مرجع تخصصی کشاورزی و زراعت ایران و جهان

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

مقاله های مرتبط:لبریز بازدیدترین شهرهای ایران تو نوروز کدامند؟

گردشگران اجنبی که برای اولین بار به ایران سفر می کنند، اغلب به رویت شهرهای اصفهان و شیراز می روند؛ بوسیله همین دلیل سایر شهرهای قشنگ و دیدنی ایران کمتر تک توجه قرار می گیرند. در این مقاله قصد داریم چندی از این مقاصد گردشگری جذاب را که کمتر تک توجه گردشگران خارجی و حتی ایرانیان صبر می گیرند به شما شناساندن کنیم تا آن ها را نیز در دستور کار ی سفر خود یا مهمانان خارجی خویشتن بگنجانید.مشهد



عکاس: Nader Rajabnezhad 

بسیاری از گردشگران تصور می کنند که مشهد فقط به آرامگاه معصوم رضا (ع)، معصوم هشتم شیعیان، خلاصه می شود؛ اما این همه ی تصادم نیست. کاروانسرای عزیزالله اف یکی از جاهای دیدنی مشهد است که داخل سال ۱۳۴۷ هجری قمری به همت حاج غلام حسین تندرست مشهدی احداث شد و در کتاب ۱۰ مهر ۱۳۸۰ بوسیله عنوان یکی از آثار ملی ایران بوسیله ثبت رسید. این کاروانسرا که در یکی از بازارهای مشهور مشهد به شهرت عباس قلی ژنرال واقع شده بود، مدت ها بوسیله نشانی محلی لبریز رونق و جست تپنده ی صرفه جویی شهر شناخته می شد. این مکان تاریخی سرانجام به بازار فرش فروش ها تبدیل شد و بعد از آن همچنین پای دیگر بنیادی فروشان به این مکان باز شد.

آرامگاه و موزه ی نادر شاه نیز از دیگر جاهای دیدنی مشهد به شمار می رود که در سال ۱۳۴۲ خورشیدی توسط هوشنگ سیحون طراحی و ساخته شده است. ساختمان آرامگاه نادر امپراتور دربرگیرنده سرنوشت مرکزی که محل تدفین نادرشاه است و دو سالن ارسی می شود که یکی از آن ها کفش ی اسلحه دوره های مختلف کتاب ایران و دیگری موزه ی اسلحه و آثار مربوط بوسیله دوران نادرشاه را نمایش می دهد. آرامگاه شاعر بزرگی مثل ابوالقاسم فردوسی نیز می تواند مقصد مربوط باینده گردشگران باشد. مساحت کنونی کلکسیون ی آرامگاه نزدیک بوسیله ریه هکتار و دربردارنده ی باغ آرامگاه، استخر و تندیسی از فردوسی اثر ابوالحسن صدیقی داخل جلوی آن، بنای یادبود، مسکن های اداری، کتابخانه، موزه و آرامگاه مهدی اخوان سوم است. معماری داخلی بنا نیز شامل کاشی کاری ها، نقوش سنگی برجسته از داستان های شاهنامه و کتیبه هایی سنگی از سروده های فردوسی و دیگران است. اگر بوسیله نیشابور عروج کردید همچنین می توانید به آرامگاه شاعر معروف ایرانی، خیام، بروید.

اگر می خواهید به مشهد سفر کنید، کجارو انواع تورهای لحظه آخری مشهد را داخل اختیارتان قرار داده است تا بتوانید با مقایسه قیمت، امکانات تورها و نیز آژانس های برگزارکننده، تیشه دلخواهتان را با هزینه کمتری رزرو کنید.ماسوله



دهکده ی تاریخی و توریستی ماسوله، یکی از نقاط تاریخی، سرسبز و خوش آب وهوای سیرت ایران با هوای مه آلود، تابستان های خنک و زمستان های پر برف است. این ولایت ی پلکانی حداقل هزار سال قدمت دارد و مناظری خیره کننده و تاریخی غنی را هدیه گردشگران می کند. اینکه این ساختمانی ها بسیار به هم نزدیک هستند و سقف هر خانه، حیاط ساختمانی پایینی است، فضایی گرم و صمیمی در روستا ایجاد کرده است؛ ولی تنها معماری جذاب و بی همانند ماسوله ازاله که این دهکده پلکانی را میان گردشگران پرطرفدار کرده است؛ ماسوله مملو از کوهستان های مرتفع، جنگل، ییلاقات سرسبز و دیدنی های جذاب و شگفت انگیز است. اینجا محلی برجسته برای اقامت در شب است و نیز فرصتی ایده آل برای کوهنوردی در کوهستان های اطراف بوسیله حساب می آید.

اگر می خواهید برنامه ریزی بهتری برای سفر بوسیله ماسوله داشته باشید، پند می کنیم سواد کامل جاهای دیدنی ماسوله را نیز داخل کجارو ببینید و مفروضات مربوط به آن ها را از یکسره تصاویر، آدرس و شماره تماس، موضع مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... بوسیله دست آورید.یزد



شهر یزد چیزی شبیه به یک داستان وهمی قدیمی است. خیابان های پر خم وخم، گنبدهای خیره کننده با کاشی طرز کار های آبی، بادگیرها و تعداد یدکی خانه ی آجری از محدودیت های منحصربه فرد این شهر به حساب می روند. در این معماری بادگیر برای گرفتن روند ورم و خنک کردن فضای ساختمانی بوسیله امر می رفته است. پیاده روی در خیابان های بطرف خانه یزد یکی از بهترین تفریحاتی است که می توانید در سیر بوسیله این دهات انجام دهید. اینجا منطقه ای غنی از فرهنگ است و بناء هایی مشابه خانه ی لاری ها با درها، پنجره ها، ارسی ها و حجره های آئینه موثر و نقاشی شده، یکی از نمونه های ملیح و عالی ساختمانی های اعیانی صد سیزدهم و عهد قاجار است.  بطرف خانه یزد به دلیل معماری تاریخی ارزشمند و بافتن سنتی دست نخورده اش تو ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۶ داخل فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

بخاطر رفتن بوسیله این شهر زیبا و بازدید از جاهای دیدنی یزد می توانید از میان فهرست تورهای ده ها آژانس شریف که ازطریق کجارو تورهای خود را عرضه کرده اند، بهترین نرخ ها را مشاهده کنید تور یزد را با پایین ترین نرخ خریداری کنید.کاشان



شهر کاشان بین تهران و اصفهان و در حاشیه ی دشت کویر قرار دارد. کاشان مهد تمدن و ادب سنتی ایران و نامی بوسیله دارالمؤمنین است. این شهر دارای متجاوز از ۷,۵۰۰ سال قدمت شهرنشینی و یکی از زیباترین شهرهای ایران است. آداب و عادات گلاب گیری و قالی شویان از مراسم های سنتی این شهر هستند که سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به خود اختصاص می دهند. مراسم گلاب گیری معمولاً از اوایل اردیبهشت ماه شروع شده و رسم قالی شویان داخل مهرماه هر سال در کاشان برگزار می شود.

ساختمانی های تاریخی، بازار سرپوشیده ی زبر العاده لطیف و... باعث شد که حتی شاه عباس ابرام کند به جای اصفهان، او را در کاشان تدفین کنند. در طول دوران سلجوقی، کاشان به پندار کاشی ، سفال و پارچه هایش مشهور شد. امروزه نیز این شهر پیشگام بنیادی تولید فرش، منسوجات و گلاب به حساب می آید.

همیشه می توانید بهترین آفرهای تبر کاشان را در کجارو پیدا کنید. تنوع فروشنده ها و پکیج های تبر عرضه شده، به شما این اطمینان را می دهد تا بتوانید سفرتان را ارزان تیز از همه جا پروگرام ریزی کنید.بم



بَم یکی از شهرهای شهرستان بم در استان کرمان در جنوب شرقی ایران است. این دهکده بیابانی هزاران شجر خرما دارد که این علیه به دیگر استان های ایران ارسال می شود و خرمای بم معروف است. خیلی از افراد شاید بخانه برگشتن بم را به شفیع ی زلزله ی سال ۱۳۸۲ بشناسند که منجر به کشته شدن ۲۶ هزار نفر داخل این دهات شد. بم پس ازآن از زلزله بازسازی شده است و یک راسته ضد زلزله دارد.

اینجا یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران است، به طوری که حتی در شاهنامه فردوسی و کتاب کارنامک اردشیر بابکان، ردپای بم دیده می شود. ارگ بم، بزرگ ترین بنای خشتی دنیا داخل این شهر صبر دارد و گردشگران اضافی برای بازدید از این بنا به ایران می آیند. از جاهای دیدنی بم می توان بوسیله رودخانه آدوری، منطقه ییلاقی دهبکری، کوه برفو، کوه بی سوخته، روستای خواجه عسکر و آبشار کوزه تاهران اشاره کرد. قم



شهر قم بعد از مشهد، دومین دهات مذهبی ایران به شمار می رود که موجب آن هم به وجود آرامگاه حضرت معصومه (س) در این خانه دادن برمی گردد. جمعیت قم از سپس از انقلاب چند مقابل شده است و یکی از شهرهای ایران با کندرو ترین رشد شهری محسوب می شود. این شهر در بزرگراه مواصلاتی و حمل و نقل ایران واقع شده و از یک سو رابط بین استان های صنعتی ایران با تهران و از سویی دیگر رابط استان ها و شهرهای جنوبی ایران با استان ها و شهرهای شمالی است. نهضت ها و بحران های پیاپی انسان قم باعث شده تا این شهر درون طول تاریخ بارها توسط حاکمان و فرمانروایان ویران شده و از نو آباد شود. از جاهای دیدنی قم می توان به مدرسه غیاثیه، صومعه جمکران، مسجد جامع قم و دبیرستان جهانگیرخان، آرامگاه فتحعلی شاه قاجار، باغ گنبد سبز، قبر خواجه علی صفی، خانه تاریخی یزدان پناه، موزه آستانه مقدسه و موزه هنرهای سنتی قم رمز کرد.جزیره مذهب



قرض جزیره زیبای ایران درون خلیج فارس است که در سال های اخیر تلاش های زیادی بخاطر تبدیل آن بوسیله قطب گردشگری انجام شده است. گردشگران اجنبی بخاطر عروج به مذهب نیازی به اخذ ویزا ندارند و این یکی از دلایلی است که سفر به مذهب را جذاب می بطی ء. این جزیره را یکروز به خاطر مرواریدهایش می شناختند و حتی مارکو پولو نیز به آن اشاره کرده بود. سواحل و مراکز ابتیاع بی نهایت از نقاط گردشگری این جزیره هستند و برخی از ایرانی ها تو تعطیلات زمستانی خود را به این نگرش می رسانند که در این ایام آب و هوای کم قیمت و سردی دارد. علاوه بر آثار تاریخی که مورد توجه گردشگران است، پارک های ساحلی و تفریحی مانند تم پارک آبی اوشن، پارک هنر، ساحل مرجانی، سواحل ماسه ای-مرجانی، باغ وحش، آکواریوم، باغ پرندگان کیش، دلفیناریوم شهر زیرزمینی کاریز، کلبه هور، کشتی های تفریحی و نیز سفینه به گل نشسته یونانی از دیگر جاهای دیدنی مذهب هستند.

