‌برداری برای میان‌رده‌های محبوب بازار رو‌به‌رو نیستیم. بازده و عملکرد

کرین ۷۱۰، آخرین تراشه‌ی میان‌رده‌ی هواوی، داخل طیف وسیعی از گوشی‌های این باهم اتحاد کردن به‌کار محزون شده است. این تراشه‌ی ۸ هسته‌ای با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری تولید شده و به‌لطف چهار هسته‌ی ۲.۲ گیگاهرتزی Cortex A73 و چهار هسته‌ی ۱.۷ گیگاهرتزی Cortex A53 عملکرد نسبتا راضی‌کننده‌ای، به‌‌ویژه در بخش پردازش‌ نمایش می‌دهد. این تراشه از واحد گرافیکی Mali G51 استفاده می‌کند؛ ازاین‌رو، پیش‌بینی عملکرد ضعیف‌تر درمقایسه‌با رقبای تاسیس کوالکام چندان دورازذهن تراشیدن. معلول اسمارت در دو استاندارد ۶۴ و ۳۲ گیگابایتی همراه‌با سه گانه گیگابایت حافظه‌ی رم روانه‌ی بازار شده است. مطالعه عملکرد دستگاه را با سرعت قرائت کردن و نوشتن معلومات حافظه آغاز می‌کنیم که با کمک بنچمارک AndroBench به‌دست آمده است: عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی ابزارهای موبایل میان‌رده و پایین‌ردهمدل‌ها / عملکردنرخ خواندن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)نرخ نوشتن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)نرخ خواندن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)ارج نوشتن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)هواوی پی اسمارت ۲۰۱۹۲۹۷.۵۱۵۹.۸۴۴.۱۵۷۸.۲۴هواوی پی ۳۰ لایت۳۰۴.۵۱۲۱۶.۱۹۶۵.۷۳۴۹.۰۳هواوی Y7 Prime 2019۲۹۴.۵۲۱۲۲.۵۸۴۸.۵۱۱۷.۹۸هواوی Y9 2019۲۸۵.۶۱۲۰۰.۱۵۸.۰۲۶۸.۶۱نوکیا X7۲۹۱.۰۲۰۸.۳۵۸۴.۲۱۱۷.۰۶ردمی نوت ۷۲۷۳.۶۵۱۱۹.۹۹۴۹.۶۶۱۵.۸۶نوا ۳۸۷۹.۸۳۱۷۶.۵۳۱۵۰.۵۳۱۵۷.۷۶گلکسی A7 2018۲۹۴.۷۱۱۰۲.۸۲۷۲.۷۸۱۵.۲۵موتو ایکس ۴۲۶۹.۱۲۰۲.۳۸۶۵.۳۹۸۰.۴۳نوکیا ۶.۱۲۷۷.۰۴۱۱۶.۳۹۴۱.۸۴۱۵.۰۲نوکیا ۷ پلاس۲۷۶.۱۸۲۰۲.۵۵۵۵.۵۴۱۷.۶۴ردمی ۵ پلاس۲۸۰.۵۲۲۱۱.۴۱۶۰.۰۷۱۷.۷۹ردمی نوت ۵۲۵۲.۴۱‍‍۱۲۶.۲۴۷.۰۱۱۳.۷۹آنر ۹ لایت۲۶۷.۵۴۱۳۰.۷۱۶۷.۹۵۶۵.۰۷وای ۷ پرایم ۲۰۱۸۲۶۱.۲۳۱۱۹.۵۲۳۶.۴۵۸.۵۱نوا 3e۲۹۶.۲۱۲۰۱.۶۶۴۳.۸۷۲.۶۱اکسپریا ایکس ای ۲ اولترا۲۸۷.۵۵۱۴۱.۲۴۷۶.۲۹۱۰.۱۵اکسپریا ایکس ای ۲۲۶۷.۹۳۱۲۷.۸۵۴۳.۷۶۱۳.۱۷اکسپریا ایکس‌ ای وان اولترا۲۶۲.۸۴۸۵.۳۹۴۲.۳۷۱۲.۱۹گلکسی ای ۸ پلاس۲۹۲.۲۱۹۹.۱۳۷۱.۳۵۹.۳۱گلکسی ای ۸۲۹۹.۲۶۸۶.۶۷۸.۲۸۱۰.۱۳آنر ۹۲۸۱.۷۲۹۷.۷۱۲۸.۳۸۱۳.۸۵* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این فضای اطراف هر جسمی را زومیت ارتکاب کرده است.

درکنار قابلیت GPU Turbo هواوی، حالت موسوم بوسیله Performance Mode ازطریق به‌روزرسانی‌ای درون خلال بررسی ما به پی اسمارت ۲۰۱۹ افزوده شد؛ ازاین‌رو، تمامی بنچمارک‌ها درون دو حالت اجرا شده‌اند. هواوی مدعی است کرین ۷۱۰ درمقایسه‌با کرین ۶۵۹ در عملکرد تک‌هسته‌ای ۷۵ درصد و در عملکرد چندهسته‌ای ۶۸ درصد بهبود یافته است. درادامه، می‌توانید نتایج بنچمارک‌های جای پا اسمارت و مقایسه‌ی آن با دیگر میان‌رده‌‌ها و گوشی‌های اقتصادی بازار را مشاهده کنید: لوله کوچک بنچمارک‌ ابزارهای موبایل میان‌رده و پایین‌ردهمحصول / بنچمارکAnTutu 7/63DMarkPCMark
Work 2.0GeekBench 4GFXBenchIceStormUnlimitedSling Shot Extreme Overall / Web Browsing Single / MultiAztec Ruins Vulkan - Normal Tier / OffscreenManhattan 3.1 / OffScreen Car Chase / OffScreenT-Rex / OffScreenOpenGL(Onscreen / Offscreen (FPSپی اسمارت ۲۰۱۹ (Performance)۱۴۰۳۹۶
--۲۱۸۵۱۹۶۳۶۷۲۷
۷۸۲۰۱۵۵۹
۵۴۱۲۴.۹
۵.۷۱۲
۱۴۶.۷
۷.۵۳۶
۳۵پی اسمارت ۲۰۱۹۱۲۴۹۶۰
--۱۶۴۴۷۸۰۶۵۶۳۰
۵۶۳۴۱۵۱۳۵۰۰۳۴.۹
۵.۷۱۱
۱۲۶
۶.۵۳۰
۳۲هواوی پی ۳۰ لایت
(Performance)۱۴۰۳۱۶
--۲۲۰۶۶۹۷۵۷۰۷۳
۷۶۶۹۱۵۶۰
۵۴۲۷۵.۰
۵.۷۱۳
۱۴۶.۹
۷.۷۳۷
۳۵هواوی پی ۳۰ لایت۱۳۱۰۸۵
--۱۷۰۹۷۸۱۷۵۹۷۳
۵۷۲۳۱۵۴۴
۵۱۱۲۴.۹
۵.۷۱۳
۱۴۶.۹
۷.۷۳۵
۳۴هواوی وای ۷ پرایم ۲۰۱۹۷۲۵۴۷
--۱۲۴۷۶۴۴۶۴۴۷۴
۴۶۶۵۷۵۶
۳۷۹۸۶.۱
۳.۳۱۳
۶.۰۶.۷
۳.۴۳۲