ما درون کجارو به شما کمک می کنیم تا بتوانید بهترین آفرهای تور دین را برای سفرتان در هر فصلی از سال محسوس و خریداری کنید. تنوع پکیج ها و تورها از فروشنده های مختلف به شما کمک می یواش به آسانی بتوانید تور دلخواه تان را با ارج مناسب تدارک کنید.

فراموش نکنید که کجارو علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری مقاصد داخلی و خارجی و شناساندن کاباره ها و راهنمای سفر، بوسیله شناساندن برترین تورهای مسافرتی همچنین پرداخته است. چنانچه هوی دارید که سفری پروگرام ریزی شده و مرده داشته باشید، می توانید تور ایرانگردی را در کجارو به سادگی رسیدگی کنید، از میان سیاهه تورهای ده ها آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه کنید و در نهایت ارزان ترین تبر بوسیله مقصد مورد نظرتان را تفویض کنید.
ASGHAROOOOبا وجود اینکه براساس گزارش ها، هواوی با همکاری سایز گوشی سازهای چینی در حال حکم روی جهیز عامل عام خود با نام HongMeng OS است، این احتمال وجود دارد که شرکت چینی جایگزین دیگری را برای اندروید داخل نظر بگیرد. براساس گزارش ها، این جایگزین، Aurora OS نام دارد و جهیز عاملی روسی است که پیاده شدن پایه ی Sailfish OS توسعه داده شده است.

شنیده ها حاکی از این است که گو پینگ، مدیرعامل دوروبر ای هواوی درون گفت وگو با کنستانتین نوسکوف، وزیر ترقی ی دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه، از احتمال استفاده ی این همکاری از Sailfish OS روی مایه های هواوی سخن گفته است. براساس اطلاعاتی که از این جلسه منتشر شده است، هواوی هم حالا درون حال آزمایش Aurora OS، نسخه ی روسی Sailfish OS، روی دستگاه های خویشتن است.

براساس گزارش مذکور، پینگ از ظن واگذاری بخشی از روند تولید تراشه و وسیله های هواوی بوسیله روسیه نیز واج گفته است. با بود این، اپراتور Rostelcom که خراج شریک شدن هواوی و دولت روسیه است، ضمن ابراز هوی به همکاری با توسعه دهندگان شرکت های ارتباطات سیار، از اظهارنظر تو خصوص اخبار علو خودداری کرده است. این ظن وجود دارد که گریگوری برزکین، یکی از تنخواه گذاران Rostelcom و صاحب پروژه ی Aurora OS داخل مجاهدت برای جلب دیدن هواوی برای استفاده از جهیز عامل یادشده باشد. استعمال از سیستم عامل Aurora که مبتنی بر سیستم عامل لینوکسی Sailfish است می تواند بخاطر هواوی فواید بسیاری داشته باشد. در دنباله بوسیله چیستی Sailfish OS، تاریخ و فردی های آن می پردازیم.

Sailfish OS چیست؟

سیستم عامل سیل فیش اصالتا فنلاندی است و ریشه در خارق العاده شرکت نوکیا، Meego دارد. نوکیا سیستم عامل لینوکسی میگو را در نوکیا N9 به کار برد و پس از آن با تغییر مدیریت و دادرسی های شریک شدن به کلی آن را پیاده شدن گذاشت و تیم توسعه ی آن را برکنار کرد. از دلایلی که در آن زمان برای این اقدام عنوان می شد، روی کار آمدن مدیران اسبق مایکروسافت و خصومت همیشگی ویندوز و لینوکس وجود.



در هرحال، شرکت فنلاندی دیگری بوسیله نام Jolla، با تلفظ محلی یولا، اقدام به سرمایه گذاری در توسعه ی میگو کرد و مهندسان برکنار شده ی نوکیا را به خدمت گرفت تا از ظرفیت های بی انتهای این سیستم عامل مبتنی به خشکی امدن لینوکس کاربرد یواش و با ترکیب آن با پروژه ی لینوکسی Mer، سیستم عامل متن باز سیل فیش را ساختن کنند. انتزاعی یولا در تعبیر فنلاندی «قایق رهایی» است و این همکاری بوسیله واقع توانست میگو را از مرگ حتمی نظیر آن چه که به خشکی امدن سیستم عامل سیمبین آمد نجات دهد. یولا که از سال ۲۰۱۱ شروع به کار کرد و اندوه زمان حال درون کشورهای فنلاند، سوئد و ژاپن واحدهای تحقیقات و توسعه دارد. در ویدیوی زیر می توانید شناساندن جدیدترین نسخه ی Sailfish OS را مشاهده کنید.Meego چیست؟

نوکیا درون سال ۲۰۰۵ سیستم عاملی لینوکسی را به صیت OS2005 ترقی داد که داخل تبلت نوکیا ۷۷۰ مورد استفاده استراحت گرفت. این سیستم عامل در سال ۲۰۰۹، بوسیله (Maemo (version 5 تغییر شهرت داد و در نوکیا N900 استفاده شد. اتحاد مقطعی نوکیا و اینتل و تلفیق میمو و Moblin (یک پروژه ی لینوکسی دیگر) سیستم عامل میگو را در سال ۲۰۱۰ به حیات آورد. همان سال نوکیا اعلام کرد که نوکیا N8 آخرین گوشی پرچمداری خواهد وجود که با جهیز عامل سیمبین معرفی می شود و گوشی های آتی سری N N کنار محور ی میگو خواهند بود؛ اما تو سال ۲۰۱۱ به رویه غیرمنتظره ای پروژه ی میگو به رغم داشتن ظرفیت های هنگفت منحل شد تا با توافق اینتل، نوکیا ۹ تنها دستگاهی باشد که با سیستم عامل میگو روانه ی بازار. شد توسعه دهندگان میگو توسط یولا جذب شدند تا با ترکیب دو پروژه ی لینوکسی Mer و Meego سیستم عامل جدیدی را طراحی کنند؛ مهندسین قبلی نوکیا که تو آن زمان با گرفتن ۲۵هزار یورو از فرمان برکنار شدند، امکان استفاده از پتنت های مربوط بوسیله میگو را در سیلاب فیش نداشتند و نمی توانستند همان رابط کاربری موسوم به Harmattan را داخل سیل فیش پیاده سازی. کنند با حیات این، با الهام گرفتن رابط از کاربری مبتنی به خشکی امدن ژست حرکتی نوکیا، رابط کاربری جدیدی را با استفاده از Qt ،QML ،HTML5 و C برای جولا طراحی.



کردند سیل فیش تنها در سه وسیله نه چندان معروف Jala Accione، Jala Accione P و تبلت INOI T8 به صورت پیش تخیل نصب شد؛ اما امکان انتصاب آن به طور رسمی روی سونی اکسپریا X، اکسپریا XA2، اکسپریا XA2 پلاس، XA2 اولترا و Gemini PDA و به طور غیررسمی روی بسیاری از مایه ها فراهم. شد این سیستم عامل داخل حال حاضر به نسخه ی سوم رسیده و از تکلیف کافی برخوردار است و در لب استقلال از اندروید، از اکثر قابلیت های آن مثل Data Encription و OTG و حتی نصب اپلیکیشن های APK پشتیبانی می بطی ء و تو عین حال از امنیت فوقانی همچنین برخوردار.است Aurora OS با Sailfish OS چه ارتباطی

دارد؟ Aurora یک کپی خواه به عبارت کنجکاو تر یک fork از سیل فیش. است اپراتور روسی Rostelecom از چهار ماه پیش با شروع امر روی این جهیز عامل معروفیت روسی Aurora را به آن داد تا طولانی سیستم های اداری و دولتی روسیه را تا سال ۲۰۲۱ بوسیله آن مجهز. نرم شاید بهتر باشد ٰبرای حساسیت بهتر مناسبت این دو سیستم عامل می توانیم نگاهی بوسیله ارتباط اندروید و گوگل داشته.



باشیم داخل اندروید، (AOSP مخفف پروژه ی متن باز) اندروید به ترقی دهندگان اجازه می دهد تا هرکدام نسخه خواه فورک خود را از آن داشته. باشند گوگل همین حکم را کرده و مجموعه ی اپلیکیشن های خود شامل جیمیل، گوگل Docs، مپس، درایو، کلندر، گوگل پلی، موزیک و گوگل پلی موزیک... و را به آن اضافه کرده. است هیچگاه یک از این اپلیکیشن ها اندکی از AOSP محسوب نمی شوند؛ بلکه درون گوهر انحصاری سازی گوگل از اندروید به احصائیه می. آیند توسعه دهنده ی دیگری، مثلا هواوی، می تواند از AOSP استفاده کرده و مجموعه ویژگی ها و اپلیکیشن های خویشتن را بوسیله آن تکثیر. کند درواقع، باهم اتحاد کردن هایی مثل هواوی و شیائومی در چروک نسخه ای از اندروید را ارائه می دهند که فاقد هرگونه اپلیکیشن گوگل هستند و جایگزین های چینی در آن ها به صورت پیش تصور نصب.هستند مقاله های:مرتبط نفاق هواوی با قضا و قدر آمریکا از کجا آغاز شد و بوسیله کجا خواهد انجامیدداستان: برند نوکیا؛ مسیری پرپیچ وخم از کاغذ تا تجهیزات مخابراتی و گوشی

موبایل در خصوص Aurora، همان طور که گفته شد با یک فورک از سیستم عامل فنلاندی سیل فیش روبه رو. هستیم از آن جایی که فنلاند و روسیه دو کشور مجزا با کلکسیون نیاز های مختلف در سیستم عامل موبایل هستند، برخی فردی ها بین سیل فیش و Aurora عاری تبدیل مانده و برخی موارد دست خوش تغییر شده. اند چنان چه روسیه از متن باز بودن سیل فیش بهره نمی سرما و نسخه ی خویشتن را ارائه نمی داد مجبور وجود براساس قوانین بوسیله همدستی فنلاندی ناموس گذاشته و سیل فیش را با همان نام و همان اپلیکیشن های پیش فرض به صورت دست نخورده مورد استفاده قرار. دهد درون عوض، نسخه های فورک شده این اجازه را به توسعه دهندگان می دهند که جهیز عامل را به سلیقه و تناسب نیاز خود شخصی سازی. کنند بنابراین، Aurora OS همان سیستم عامل مبتنی کنار لینوکس سیل فیش است که از تمامی قابلیت های آن پشتیبانی می یواش و در گوهر استقلال از اندروید به برهان هسته ی مشترک با (اندروید یعنی) لینوکس از تمامی قابلیت های آن از عموم اپلیکیشن ها پشتیبانی می.