۲۱هواوی وای ۷ پرایم ۲۰۱۸ ۵۹۷۸۹
۴۵۸۱۵۵۸۴۶--۳۹۷۰
۴۴۸۸۶۷۱
۲۸۰۱--۱۰
۴.۶۵.۳
۲.۵۲۶
۱۶هواوی Y9 2019۱۲۶۱۲۸
--۲۰۳۶۲۹۳۶۷۱۰۰
۷۷۷۶۱۶۱۸
۵۵۱۷۴.۷
۵.۳۱۰
۱۱۶.۰
۶.۷۲۶
۲۹نوکیا X7۱۷۰۳۲۹
--۲۸۸۶۰۱۸۳۵۶۶۳۱
۶۳۶۴۱۸۴۰
۵۹۰۰۱۲
۱۳۲۲
۲۳۱۲
۱۳۵۷
۶۶ردمی نوت ۷۱۴۰۶۹۵
--۲۶۲۵۷۱۳۳۱۶۳۴۱
۵۹۰۱۱۶۲۸
۵۸۱۱۷
۸۱۳
۱۵۷.۷
۹.۱۴۴
۵۰نوا ۳۱۹۸۳۸۲
--۳۰۹۲۴۲۷۹۷۷۳۷۵
۷۸۲۹۱۸۸۲
۶۴۲۰۱۵
۲۱۳۱
۳۲۱۹
۲۱۶۰
۱۲۳گلکسی A7 2018۱۲۱۳۶۱
--۱۵۱۴۶۷۳۸۵۴۴۳
۵۳۴۱۱۵۱۴
۴۱۳۷۴.۵
۴.۹۹.۴
۱۰۵.۷
۶.۳۲۹
۳۲موتو ایکس ۴۸۹۳۸۸
۷۰۰۱۹۱۶۷۷۸۸۲۶۵۰۵۹
۵۴۳۸۸۳۳
۴۱۰۸۵.۵
۵.۱۱۰
۹.۶۵.۸
۵.۳۳۱
۲۹نوکیا ۶.۱۸۴۲۴۴
۷۱۳۷۸۱۶۰۶۸--۴۸۵۵
۴۹۲۳۸۸۱
۴۲۳۰--۱۰
۹.۶۵.۹
۵.۵۳۰
۳۰نوکیا ۷ پلاس۱۳۴۸۲۴۱۱۵۷۱۳۲۶۱۴۲--۶۱۰۳
۵۶۰۲۱۶۵۰
۵۸۲۶--۱۴
۱۵۸.۵
۹۴۷
۵۰ردمی ۵ پلاس۷۶۵۴۶
۶۰۰۸۷۱۳۶۴۱--۴۸۹۹
۵۱۴۰۸۷۰
۳۸۷۱--۶.۲
۶.۴۳.۴
۳.۵۱۷
۲۳ردمی نوت ۵۱۱۴۴۵۳
۹۱۸۵۹۱۹۷۶۹--۵۶۰۲
۵۳۰۰۱۳۴۰
۴۹۴۰--۹.۷
۱۰۶.۰
۶.۳۳۴
۳۵آنر ۹ لایت۸۹۰۶۲
۵۰۴۱۲۸۱۱۵--۵۰۵۳
۵۸۹۳۹۳۳
۳۷۰۹--۵.۴
۵.۴۳.۲
۳.۲۱۹
۱۹هواوی ندا 3e۸۸۱۳۰
۷۰۱۷۹۱۱۹۱۶--۴۹۰۷
۵۱۶۵۹۲۷
۳۶۹۲--۵.۳
۵.۱۳.۱
۳.۲۱۹
۱۹گلکسی A8 پلاس--
۷۶۹۸۲۱۴۰۹۱--۴۸۵۹
۴۸۰۸۱۵۰۰
۴۲۱۳--۹.۶
۹.۹۵.۸
۶.۰۳۱
۳۳پی اسمارت۸۷۷۴۷
۶۶۲۹۳۱۲۴۸۴--۴۹۱۰
۵۰۳۴۹۳۹
۳۶۸۴--۵.۴
۵.۴۳.۲
۳.۲۱۹
۱۹گلکسی A8--
۷۶۵۴۳۱۴۲۶۱--۴۹۷۲
۵۰۵۵۱۵۰۱
۴۱۷۵--۹.۵
۹.۹۵.۸
۶.۰۳۱
۳۳* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده داخل این مجرای لنف را زومیت اجرا کرده است.