کند هواوی که تحت فشارهای نوبت آمریکا و قطع روابط با گوگل بوسیله شدت به تعاقب انتخاب سیستم عامل جایگزین بخاطر گوشی های آینده ی خویشتن. است علاوه بر توسعه ی جهیز عامل مبتنی بر اندروید HongMeng مذاکره برای به کارگیری Aurora OS را نیز آغار کرده. است هواوی در حال حاضر اپ استور عام خود با معروفیت AppGallery را نیز. دارد با حیات این، گزارش ها از مناظره ی هواوی با Aptoid برای جایگزینی پلی استور وقوف می. دهند از سوی دیگر باتوجه بوسیله اینکه Aurora توسط نصیب و قسمت روسیه توسعه داده شده است برخی تفریق گران نگرانی های امنیتی را داخل خصوص آن مطرح کرده اند و اتحاد چین و روسیه را چندان بوسیله صرفه کاربران و داده های آن ها نمی دانند؛ هرچند که سیل فیش به شناخت خود کاملا مصون بوده و از هیچ داده ای بدون اجازه ی کاربر استفاده نمی. نرم باید دید درنهایت کدام سیستم عامل از لحاظ امنیت و اجرا توجه مقامات هواوی را به خود دعوت خواهد کرد و به عنوان سیستم عامل جایگزین داخل گوشی های این همکاری مصرف خواهد.شد بیشتر:بخوانید ۱۰ ویژگی متاخر اپل که ایده آن متعلق به خودش نیستهواوی عرضه ی میت ایکس را بوسیله تعویق انداختمعرفی لپتاپ جدید هواوی به تعویق افتاداتحاد هواوی با دیگر گوشی سازهای چینی برای آماده سازی سیستم عامل جایگزین اندرویدامکان ورود کاربران iOS به حساب گوگل با گوشی
امروزهSGHAROOOONSGHAROOOONSGباAROOOONSGHAROOOONSGHAROOOON اتساع کامپیوترهای قابل محموله پرتابل (و) گوشی های هوشمند، نیاز به تأمین قطعاتی برازنده و درخور برای این دستگاه ها به وجود آمده است؛ قطعاتی که با کمترین استعداد مصرفی فرمان کنند و کوچک ترین ابعاد ممکن را داشته باشند شرکت. های مختلفی در سراسر جهان دست به حکم پیدایش پردازنده هایی بخاطر وسیله های پرتابل، بوسیله اختصاص گوشی های همراه هوشمند شده اند تا همه ی نیازهای پردازشی این سیستم ها را با حداقل ابعاد و روی خراش ای بسیار کوچک گاه (با ابعادی دامن از یک مسکوک گردآوری) کنند به. این تراشه های کوچک، پربازده و سزاوار سرزنش حمل، کلمه پردازنده ی موبایل اطلاق می شود این. پردازنده ها مقدور است داخل لپ تاپ ها، تبلت ها، گوشی های هوشمند و دیگر دستگاه های محاسباتی شایان حمل مصرف شوند؛ ولی در این مقاله مقصود ما از پردازنده ی موبایل، مدل هایی از این پردازنده ها است که در گوشی های هوشمند همراه تک استعمال قرار می گیرد با.



پیشرفت پردازنده های موبایل و افزایش اقتدار گوشی های همراه هوشمند در اجرای وظایف سنگین محاسباتی و گرافیکی، می توان آن ها را کامپیوترهای قابل حملی دانست که توان تجزیه ی سیگنال صوتی و برقراری ارتباط تلفنی را نیز غم زمان دارند پردازنده. ی موبایل دربرگیرنده اجزای مختلفی است که همگی درون یک تراشه ی کوچک قرار اندوهناک است جزء. هایی شبیه هسته های پردازنده ی مرکزی یا CPU، پردازنده ی گرافیکی یا GPU، مودم، خراش ی پردازنده سیگنال تصویری دوربین (،)تراشه ی پردازش عصبی، واحد امنیتی، کنترلر حافظه، واحد پردازش صوتی، وای فای، NFC، بلوتوث و همگی... درون یک خراش مقاوم شده و این مجموعه با معروفیت جهیز «روی یک تراشه یا» SOC شناخته می شود این.



مجموعه باید آماده ی اجرای محاسبات سنگین با کمترین ولتاژ مصرفی ممکن باشد سنخ. و روش چینش اجزای متنوع SOC، نحوه ی برقراری ارتباط میان اجزای مختلف، میزان و سنخ حافظه ی مشترک میان اجزا و روش دسترسی به این حافظه، نحوه ی تعامل سیستم عامل با اجزای مختلف پردازنده ی موبایل و معماری هسته های پردازنده همگی و همگی بر قدرت و سرعت اجرای وظایف تو پردازنده ی موبایل نفوذ دارد بر. این اساس از روی تعداد هسته ها و سرعت کلاک یک پردازنده نمی توان پیش بینی چندانی در تک سرعت بارگذاری و اجرای اپلیکیشن های متنوع در آن درون مقایسه با پردازنده های دیگر داشت برای. مثال نمی توان یک پردازنده ی ۸ هسته ای را سریع تر از یک مدل ۶ هسته ای دانست یا نمی توان تخیل کرد که پردازنده ای با سرعت کلاک ۲ ۳.گیگاهرتز تو اجرای ورزش های سنگین گرافیکی بهتر از پردازنده ی دیگری با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز ادا می کند پردازنده. ی مرکزی و هسته های آنمقاله های مرتبط CPU:چیست و چه طرز کار ایفا می دهد؟ بنیادی

ترین پاره SOC پردازنده ی مرکزی یا CPU است این. پردازنده متشکل از المان هایی با شهرت هسته است که بوسیله طور مستقل خواه با همراهی یکدیگر بوسیله اجرای وظایف محاسباتی وزین و ریختگی می پردازند چنانچه. هدف، اجرای چند وظیفه ی جداگانه باشد، هر کدام از هسته ها قسمتی از وظایف را پیاده شدن عهده می گیرد که به این حالت پردازش چند مواجب ای یا مالتی تسکینگ اطلاق می شود چنانچه. بنا بر اجرای شهریه ی محاسباتی ثقل باشد، تو قیافه کدنویسی بهینه متناسب با پردازش چند هسته ای، آن وظیفه به پاره های کوچکتر شاخه شده و هر پاره توسط هسته ای ادا می شود برای. اجرای وظایف عادی و سبک روزانه عموما بسیاری از هسته ها در شرایط آماده به امر Standby (می) مانند و وارد فرایند پردازش نمی شوند اکثر. وظایفی که کاربران عادی از گوشی هوشمند خود خواست اجرای آن را دارند، تو این محدوده فراغت می گیرد از.

روی تعداد هسته های پردازنده یا فرکانس هسته ها نمی توان برآورد دقیقی تو مورد قدرت پردازنده نسبت به رقبایش داشت با

وجود چند هسته ی جداگانه، امکان گرفتن عکس و فیلم با کیفیت بسیار رفعت و پیمایش گالری بدون اسکان وجود دارد فیلم. و انیمیشن با رزولوشن های شگفتی انگیز بدون پرش و کندی به نمایش درآمده و بازی های وزین گرافیکی با بها فریم رفعت و بدون لگ و تأخیر قابل اجرا است اگرچه. گاه پردازش مورد هسته ای نتایج بهتری به بار می آورد، اما داخل غالب موارد، سرعت اجرای وظایف با چند هسته ی پردازشی جداگانه بیشتر است مقاله. ی مرتبط عملکرد:پردازنده هشت هسته ای بهتر است یا چهار هسته ای؟ بنا

به خشکی امدن آنچه گفته شد، عزب در شرایطی یک پردازنده ی ۸ هسته ای بهتر از نمونه ۴ هسته ای عمل می بطی ء که برنامه ی در حال ایفا برای بهره گیری از مزایای پردازش چند هسته ای بهینه سازی شده باشد یا کاربر در حال اجرای چند وظیفه به طور هم زمان باشد بخاطر. شهید یکی از هسته ها تو حال پردازش محتوای صفحات وبی است که کاربر در حال ممارست آن است و هسته های دیگر در حالت آماده بوسیله امر به عادت می برند درون. این هنگام، ربط ورودی به دستگاه می رسد و هسته ی دوم دانا فرایند پردازش آن تماس می شود در. این بین، هر دو وظیفه مرور وب و ادامه ی تماس عاری مانع و با تقسیم وظایف میان هسته ها اجرا می شود؛ اما لزوما روند عمل همان سرعت سابق را ندارد معماری. هسته ها پردازنده

های چند هسته ای موبایل عموما ترکیبی از هسته های مبصر و کوچک با معماری متفاوت دارند هسته. های بزرگتر قدرتمندتر و زننده تر هستند و در عین حال توان مصرفی بیشتر و دمای کاری بالاتری دارند هسته. های عرشه دراین میان، بازدهی توانی بیشتری دارند؛ یعنی با کمترین توان مصرفی به اجرای وظایف معمولی نظیر مرور صفحات وب یا پخش فایل های موسیقی و مولتی مدیا می پردازند بخاطر. اجرای اکثر وظایف و داخل بیشتر مواقع، گوشی های هوشمند از هسته های پردازنده ی کوچک استعمال می کنند؛ اما در مواردی که وظیفه ی تو حال اجرا منابع بیشتری را از سیستم تقاضا کند، فرمان به هسته های بزرگتر با سطح کارایی بیشتر بسته می شود بخاطر. اجرای بازی ها و اپلیکیشن های گرافیکی سنگین، از خیساندن هسته های پردازنده ی مرکزی و پردازنده ی گرافیکی استعمال می شود تا تعادلی میان سطح عملکرد مورد نیاز و ملاحظات گرمایی جهیز همچنین قرص شود هسته. های بزرگتر را برای مدت های خیلی کامل نمی استعداد به امر بست؛ چرا که این کار باعث خلق کردن گرمای زیاد و بوسیله اصطلاح Overheat می شود و از سویی در اکثر موارد نیازی به این کار نیست ولی.