همان‌طورکه داخل نتایج نیز مشخص است، تفاوت محسوسی بین جای پا اسمارت ۲۰۱۹ با دیگر میان‌رده‌های مجهز بوسیله کرین ۷۱۰ مشاهده نمی‌شود. تراشه‌های تاسیس کوالکام از سری ۶۰۰ و ۷۰۰ در میان‌رده‌های جدید به‌کار رفته‌اند، عملکرد بهتری تو بنچمارک‌های گرافیکی از خود نشان می‌دهند؛ اما فاصله‌ی کرین ۷۱۰ داخل بخش پردازشی با ساخته‌های کوالکام کمتر می‌شود. 

کرین ۷۱۰؛ تراشه‌‌‌ای قدرتمند در پردازش‌های روزمره و چالشی پاینده در پردازش‌های گرافیکی

فعال‌بودن توان Performance Mode غلبه پردازشی را حداکثر حدودا ۲۰ درصد (در برخی از آزمایش‌ها) افزایش می‌دهد؛ ازاین‌رو، وصیت می‌کنیم بخاطر اجرای بازی‌ها و کارهای سنگین حتما این استعداد را فعال کنید. فداکار از بهترین بازی‌های اندروید، متشابه Cyber Hunter، فقط داخل پایین‌ترین تنظیمات روی گوشی‌های مهیا به کرین ۷۱۰ با نرخ فریم مناسب اجرا‌شدنی هستند. تجربه‌‌ی بازی سنگینی مانند ARK به‌دلیل قیمت پایین چندان لذت‌بخش نبود؛ اما اجرای بازی‌هایی مانند آخرین نسخه‌ی Asphalt وضعیت بهتری ازنظر نرخ فریم داشتند و بازی‌های نه‌چندان جدیدی مانند Sky Force Reloaded به‌خوبی روی جای پا اسمارت ۲۰۱۹ و دیگر گوشی‌های فراهم به کرین ۷۱۰ ایفا می‌شوند. باتری

ظرفیت باتری اثر اسمارت ۲۰۱۹، ۳,۴۰۰ میلی‌آمپرساعت است که درمقایسه‌با به سلسله گذشته بهبود یافته و درمقایسه‌با سری Y ضعیف‌تر شده است. درمجموع سه گانه آزمون پخش ویدئو، بنچمارک PCMark با پایه شبیه‌سازی کاربری روزمره و GFXBench با تمرکز بر خیساندن عملکرد و شارژدهی برای این بخش درون نظر اندوهناک شده است. داخل هر سه آزمون، حالت Performance Mode غیرفعال و فروغ نمایشگر در الگوی ۱۰۰ درصد سفید روی ۲۰۰ نیت انتظام شد. هواوی بخاطر شارژکردن این باتری از شارژ ۵ ولت و ۲ آمپر (۱۰ واتی) بهره اندوهناک است. این، یعنی شارژ کامل این گوشی حدودا دو ساعت کشش می‌کشد.محصول / آزمایشنمایشگرباتریویدئوGFXBench
Manhattan 3.1PCMark
Work 2.0GeekBenchابعاد و رزولوشنمیلی‌آمپرساعتساعتBattery LifeTime
(min)LongTerm Performance
(Frame)ساعتامتیاز
مدت‌زمانپی اسمارت ۲۰۱۹۶.۲۱ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۴۰۰۱۰:۰۶۳۴۱.۲۵۵۴.۸۷:۵۲۴۲۷۵
۷:۴۲پی اسمارت۵.۶۵ اینچ
۲۱۶۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۰۰۰۹:۱۰۳۳۶.۸۳۱۴.۲۵:۲۰--هواوی جای پا ۳۰ لایت۶.۱۵ اینچ
۲۳۱۲ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۳۴۰۱۱.۰۶۳۱۰۵۵۸.۹۷:۳۷۴۱۰۵
۷:۳۰هواوی Y7 Prime 2019۶.۲۶ اینچ
۱۵۲۰ × ۷۲۰ پیکسل۴۰۰۰۱۶:۴۰۴۵۴.۱۷۷۹.۹۱۱:۵۵۵۷۵۷
۱۶:۳۷هواوی Y9 2019۶.۵ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۴۰۰۰۱۶:۲۷۴۵۲.۳۵۳۸.۰۸:۳۲۴۴۰۱
۸:۰۶نوکیا X7۶.۱۸ اینچ
۲۲۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۵۰۰۱۱:۰۶۳۶۵.۶۱۳۵۰۸:۳۱۵۳۴۴
۸:۴۹ردمی نوت ۷۶.۳ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۴۰۰۰۱۲:۳۰۳۷۴.۵۷۸۲.۹۹:۵۱۴۰۳۸
۷:۰۸نوا ۳۶.۳ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۷۵۰۱۱:۴۰FailedFailed۹:۲۱۲۵۵۶
۴:۴۶گلکسی ای ۷ ۲۰۱۸۶.۰ اینچ
۲۲۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۳۰۰۱۴:۱۷۳۴۹.۱۲۴۰.۹۷:۵۳۳۷۷۳
۵:۲۷موتورولا موتو ایکس ۴۵.۲ اینچ
۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۰۰۰۱۱:۰۷۳۱۳.۶۶۳۹.۶۱۰:۵۳۳۸۵۱
۸:۱۱نوکیا ۶.۱۵.۵ اینچ
۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۰۰۰۱۰:۱۸۳۲۰.۷۶۲۶.۸۷:۴۴۳۰۰۵
۶:۴۰نوکیا ۷ پلاس۶.۰ اینچ
۲۱۶۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۸۰۰۱۲:۳۵۳۳۸.۸۸۴۸.۶۱۱:۱۹۳۹۵۳
۷:۰۸ردمی ۵ پلاس۵.۹۹ اینچ
۲۱۶۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۴۰۰۰۱۳:۳۲۶۵۳.۱۳۸۱.۰۱۲:۳۸۵۲۵۱
۱۲:۰۰ردمی نوت ۵۵.۹۹ اینچ
۲۱۶۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۴۰۰۰۱۵:۲۸۵۵۵.۱۶۰۱.۰۱۳:۵۹۶۰۵۳
۱۱:۰۶آنر ۹ لایت۵.۶۵ اینچ
۲۱۶۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۰۰۰۸:۲۰۲۶۴.۰۳۱۷.۵۶:۱۲۳۲۷۴
۶:۳۹هواوی Y7 پرایم ۲۰۱۸۵.۹۹ اینچ
۱۴۴۰ × ۷۲۰ پیکسل۳۰۰۰۷:۰۸۲۹۳.۷۶۴۶.۶۵:۴۸۲۳۹۹
۷:۲۲هواوی ندا 3e۵.۸۴ اینچ
۲۲۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۰۰۰۹:۲۰۲۸۳.۶۳۳۰.۴۵:۲۳۳۲۵۰
۶:۱۴سونی اکسپریا XA2 اولترا۶.۰ اینچ
۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۵۸۰۱۲:۳۰۳۶۲.۰۶۴۵.۲۸:۲۰۴۶۹۰
۱۰:۴۳سونی اکسپریا XA2۵.۲ اینچ
۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۳۰۰۱۱:۰۶۳۵۸.۳۶۴۷.۹۸:۱۹۴۷۰۱
۹:۰۵سونی اکسپریا XA1‌ اولترا۶.۰ اینچ
۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۲۷۰۰۱۱:۰۷۳۴۹.۳۴۰۹.۰Failed--هواوی میت ۱۰ لایت۵.۹ اینچ
۲۱۶۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۳۴۰۹:۰۵۳۰۶.۸۲۵۲.۰۵:۳۸. --سامسونگ گلکسی A8 پلاس۶.۰ اینچ
۲۲۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۵۰۰۱۶:۳۵۵۱۴.۶۲۵۴.۰۹:۵۲--سامسونگ گلکسی A8۵.۶ اینچ
۲۲۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل۳۰۰۰۱۴:۱۰۳۸۶.۵۲۴۵.۲۷:۳۲--* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده تو این مجرا را زومیت انجام کرده است.

درادامه، می‌توانید نمودارهای مربوط‌به عملکرد و حرارت و کاهش شارژ برگرفته از آزمون GFXBench را مشاهده کنید. هبوط عملکرد دستگاه در کارکردهای وزین به‌وضوح قابل‌مشاهده است و نکته‌ای منفی محسوب می‌شود.