چه چیزی باعث می شود که هسته های بزرگتر عملکرد بهتری نسبت بوسیله هسته های کوچکتر داشته باشند؟ پاسخ ترکیبی از سنخ چینش هسته ها، معماری و فناوری ساخت و سرعت کلاک است معماری. های مدرن تر و فشرده تر سطح عملکردی بهتر دارند و از استعداد مصرفی پردازنده می کاهد معماری. ARMقدرت پردازنده ی موبایل را ترکیبی از نوع چینش هسته ها، معماری و فناوری ساخت هسته و سرعت کلاک گلچین می کند امروزه

تو ساخت بیشتر پردازنده های مدرن موبایل از معماری ARM استفاده می شود ARM. شرکتی صاحب ایده است که امتیاز معماری انحصاری خویشتن را دربرگیرنده معماری ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی تا طراحی هسته های خاص بخاطر پردازنده ها، پردازنده های گرافیکی، تراشه های پردازش تصویری و به... شرکای تجاری خود بسان اپل، کوالکام، سامسونگ و دیگر تراشه سازان می فروشد این. باهم اتحاد کردن درواقع سید دارایی فکری یا IP خود است و از فروش آن منتفع می شود تراشه. سازان از این معماری برای تاسیس هسته های پردازنده ی موبایل انحصاری خود استفاده می کنند کوالکام. با معماری ARM تراشه های اسنپدراگون را تولید می کند و سامسونگ با همین معماری پردازنده های اگزینوس را می سازد و اپل با متکی بر معماری ARM پردازنده های سری A A بیونیک را برای استفاده تو محصولات آیفون عرضه می نرم. آن ها هسته های ARM را با اسلوب طراحی اختصاص ی خود مطابقت می دهند و با یکدیگر اختلاط می کنند و بخاطر این حکم رویکردهای متفاوتی را شامل نحوه ی چینش هسته ها، سرعت کلاک، نوع و مدل حافظه ی در دسترس و چیدمان و فرم اتصالات داخلی اجزا داخل پیش می گیرند. نتیجه ی تلاش آن ها منجر به ایجاد توازن میان سطح عملکرد، الزامات توانی، ابعاد تراش و هزینه های ساخت خواهد شد. مقاله ی مرتبط:معماری ARM چیست؟ چه تفاوتی با x86 اینتل دارد؟

برای شهید درون حال حاضر تراشه سازان برای ساخت هسته های مبصر از معماری Cortex A75 ،Cortex A76 و Cortex A73 با سطح عملکرد بالای شرکت ARM و برای ساخت هسته های دامن از معماری پربازده ی Cortex A55 و Cortex A53 استفاده می کنند. در گوشی های رده بالای امروزی، معمولا هسته های بزرگ و کوچکی با چینش ۴ ۴ دیده می شود که درنهایت یک پردازنده ی مرکزی ۸ هسته ای را تشکیل می دهد. باوجوداین، فداکار تراش سازان از راهکارهای دیگر و تعداد هسته های متفاوتی داخل تاسیس پردازنده های شخصی خود استعمال می کنند. در بخش دیگری از این مقاله به معاینه رویکردهای متفاوت شرکت های تراشه ساز در ساخت پردازنده های موبایل خواهیم صیقلی. همکاری ARM به رطوبت و درون جریان رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۹، از معماری متاخر Cortex A77 رونمایی کرده که تو آن تعداد اذن العمل زیبنده ارتکاب در هر سیکل کلاک پردازنده (IPC) نسبت به نسل قبل (Cortex A76) تا ۲۰ درصد گشایش یافته و از قابلیت پرورش سامان بهتری برخوردار است. فناوری ساخت تراشه

تراشه های پردازنده ی طراحی شده توسط مشارکت های کوالکام، سامسونگ، اپل و دیگر تراشه سازان توسط کارخانه های ریخته گر سیلیکون (فاندریز) با فناوری ساخت خاص و قواعد نقشه کشی مرتبط با آن تولید می شود. امروزه انواع فناوری های ساخت با اعدادی پیاده شدن حسب نانومتر اعتراف می شوند. برای مثال فناوری ساخت ۱۴ نانومتری، ۱۰ نانومتری، ۷ نانومتری و فرایند تاسیس ۵ نانومتری که بوسیله تازگی معرفی شده است، جزو آخرین فناوری های ساخت خراش تو جهان بوسیله شمار می رود. هرچه فناوری تاسیس یک تراشه ی پردازنده عرشه باشد، تعداد ترانزیستورهای آن تراش تو واحد سطح افزودن یافته و ابعاد تراشه کاهش می یابد. خراش های فشرده تر و زیر معمولا سریع تر و کم کاربرد تر از نمونه های بزرگتر هستند و برای استفاده درون کاربردهای موبایل مناسب تر خواهند بود. یک پردازنده ی ۱۰ نانومتری نسبت به یک مدل ۱۴ نانومتری برای کاربرد تو دستگاهی که تأمین کارمایه آن بوسیله یک باتری محدود متکی است، گزینه ی بهتری محسوب می شود؛ چرا که این وسیله باید عرشه فشار پردازش وظایف مختلف، همراهی به شبکه ی اینترنت، تماشای محتوای چند رسانه ای و گیمینگ روزگار ها دوام آورده، گرما و حرارت اندکی تولید کند.

در گذشته، معروفیت گذاری فرایند ساخت تراشه اشاره بوسیله ابعاد خاص ترانزیستور نظیر طول گیت یا Half Pitch داشت، ولی امروزه باتوجه بوسیله رقابت تنگاتنگ کارخانه های ریخته گر سیلیکون و تراشه سازان، صیت گذاری ها معنای حقیقی خود را از دست داده و بیشتر بر گنجایش های بازاریابی متمرکز است.







درواقع اکنون ارتباط خاصی میان نام گذاری و ابعاد ترانزیستورها وجود ندارد و صیت گذاری فرایند کوچکتر لزوما به معنای تعداد ترانزیستورهای بیشتر داخل واحد سطح محو. انبازی های ریخته گر مختلف با با فرایندهای ساختی با صیت های گوناگون، تراشه هایی با ابعاد، چگالی و کارایی ترانزیستور مختلف عرضه می دهند. فرایند پیدایش ۱۰ نانومتری اینتل و ۷ نانومتری همکاری های دیگر یا فرایند پیدایش ۷ نانومتری اینتل و فرایند ۳ نانومتری دیگر تراشه سازان به طور تقریبی قابل تطبیق است.

براساس عادت مور، فرایند ساخت تراشه ها به نحوی پیشروی می نرم که تعداد ترانزیستورها در یک مدار باشگاه چگال هر ۱۸ تا ۲۴ ماه دو برابر شود. این قاعده برگرفته از اسناد تالیف شده بوسیله مشت گوردون مور، بنیانگذار اینتل درون سال ۱۹۶۵ است. پردازنده های گرافیکی

با پیشرفت فناوری های گرافیکی و بهبود حیرت آور جلوه های گرافیکی ورزش های موبایل، تراشه سازان مختلف پردازنده های گرافیکی متفاوت و سریعی را توسعه می دهند. روند طراحی و ساخت پردازنده های گرافیکی موبایل همچنین مثل هسته های پردازنده ی مرکزی است. این بار نیز باهم اتحاد کردن های صاحب ایده، معماری انحصاری خود را طراحی می کنند و آن را تو اختیار شرکای تراشه ساز خویشتن راحتی می دهند. تراشه سازان پردازنده های گرافیکی تک نیاز خود را بر محور ی معماری خریداری شده تولید می کنند. پردازنده ی گرافیکی Mali متعلق به ARM، آدرنو که درون انحصار کوالکام است و معماری گرافیکی PowerVR از محصولات شرکت Imagination Technology از عموم نامی ترین معماری پردازنده های گرافیکی محسوب می شود که تراشه های متعدد و قدرتمندی تاکنون با به کارگیری آن ها ساخته شده است. پردازنده ی گرافیکی Mali

هسته های گرافیکی Mali یک موتور پردازش سه مربوط باینده سره بدون کنترلر نمایشگر است که تصاویر گرافیکی را پس از رندر به ذهن ارسال کرده و اجزای دیگر SOC تصاویر دریافتی را بوسیله خروجی نمایشگر ارسال می کنند. البته ARM کنترلر نمایشگر انحصاری خود را نیز توسعه داده که نمره آن را به رخساره جداگانه بوسیله فروش می رساند. میزان نامدار پردازنده ی گرافیکی ARM میزان Mali G72 است که با فناوری تاسیس ۱۰ نانومتری تولیدشده و در پردازنده هایی مثل Kirin 970 هواوی و اگزینوس 9810 سامسونگ بوسیله کار رفته است.



استاندارد ی پردازنده گرافیکی دیگر کنار پایه ی معماری ARM مدل Mali G76 است که اجرای محاسبات گرافیکی داخل تراش های پرچم دار ۲۰۱۹ مثل Kirin 980 و اگزینوس 9820 را به عهده دارد. این پردازنده ۴ تا ۲۰ هسته ی سایه عیال داشته و با فناوری ساخت ۸ خواه ۷ نانومتری تولید می شود. هسته های سایه زن در فرکانس کاری ۷۲۰ مگاهرتز فعالیت می کنند. هر دو مدل پردازنده ی گرافیکی Mali G72 و G76 از API-های ولکان ۱.۱، Open GL ES نسخه ی ۳.۲ و Open CL نسخه ی ۲ پشتیبانی می کند.



آخرین معماری پردازنده های گرافیکی ARM که درون جریان رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۹ معرفی شد، Mali G77 است که با فناوری تاسیس ۷ نانومتری تولید شده، و دربرگیرنده ۷ تا ۱۶ هسته ی سایه زن با فرکانس کار کننده ۸۵۰ مگاهرتز است. در طراحی این پردازنده ی گرافیکی، از معماری جدید Vallhall استفاده شده است که شامل اتومبیل جدید Superscalar می شود و تا ۶۰ درصد توان های یادگیری خراش را بهبود می بخشد. بنا به گفته ی انبازی طراح، Mali G77 تا ۳۰ درصد بهره وری انرژی بیشتر و تا ۳۰ درصد سطح عملکرد بهتری در مقایسه با نسل قبل از آن دارد. پردازنده ی گرافیکی Adreno

آدرنو، شهرت پردازنده ی گرافیکی عام شرکت کوالکام است که درون SOCهای موبایل این شریک با نام اسنپدراگون مورد استفاده صبر می گیرد. هسته ی این برند مقدمه با معروفیت Imageon در تصاحب شرکت ATI Technologies حیات که تو سال ۲۰۰۶ توسط AMD خریداری شد. ‏AMD زیرمجموعه ی Imageon را تو ژانویه ۲۰۰۹ طی قراردادی به کوالکام واگذار کرد و کوالکام آن را به آدرنو تغییر معروفیت داد که درواقع واروواژه ی زبان ی رادئون است.

پردازنده های گرافیکی آدرنو 630 و 640 از عموم قدرتمندترین پردازنده های گرافیکی موبایل است که تا بوسیله امروز توسعه یافته و تو گوشی های هوشمند پرچم دار مورد استفاده قرار پژمرده است. آدرنو 630 و 640 به ترتیب دارای ۵۱۲ و ۷۶۸ واحد محاسباتی ALU بوده، از حافظه های چهار کاناله LPDDR4X (مجموع پهنای باس ۶۴ بیت) با فرکانس بوسیله تزیین ۱۸۶۶ مگاهرتز و ۲۱۳۳ مگاهرتز پشتیبانی می کند. فرکانس کلاک هسته های پردازنده تو این دو استاندارد بوسیله ترتیب ۷۱۰ و ۵۸۵ مگاهرتز است. آدرنو 630 با فناوری تاسیس ۱۰ نانومتری و آدرنو 640 با فرایند ساخت ۷ نانومتری تولید می شود. هر دو استاندارد از API-های ولکان 1.1، Open GL ES نسخه ی ۳.۲ و Open CL نسخه ی ۲ پشتیبانی می کنند. توان محاسباتی پردازنده ی گرافیکی آدرنو 630 و 640 تو اجرای محاسبات اعشاری FP32 به ترتیب ۳۶۳ و ۴۴۹ گیگافلاپس است.



جدیدترین تراش ی گرافیکی آدرنو که توسط کوالکام در سیلان رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۹ معرفی شد، پردازنده ی گرافیکی Adreno 680 است.این تراشه با فناوری ساخت ۷ نانومتری تولید شده و از حافظه های هشت کاناله ی LPDDR4X (با مجموع پهنای باس ۱۲۸ بیت) با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز پشتیبانی می نرم و بدین ترتیب مجموع پهنای باند حافظه ی گرافیکی تا دو برابر نسل قبل (آدرنو 640) افزودن یافته است. پردازنده ی گرافیکی آدرنو 680 نسبت به نسل قبلی دو طبق ترانزیستور بیشتر دارد و حداکثر از دو نمایشگر 4K HDR پشتیبانی می یواش. قرار است از این پردازنده ی گرافیکی قدرتمند داخل آخرین تراشه ی پردازنده کوالکام با نام اسنپدراگون 8cx  استفاده شود. بنا به گفته کوالکام، این پردازنده گرافیکی تا سه ونیم برابر سریع تر از پردازنده ی گرافیکی بوسیله کاررفته در تراشه ی اسنپدراگون 835 عمل می کند و نسبت به تراشه ی اسنپدراگون 850 تا ۶۰ درصد بهره وری انرژی بیشتری دارد. پردازنده ی گرافیکی PowerVR

PowerVR یکی از زیرمجموعه های شرکت Imagination Technologies است که کار خود را با پیدایش راهکارهای گرافیکی برای کامپیوترهای دسکتاپ آغاز کرد. ولی در خلال سال های پس ازآن PowerVR این کار را ول کرد و دست بوسیله طراحی تراشه های گرافیکی ناچیز استفاده بخاطر تجهیزات پرتابل زد. معماری تراشه های گرافیکی PowerVR نیز به مشابه خراش های Mali توسط شرکت توسعه دهنده ی معماری نقشه کشی شده است و به شرکت های دیگری همانند اینتل، اپل، سامسونگ و مدیاتک فروخته می شود. بسیاری از تراشه های سری A A اپل، تراشه های MT6 و Hellio مدیاتک، برخی از خراش های اینتل Atom… و میزبان پردازند ه های گرافیکی PowerVR. هستند کوالکام و پردازند ه های اسنپدراگونمقاله ی:مرتبط رمان برند کوالکام، سفری از تحقیقات نظامی تا تراشه های

موبایلی کوالکام یک شرکت نصف هادی ساز چندملیتی است که مقر آن در آمریکا. است این همکاری علاوه بر تراشه های نصف هادی، بوسیله تولید تجهیزات ارتباطی و مخابراتی نیز می. پردازد اما ناگفته رک است که بیشتر منابع درآمد این انبازی از فروش تراش های موبایل تأمین می.  شود پردازنده های موبایل این همکاری با شهرت اسنپدراگون، مشهورترین تراشه های مورد استعمال در گوشی های هوشمند است که سطوح عملکرد و بازدهی توانی زیبنده توجهی به بار می. آورد این پردازنده ها به خوبی از پس اجرای مالتی تسکینگ برمی.



آیند کوالکام نیز به شبیه شریک های دیگر تو تراشه های اسنپدراگون خود از هسته های پردازنده ای پهلو پایه ی معماری ARM استفاده می. کند همان طور که گفته شد، این شرکت از پردازنده های گرافیکی عام خود با نام آدرنو در تراشه های Snapdragon کاربرد می. کند این پردازنده های گرافیکی که طراحی و تولید آن به دست خویشتن کوالکام انجام می پذیرد، به خوبی با سایر اجزای SOC تطبیق می یابد و عملکردی با هوش را درکنار سایر اعضا از خویشتن بوسیله عرضه داخل می. آورد به سوا مواردی معدود، خراش های اسنپدراگون در مقایسه با تراشه های سایر شریک ها با دمای کمتری کارکرده، بازدهی نبوغ مطلوبی. دارند این تراش ها نسبت بوسیله پردازنده های سایر انبازی ها بها های بالاتری.

دارند اسنپدراگون تراش های خود را برحسب سطح عملکرد در سری های عددی مختلفی جای می. دهد این مشارکت تاکنون تراشه های اسنپدراگون سری ۸۰۰، ۷۰۰، ۶۰۰، ۴۰۰ و ۲۰۰ را توسعه داده. است هرچه اعداد بزرگتر می شود، عموما با گشایش کارایی تراشه مواجه. هستیم خراش های درفش دار کوالکام که در گوشی های پرچم دار مورد استفاده استراحت می گیرند، متعلق بوسیله اسنپدراگون سری ۸۰۰. هستند تراش هایی که در سری ۷۰۰ جای می گیرند، سطح عملکرد زیاد مطلوبی را از خود بوسیله ارائه می گذارند و گاه حتی بهتر از پرچم داران نسل های قبلی عمل می. کنند سری ۷۰۰ تراشه های اسنپدراگون جدیدترین سری ترقی یافته توسط کوالکام است و تاکنون تعداد انگشت شماری از تراشه های تاسیس این شرکت همانند اسنپدراگون ۷۱۰ و ۷۱۲ و اخیرا اسنپدراگون ۷۳۰ وارد این رده بندی شده. اند پردازنده های سری ۶۰۰ بوسیله نشانی پردازنده های میان رده در گوشی های هوشمند میان رده موجود در بازار بوسیله وفور یافت می شود و سطح عملکردی خوب و بدون لگ و تأخیر. دارد پردازنده های اسنپدراگون ۶۳۰ و ۶۶۰ از معروف ترین تراش های سری ۶۰۰. است پردازنده های معمولی و پایین رده اسنپدراگون تیمار داخل سری های ۴۰۰ و ۲۰۰ جای می. گیرند مقاله ی:مرتبط هرآنچه درباره پردازنده اسنپدراگون 855 باید

بدانید اسمی ترین تراشه ی پرچم دار شرکت کوالکام در حال حاضر، اسنپدراگون ۸۵۵. است از این تراشه در گوشی های رده بالایی بسان وان پلاس ۷، ذن فون ۶، اوپو رینو ۱۰ ایکس زوم، سامسونگ گلکسی فولد، ال جی G8 و V50 تینکیو استفاده شده. است اسنپدراگون ۸۵۵ با فناوری تاسیس ۷ نانومتری شرکت تایوانی TSMC تولید می شود و درواقع اولین تراشه ی کوالکام است که تو آن از فناوری تاسیس یادشده استفاده شده. است کوالکام تاکنون صحبتی در تک تعداد ترانزیستورهای به کاررفته تو این تراشه نکرده است، ولی قطعا بهبود فرایند ساخت باعث قرارگیری تعداد بیشتری ترانزیستور در فضایی فشرده تر می. شود سطح مقطع خراش ی پرچم دار اسنپدراگون کمیت ۷۳ میلی متر مربع.