شارژدهی بهتر درمقایسه‌با نسل گذشته



نتایج آزمون‌ها نیز تطابق مقبولی با پیش‌بینی‌های ما داشت؛ یعنی به‌لطف پردازنده‌ی کم‌مصرف‌تر و باتری بزرگ‌تر عملکرد شارژدهی درمقایسه‌با دوده سابق بهبود یافته است. نتایج آزمون‌های شارژدهی پی اسمارت ۲۰۱۹ و پی ۳۰ لایت مشابهت اضافی به یکدیگر دارند. پی اسمارت ۲۰۱۹ ازنظر شارژدهی، گوشی متوسطی در بازار میان‌رده‌ها محسوب می‌شود. هواوی دو حالت Power Saving Mode و Ultra Power Saving Mode را همچنین درون تنظیمات گنجانده تا با محدودکردن عملکرد و فعالیت پس‌زمینه‌ی اپلیکیشن‌‌ها به شارژدهی بیشتر ثمر کمک کند؛اما استعمال از آن‌ها به ارزش شارژ برای شما مناسبت دارد. جمع‌بندی

اثر اسمارت ۲۰۱۹ درزمره‌ی میان‌رده‌های ارزان‌قیمت هواوی در بازار قرار می‌گیرد. فلز جای خود را بوسیله پلاستیک داده و درنتیجه، با گوشی سبکی رو‌به‌رو هستیم. گوشی به‌هیچ‌وجه حساسیت ‌بی‌کیفیت‌بودن را به کاربر القا نمی‌کند؛ ولی نباید انتظارات را در این جزء بالا برد. نمایشگر طبق تمایل فروغ یدکی ندارد؛ اما دقت رنگ در آن نکته‌ای مثبت محسوب می‌شود. نمایشگر جای پا اسمارت را داخل میان‌رده‌های گران‌قیمت‌تر هواوی همچنین تجربه کردیم. نکته‌ی دیگر داخل پی اسمارت ۲۰۱۹ این است که نسخه‌ی نهم EMUI تفاوتی با نسل‌ قبل نکرده؛ اما ارائه با اندروید پای، انفراد مثبتی برای پی اسمارت محسوب می‌شود. بااین‌حال، این روزها میان‌رده‌هایی با نسخه‌ی ۹ اندروید چندان کم نیستند. 

 شارژدهی درمقایسه‌با سلاله قبل بهبود ملموسی یافته است؛ اما شارژر ۱۰ واتی و استفاده از محضر microUSB نقص‌های پی اسمارت در این مدخل محسوب می‌شوند. عملکرد کرین ۷۱۰ را بارها در میان‌رده‌های هواوی وارسی کرده‌ایم و آن‌ها را داخل بخش‌های پردازشی و گرافیکی به‌ترتیب مناسب و ضعیف‌تر از رقبای اسنپدراگون می‌دانیم. عملکرد طاسی پی اسمارت برای میان‌رده‌ای اقتصادی رضایت‌بخش است؛ اما گزینه‌ی مناسبی برای بازی‌های سنگین محسوب نمی‌شود. همچنین، تو این گوشی با دوربینی کاملا معمولی درون این کلاس رو‌به‌رو هستیم و گزینه‌های بهتری درون بازار بخاطر علاقه‌مندان به عکاسی وجود دارد.نکات مثبتعرضه با اندروید ۹ پای بهبود طراحی درمقایسه‌با سلاله قبلدقت زیاد نمایشگر تو ارائه‌ی رنگ‌هانکات منفیروشنایی و کنتراست پایین‌تر از انتظار نمایشگردرگاه microUSBسرعت پایین شارژشدن دستگاهبیشتر بخوانید:ابتدایی گوشی 5G هواوی ۲۶ اردیبهشت درون لندن رونمایی می‌شودهواوی P smart Z معرفی شد؛ نمایشگر ۶.۵۹ اینچی، دوربین کشویی و قیمت اقتصادیجایگزینی تکمه بازگشت بوسیله دنبال با Swipe داخل اندروید Qمقایسه پیکسل 3a و 3a ایکس ال با رقبا