است کوالکام در این تراشه، هشت هسته ی پردازشی از سه گانه سنخ به کار دربند. است یک هسته ی Kyro 485 Gold Prime با فرکانس.۲ ۸۴ گیگاهرتز و ۵۱۲ کیلوبایت کش سطح ۲ مبتنی بر معماری Cortex A76، دو هسته با سطح عملکرد بالای Kyro 485 Gold با فرکانس.۲ ۴۲ گیگاهرتز و ۲۵۶ کیلوبایت کش سطح ۲ به ازای هر هسته، مبتنی بر همان معماری و بالاخره ۴ هسته ی پربازده ی Kyro 485 Silver با بسامد.۱ ۸ گیگاهرتز و مبتنی بر معماری Cortex A55، کلکسیون ی پرقدرت پردازش این تراش را تشکیل داده. اند درکنار هسته های پردازنده ی پا بر جا از پردازنده ی گرافیکی سه هسته ای Adreno 640 مصرف شده است که درون مورد آن گفتگو. شد این تراشه ی گرافیکی با قابلیت های متنوعی نظیر گیمینگ (HDR با عمق رنگ ۱۰ بیت و فضای رنگی. Rec)۲۰۲۰ ، امکان بازی با خروجی ۱۲۰ فریم پهلو ثانیه، امکان رمزگشایی شاداب افزاری H.ویدئوهای H 265 و VP9، پخش ویدئوهایی با فرمت HDR10 و HDR10 و پشتیبانی از پخش ویدئوی واقعیت مجازی با  صراحت 8K استعداد های تراشه ی اسنپدراگون ۸۵۵ را کامل. می کند مقاله:ی مرتبط با توافق اپل و کوالکام، اینتل از بازار تراشه 5G خارج

می شود تراشه ی پردازش شبکه ی عصبی Hexagon 690 که «سراب چهارم موتور» هوش مصنوعی تراشه های اسنپدراگون است امکان اجرای زیاد از ۷ تریلیون عملیات را در هر نفس ثروتمند است که در مقایسه با عدد ۲ تریلیون عملیات داخل هر ثانیه ی تراشه ی A12 بیونیک اپل بوسیله مراتب. بیشتر است یک شتاب دهنده (ی برداری Hexagon)Vector Accelerator ، یک پیشدستی کردن دهنده ی ( تانسوری جدید Hexagon) Tensor Accelerator و معاون صوتی Hexagon بخش های مختلف این موتور هوش تقلبی را تشکیل.

می دهد مودم ارتباطی شبکه ی 4G تک کاربرد در این تراشه LTEX24 کوالکام است که سرعت دانلود آن بالغ به خشکی امدن ۲ گیگابیت به خشکی امدن لحظه و حداکثر سرعت آپلود آن ۳۱۶ مگابیت کنار. لحظه است اسنپدراگون ۸۵۵ اولین خراش ی تجاری موبایل است که با تجهیز به مودم  X50 5G امکان اتصالی پرسرعت به شبکه 5G. را دارد داخل این حالت سرعت دانلود به ۵ گیگابیت بر حین.



می رسد این تراشه از استاندارد-جدید Wi.Fi 802 11ax که با عنوان وای فای ۶ شناخته می شود همچنین پشتیبانی. می کند این استاندارد را می توان یک ارتباط بی سیم پربازده در دید گرفت که در دو باند.طیفی ۲ ۴ و ۵ گیگاهرتز عمل. می کند تجهیزات بی سیم پایین تر این استاندارد که داخل رویداد CES 2019 بوسیله نمایش درآمد، حداکثر سرعت ۱۱ گیگابیت بر.

ثانیه داشتند کنترلر حافظه در اسنپدراگون ۸۵۵ حداکثر از ۱۶ گیگابایت حافظه ی رم هشت کاناله ی LPDDR4X با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز و با مجموع پهنای.باند ۳۴ ۱۳ گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی.

می کند پردازنده ی (سیگنال) تصویر دوربین اسنپدراگون ۸۵۵ با اشتهار Spectra 380 با داشتن-دو CV ISP چهارده بیتی قابلیت پشتیبانی از دوربین واحدی با لنز ۴۸ مگاپیکسلی یا دو دوربین با لنز ۲۴ مگاپیکسلی، فیلم برداری 4K HDR با نرخ فریم ۶۰ و با پشتیبانی از استانداردهای HD‍R10 ،HDR10 و HLG. را دارد عمق طعم جزیی ۱۰ بیتی و فضای. رنگی Rec ۲۰۲۰ در این حالت پشتیبانی. می شود این تراشه با سگمنتیشن بی آرامی زمان اشیا امکان تصویربرداری پرتره صنف ای و کدر کردن زمینه تصویر را فراهم.

می یواش خراش ی درفش دار کوالکام از نسخه ی ۵ بلوتوث، NFC، کانال های بسی ماهواره ی مکان یابی،.USB 3 1 نوع C و آخرین نسخه ی شارژ تند کوالکام با نام Quick Charge 4 Plus پشتیبانی. می کند بنا به گفته ی کوالکام، با تجهیز به این استاندارد امکان شارژ مایه هوشمند تا ۵۰ درصد در مدت ۱۵ دقیقه.

حیات دارد تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ درون آزمون های Geecbench تو بخش پردازش مورد هسته ای تا ۴۵ درصد و داخل بسرنوشت شوم دچار کردن چندهسته ای تا ۲۹ درصد سریع تر از خراش ی ۱۰ نانومتری اسنپدراگون ۸۴۵ ادا. می کند اسنپدراگون ۸۵۵ به لطف استفاده از سه گانه کلاستر در هسته (های پردازنده چینش ۴) ۳ ۱ بوسیله جای چینش مرسوم ۴ ۴ و با بوسیله کارگیری یک هسته ی Prime مبتنی بر Cortex A76 با حداکثر سرعت کلاک بالاتر، سه هسته ی مبصر دیگر با اتکا پهلو همین معماری و همچنین تجهیز بوسیله حافظه ی کش بیشتر، سطح عملکرد بسیار بهتری نسبت به اسنپدراگون. ۸۴۵ دارد از سوی دیگر پردازنده ی گرافیکی آدرنو 640 نیز تا ۲۰ درصد سریع تر از آدرنو 630 عمل.  می کند امتیاز Antutu گوشی Mi 9 شیائومی مجهز به اسنپدراگون ۸۵۵ معادل ۳۷۴۹۲۸ است که در مقایسه با گوشی  Mi 8 با پردازنده ی اسنپدراگون ۸۴۵ با نمره ۲۸۷۸۸۲ بسیار. بهتر است در تصویر زیر، رتبه ی Antutu فداکار از گوشی های پرچم دار فراهم به این دو خراش مقایسه.



شده است در جدول تحت مشخصات آخرین پردازنده های موبایل درفش دار اسنپدراگون با یکدیگر مقایسه. شده است Snapdragon 855Snapdragon 845Snapdragon 835 نوع هسته های پردازنده ی مرکزیKryo 485Kryo 385Kryo 280چینش هسته.ها1x (2 84GHz)

Cortex A76.3x (2 42GHz)

Cortex A76.4x (1-8GHz) Cortex A55.4x (2-8GHz)

Cortex A75.4x (1-7GHz) Cortex A55.4x (2-45GHz)

Cortex A73.4x (1-9GHz) Cortex A53 پردازنده ی گرافیکیAdreno 640Adreno 630Adreno 540تراشه ی DSPHexagon 690Hexagon 685Hexagon 682فناوری ساخت7nm FinFET10nm LPP FinFET10nm LPE FinFETدوربین / 48MP single 24MP / dual32MP single 16MP / dual32MP single 16MP,  dualمودمX24 LTE 2000 Mbps,  downloadx20 LTE 1200 Mbps,  downX16 LTE 1000

Mbps down کوالکام در جریان رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۹ از تراشه ی اسنپدراگون جدیدی با نام 8cx رونمایی کرد که مجهز به ۴ ۴ هسته ی Kyro 495 و پردازنده ی گرافیکی  آدرنو. 680 است این تراشه از ۱۰ مگابایت حافظه ی کش برخوردار بوده و از ۸ کانال ذهن ی LPDDR4X با حداکثر پهنای.باند ۶۸ ۲۶ گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می نرم که این میزان دو برابر پهنای باند حافظه ی اسنپدراگون ۸۵۵ از همین. نوع است اسنپدراگون 8cx در سایر موارد قرین پرچم دار نسل قبل.خود است اسنپدراگون ۸۵۵ داخل پردازش تک هسته ای تا ۴۵ درصد و در پردازش چندهسته ای تا ۲۹ درصد بهتر از پرچم دار تبار قبل خود اسنپدراگون ۸۴۵ ایفا می کنداپل و پردازنده A

های سری A اپل حزن به نوبه-ی خود SOC هایی را برای مصرف درون مایه های قابل حمل برند خود از قبیل آیفون، آیپد، آیپاد تاچ و حتی تلویزیون های اپل نقشه کشی کرده و ساخت این تراشه ها را به همکاری هایی بسان TSMC و سامسونگ. واگذار می بطی ء اپل داخل ساخت جدیدترین پردازنده های موبایل خویشتن از هسته های پردازنده ای بر پایه ی معماری ARM، پردازنده ی گرافیکی با طراحی اختصاصی خود و سایر اجزای تک حاجت. استفاده می نرم معروف ترین و به روزترین پردازنده های ساخت اپل تراش A های SOC سری A این همدستی است که داخل اکثر محصولات اخیر این شرکت.



بوسیله امر می جوی اپل A11 بیونیک یکی از-جدیدترین و مشهورترین SOC های مدل سازی شده توسط اپل است که با فناوری پیدایش ۱۰ نانومتری TSMC از سال ۲۰۱۷ تاکنون در. تایوان تولید می شود ۶ هسته ی پردازنده ی مرکزی این تراشه مبتنی بر معماری ۶۴ بیتی ARM بوده و در گوشی های مشهوری نظیر آیفون ۸ و ۸ پلاس و آیفون X ارتکاب وظایف سنگین و استیل پردازش. را عهده دار هستند این پردازنده ی ۶ هسته ای از دو هسته ی پردازشی با سطح عملکرد ارتفاع با نام Monsoon برخوردار است که بوسیله گفته ی اپل تا ۲۵ درصد سریع تر از هسته های متشابه در تراشه ی. A10 این باهم اتحاد کردن است چهار هسته ی کوچکتر Mistral با بهره وری توانی بلندی این دو هسته را اتصال می کنند که میزان روزی وری توانی آن ها نسبت به هسته های مشابه خراش ی A10 تا (۷۰ درصد بالاتر است گفتنی است از تراش ی A10 در گوشی های هوشمندی بسان آیفون ۷ و ۷). پلاس استفاده شده:است مقاله های مرتبط پردازنده ی A12 بایونیک؛ اپل از بدوی تراشه ی ۷ نانومتری برای گوشی های هوشمند رونمایی کردبنچمارک اولیه A12 اپل از پیشرفت ناچیز آن نسبت

به A11 حکایت دارد حداکثر فرکانس کلاک هسته های پردازنده ی.A11 روی عدد ۲ ۳۹. گیگاهرتز تنظیم شده است تراشه ی A11 از کنترلر سطح عملکرد جدیدی بهره مند است که در شرایط نیاز طولانی هسته ها را هم زمان و با حداکثر حجم به کار می گیرد؛ در طراحی تراشه ی A10 چنین حالتی پیش بینی نشده حیات و همین امر باعث می شود این تراش داخل محاسبات سنگین چندرشته ای تا ۷۰ درصد. سریع تیز عمل بطی ء پردازنده ی گرافیکی این تراشه با طراحی اختصاصی اپل سه هسته دارد که تا ۳۰ درصد بهتر از پردازنده ی گرافیکی سراب قبل. خود اجرا می یواش اپل در پردازند ه های پیشین خویشتن بیشتر کام به استفاده از تراش.



های گرافیکی PowerVR داشت.درون این تراش ۴ ۳ میلیارد ترانزیستور داخل.سطحی به کوچکی ۸۷ ۶۶ میلی متر مربع گردآوری شده است که تا ۳۰ درصد ابعاد کمتری نسبت به تراشه. ی A10 اپل دارد مقدار ۲ خواه ۳ گیگابایت ذهن ی رم از نوع LPDDR4X با (نقشه کشی) پکیج روی پکیج POP تراشه ی حقیقی را همراهی می درنگ و این معیار ذهن میان اجزای SOC به. اشتراک گذارده شده است واحد پردازش عصبی اختصاصی «این تراش» با اشتهار موتور عصبی قابلیت اجرای ۶۰۰ میلیارد عملیات را در هر وقت دارد و تو انجام کارهایی مانند امتیاز چهره، Animoji و سایر وظایف تحصیل سامان به.

فرمان ودیعه می شود جدیدترین پردازنده ی موبایل اپل تراش ی A12 بیونیک است که از سال ۲۰۱۸ تاکنون داخل رده بالاترین دستگاه های قابل محموله این همدستی به. کار پژمرده می شود هسته های پردازنده ی مرکزی این خراش نیز بر پایه ی معماری ۶۴ بیتی ARM نقشه کشی و تولید شده است و امر پردازش را داخل گوشی های رده بالایی نظیر آیفون XS، آیفون XS مکس و میوه به روز. آیفون XR برعهده دارد این تراشه نیز به ۶ هسته ی پردازنده مجهز شده است که دو هسته ی ارشد Vortex با سطح کارایی بالا تا ۱۵ درصد سریع تیز از هسته های مشابه در تراشه ی A11 بوده و چهار هسته ی کوچک مملو بازده ی Tempest تا ۵۰ درصد مصرف توان کمتری نسبت به هسته. های مثل A11 دارد سرعت کلاک هسته.های این پردازنده. ۲ ۴۹ گیگاهرتز است این تراشه برای اولین بار با فناوری ساخت ۷ نانومتری توسط همکاری تایوانی اپل،.



TSMC تولید می شود پردازنده ی گرافیکی این تراشه نیز به نعوظ اختصاصی توسط اپل طراحی شده است و تا ۵۰ درصد سریع تر از تراشه ی گرافیکی. A11 ایفا می کند تراشه ی پردازنده ی A12 محتوی ی تراشه ی شبکه ی عصبی قدرتمندی است «که اپل آن را» اتومبیل عصبی. نسل سپس می نامد این تراشه ۸ هسته دارد و قادر است ۵ میلیارد عملیات ۸ بیتی را در.  هر نفس ارتکاب درنگ تراشه ی A12.اپل دربرگیرنده ی ۶ ۹ میلیارد ترانزیستور است و در.فضایی به مساحت ۸۳ ۲۷ میلی متر مربع جای می گیرد که ۵ درصد. کوچکتر از A11 است سامسونگ

و تراشه های اگزینوس سامسونگ شرکتی که طراح و سازنده خراش های گوناگون است، دستی در میدان پردازنده های موبایل همچنین دارد و پردازنده های اختصاصی خود (را) با نام اگزینوس. Exynos توسعه می دهد اگزینوس SOCهایی کنار محور ی معماری ARM است که سامسونگ خود طراحی و تولید (خراش ی آن را به جای تکیه پهلو شریک شدن) های ریخته. گر تراش برعهده دارد از این خراش در طیف گسترده ای از گوشی های هوشمند میان رده و رده بالای. سامسونگ کاربرد می شود سامسونگ از سال ۲۰۱۰ اقدام به نقشه کشی و تولید این تراش ها کرده و با ترفیع فناوری هر سال پردازنده های موبایل زورمند لطافت را معرفی و روانه. ی بازار کرده است این شرکت در ساخت هسته های پردازنده ی مرکزی اگزینوس اندوه زمان از هسته های سفارشی با طراحی عام خود و همچنین هسته های دیگری با معماری. ARM استفاده می کند سامسونگ برای پردازش محتوای گرافیکی در این تراشه ها بر پردازنده های. گرافیکی Mali توکل است تراشه های اگزینوس در سری های مختلفی شامل سری های ۲ تا ۹ جای می گیرند که با بالا رفتن عده سری ها، قدرت و کیفیت این تراش ها. همچنین بیشتر می:شود مقاله های مرتبط ترقی پردازنده‎های ۵ نانومتری توسط سامسونگشراکت AMD و سامسونگ پردازنده های گرافیکی رادئون را مسبوق

دنیای موبایل می یواش یکی از جدیدترین پردازنده های موبایل ساخت سامسونگ، تراشه پرچم. دار اگزینوس ۹۸۱۰ است این تراشه که داخل گوشی های پرچم دار ۲۰۱۸ نظیر گلکسی اس ۹، گلکسی اس ۹ پلاس و گلکسی نوت ۹ به امر رفته است، با فناوری ساخت ۱۰ نانومتری اختصاص ی. سامسونگ تولید می شود درون این پردازنده از ۴ هسته ی بزرگ اختصاصی با نام اگزینوس.M3 با بسامد ۲ ۹ گیگاهرتز و ۴ هسته ی کوچک کنار پایه ی معماری Cortex.A55 با بسامد ۱ ۹. گیگاهرتز استفاده شده است پردازنده ی گرافیکی این تراشه Mali G72 استفاده شده که سرعت کلاک آن روی عدد ۵۷۲ مگاهرتز تنظیم شده و توان محاسبات FP32 آن بالغ. بر ۳۷۰ گیگافلاپس است این پردازنده از چهار کانال حافظه ی LPDDR4X با حداکثر بسامد ۱۷۹۴ مگاهرتز و.حداکثر پهنای باند ۲۸ ۷ گیگابایت پیاده شدن. وقت پشتیبانی می نرم مساحت.Die این خراش ۱۱۸ ۹۴.



میلی متر مربع است اگزینوس ۹۸۲۰ پیشرفته ترین پردازنده ی موبایل سامسونگ است که داخل گوشی های پرچم دار سال سیال سامسونگ نظیر گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰. پلاس مصرف شده است این تراشه ی قدرتمند با فناوری پیدایش ۸ نانومتری سامسونگ ساخته شده و نسبت به تراشه ی نسل قبل خویشتن چگالی ترانزیستور بیشتر و یکروز. وری توانی بالاتری دارد باوجوداین، سطح مقطع Die اگزینوس ۹۸۲۰ اندازه ۱۲۷ میلی متر مربع بوده و بزرگتر از تراشه ی پرچم دار. نسل قبل سامسونگ است این پردازنده ۸ هسته ای قدرتمند بخاطر اجرای نیکوترین ی پردازش های سنگین و مالتی تسکینگ از یک چینش هسته ی ۳ کلاستری شبیه به پردازنده های اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام و Kirin 980. هواوی یکروز مند است دو هسته ی بیش ارشد این تراشه درواقع سلاله چهارم هسته های پردازنده عام سامسونگ با نام اگزینوس M4 است که سرعت.کلاک آن روی ۲ ۳ گیگاهرتز تنظیم شده و حداکثر توان پردازشی این خراش را. به مرحله می آورد درکنار هسته های اختصاصی سامسونگ، دو هسته ی بزرگ با سطح عملکرد بلندی مبتنی کنار معماری Cortex A75 قرار گرفته که.سرعت کلاک آن. ۱ ۹ گیگاهرتز است ۴ هسته ی کوچک از نوع Cortex A55 برای تکثیر حداکثری بهره وری کارمایه بوسیله این. کلکسیون افزوده شده است چنین پیکربندی هسته های پردازنده ای به وسایل هوشمند زمانبندی اجرای مقرری نیز فراهم شده که سطح (عملکرد چند) هسته ای مالتی تسکینگ این پردازنده را درون مقایسه با اگزینوس ۹۸۱۰ تا ۱۵. درصد بهبود می بخشد این پردازنده در زمان اجرای وظایف سنگین مورد هسته ای، به دلیل بهره مندی از هسته های عالی سفارشی نسل چهارم سامسونگ با دسترسی بهینه به حافظه، تا ۲۰ درصد کندرو تر از دوده قبل. خود ایفا می یواش بنا به گفته ی سامسونگ تراش ی اگزینوس ۹۸۲۰ نسبت بوسیله ۹۸۱۰ تا ۴۰ درصد روزی وری توانی بالاتری داشته و بدین زیبایی انرژی.



کمتری استفاده می کند سامسونگ درون SOC اگزینوس ۹۸۲۰ واحد پردازش عصبی یا NPU قدرتمندی را برای اجرای پردازش مبتنی کنار هوش بدلی. به فرمان گرفته است این واحد پردازش عصبی، پردازنده ی مرکزی را قادر می سازد عملیات های مرتبط با ادراک مصنوعی را تا ۷ مقابل سریع تر از خراش ۹۸۱۰ که فاقد این فردی. است، به ارتکاب درآورد گشایش کیفیت تصاویر پژمرده شده با دوربین، ایجاد جلوه های واقعیت افزوده ی پیشرفته و دیگر استعداد های هوش قلابی بوسیله واسطه ی وجود این تراشه ی پیشرفته متجاوز از.

گذشته دست یافتنی:است مقاله های مرتبط پردازنده گرافیکی موبایل سامسونگ عملکردی بی نظیر خواهد داشتاکسینوس 5100 بوسیله نشانی نخستین مودم 5G

موبایلی گیتی معرفی شد سامسونگ درکنار پردازنده ی اصلی این SOC، از پردازنده ی گرافیکی Mali. G76 استفاده می نرم بنا به گفته ی سامسونگ، پردازنده موبایل پرچم دار اگزینوس ۹۸۲۰ تو پردازش محتوای گرافیکی و گیمینگ تا ۴۰ درصد سریع تر از تراش ی. ۹۸۱۰ عمل می کند از سویی، بهره وری توانی این پردازنده ی گرافیکی تا ۳۵ درصد بالاتر از Mali G72 است و این قضیه باعث کاهش چشمگیر مصرف باتری درون زمان اجرای بازی خواه پخش محتوای گرافیکی با.

وضوح اوج می شود (پردازنده) ی سیگنال تصویری ISP پیشرفته ی این تراشه که شامل یک حسگر دامن قرمز است، با راهکار آرایه ی چندگانه ی دوربین به خوبی هماهنگ می شود و باعث گشایش کیفیت تصاویر گرفته شده با دوربین و زوم خودکار. سریع العمل تر می شود نمره ی DXOMark (دوربین) گلکسی اس ۱۰ ۱۰۹ حاکی از کیفیت بسیار بالای تصاویر گرفته شده به معاون این تراشه. ی دوربین قدرتمند است به این موارد، امکان فیلم برداری با رزولوشن شگفتی انگیز 8K با ارزش فریم 30fps و رزولوشن 4K با خروجی ۱۵۰ فریم به خشکی امدن وقت. را نیز باید افزود این پردازنده از پخش محتوای HDR با عمق فام ۱۰.

بیت پشتیبانی می درنگ مودم تعبیه شده در تراش ی اگزینوس ۹۸۲۰ با پشتیبانی.از میزان ارتباطی Cat 20 8CA، امکان دانلود محتوا با سرعت ۲ گیگابیت کنار دم. را فراهم می سازد این در حالی است که تراش ی دوده قبل اگزینوس ۹۸۱۰.بوسیله استاندارد ارتباطی Cat 18 6CA مسلح شده و سرعت.دانلود آن حداکثر ۱ ۲. گیگابیت کنار ثانیه است های سیلیکون

و پردازنده های Kirin های سیلیکون یک شرکت چینی سازنده ی نیم هادی است که به طور کامل. در مالکیت هواوی است این همدستی پردازنده های موبایل خویشتن را با سطوح عملکرد مختلف با نام Kirin طراحی. و تولید می کند های سیلیکون بوسیله عنوان بزرگ ترین طرح ریز مدارهای کمیسیون و تراشه های نیمه هادی در ملک. چین شناخته می شود پردازنده های موبایل رده بالای Kirin 970 و Kirin 980 و پردازنده های میان رده ی Kirin 650 و Kirin 710 از جمله اسمی ترین تراشه های.

ساخت های سیلیکون است پردازنده ی درفش دار ۲۰۱۷ شرکت های سیلیکون Kirin 970 است که با فناوری ساخت ۱۰ نانومتری FinFET شرکت تایوانی. TSMC تولید می شود هسته های پردازنده ی این خراش مبتنی به خشکی امدن معماری ARM بوده و شامل ۴ هسته ی بزرگ Cortex A73 با سطح عملکرد بالا.و تناوب کاری ۲ ۳۶ گیگاهرتز و ۴ هسته ی کوچک Cortex A53 با بهره. وری توانی بالا است این پیکربندی هسته ی ۴ ۴.با معروفیت معماری big Little شناخته می شود که توسعه دهنده ی آن همدستی طراح هسته. ها یعنی ARM است تو این معماری هسته هایی بزرگ و و قدرتمند با کاربرد انرژی بالا با هسته های کوچک ناچیز کاربرد ترکیب می شود و بدین زیبایی توازنی میان استفاده قابلیت و سطح عملکرد تراش برقرار شده و تو مجموع از میزان کاربرد.



باتری کاسته می شود های سیلیکون داخل تولید این تراشه از پردازنده ی گرافیکی Mali G72 با فرکانس طرز کار ۷۴۶ مگاهرتز و استعداد محاسباتی ۳۳۰. گیگافلاپس استفاده می کند کنترلر حافظه ی این تراشه از ذهن های چهار کاناله ی LPDDR4X با.مجموع پهنای باند ۲۹ ۸ گیگابایت پهلو. ثانیه پشتیبانی می درنگ واحد پردازش هوش ساختگی این خراش طی انبازی مستقیم های سیلیکون و مشارکت Cambricon Technologies.با قابلیت اجرای ۱ ۹۲ تریلیون عملیات در هر.

ثانیه تولید می شود آخرین تراش ی پرچم دار های سیلیکون، علیه Kirin 980 است که برای اولین وهله درون میان پردازنده های موبایل با فناوری متاخر ۷ نانومتری شرکت. TSMC تولید می شود داخل این خراش از سه کلاستر متفاوت در چینش هسته های. پردازنده کاربرد شده است بر این ماخذ ۲ هسته ی Cortex.A76 با تناوب ۲ ۶ گیگاهرتز، ۲ هسته ی دیگر با همین معماری.ولی با فرکانس ۱ ۹۲ گیگاهرتز و ۴ هسته با معماری Cortex A55.با فرکانس موثر ۱ ۸ گیگاهرتز و یکروز وری توانی بالا مجموعه ی پردازش مرکزی این تراشه. را شکل داده است هسته های Cortex A76 برای اولین بار در این پردازنده ی موبایل تک استفاده قرار گرفت و این نیز رکورد دیگری برای این تراش. بوسیله شمار می رود این هسته ها از رویت تئوری امکان دستیابی.به سرعت کلاک ۳ ۳. گیگاهرتز را دارا است تقسیم هسته هایی با این معماری به دو کلاستر مجزا با بسامد متفاوت داخل تراشه ی پرچم دار های سیلیکون، از سویی باعث حفظ عملکرد می شود و از طرفی میزان استفاده انرژی مجموع هسته ها. را کاهش می دهد با این چینش، وظایف نسبتا سنگینی که پردازش آن ها به بهترین هسته ها امانت نمی شود، برای عمل به آخرین هسته های ممکن همچنین سپرده نمی شوند و گزینه ای برای پردازش این وظایف با سطح عملکرد متعادل و سرعت زیاد بیشتر نسبت به هسته های کوچک. داخل دسترس خواهد وجود بدین ترتیب سرعت اجرای اپلیکیشن ها با کاستی محسوسی رو.



به رو نخواهد شد های سیلیکون با تعبیه ی واحد DynamIQ درکنار هسته های پردازنده، تضمین می یواش که این دو کلاستر هسته ی پرعضله تیز بوسیله مجرد نیاز، بخاطر اجرای وظایف متناسب. در دسترس استراحت گیرند هر یک از هسته های Cortex A76 در این پردازنده به ۵۱۲ کیلوبایت ذهن کش سطح ۲ دسترسی دارد و این میزان بخاطر هسته های کوچک Cortex A55 به ۱۲۸. کیلوبایت تقلیل می یابد بنا به گفته ی هواوی، پردازنده ی Kirin 980 سطح عملکردی تا ۷۵ درصد بهتر از تراشه ی سراب قبل خود دارد و در عین حال میزان توان مصرفی را به واسطه ی فناوری ساخت فشرده زیرفون ۷ نانومتری تا ۵۸.

درصد کاهش می دهد آخرین تراشه ی پرچم.دار های سیلیکون ۶ ۹ میلیارد ترانزیستور را در خراش.ای بوسیله مساحت ۷۴ ۱۳ میلی متر. مربع جای داده است این عدد.داخل مقایسه با ۴ ۳ میلیارد ترانزیستور جای گرفته در تراشه ی A11 بیونیک و در فضای.بزرگتری بوسیله مساحت ۸۷ ۶۶ میلی متر مربع، مشعر از تاثیر چشمگیر فناوری ساخت بر مشخصات و سطح.



عملکرد یک خراش است های سیلیکون در خراش ی Kirin 980 از پردازنده ی گرافیکی Mali G76 با معماری. ARM استفاده کرده است فرکانس موثر این پردازنده ۷۲۰ مگاهرتز و.استعداد محاسباتی آن ۴۹۸ ۶ گیگافلاپس است که تا ۴۶ درصد سطح عملکرد گرافیکی این پردازنده را نسبت بوسیله Kirin. 970 بهبود می بخشد هواوی در این پردازنده از دو واحد هوش بدلی NPU استعمال کرده که این بار نیز با مشارکت Cambricon. Technology ساخت می شود هواوی پهلو این باور است که واحد پردازش عصبی دوگانه و نسبتا حجیم تراشه ی پرچم دارش، سطح عملکردی تا ۱۳۶ درصد بهتر از سراب قبلی خود دارد و استعمال نبوغ تراشه را تا ۸۸. درصد کاهش می دهد مدیاتک

و پردازنده های Helio مدیاتک یک همدستی توسعه دهنده ی نیمه هادی تایوانی است که به کار تولید تراشه هایی تو مملکت ی ارتباطات بی سیم، تلویزیون های با وضوح بالا، گوشی های هوشمند، تبلت ها و کامپیوترهای هیبریدی، سیستم های جا یابی و محصولات چند رسانه. ای مصرفی می:پردازد مقاله ی مرتبط راهنمای دامنه بوسیله قدم پردازنده های موبایلمدیاتک نیکوترین پردازنده های موبایل خود را با عناوین سری پرچم دار Helio X، سری میان رده ی Helio P و سری A پایین رده ی Helio A تولید و روانه ی بازار. گوشی های هوشمند می کند با حیات آنکه در محصولات معروفیت آشنا و قدرتمند این روزهای راسته گوشی های همراه از تراشه های مدیاتک کم استفاده می شود، این شرکت همچنان نقش مهمی در بازار تراش. های موبایل عمل می کند بنا بوسیله آمار در دسترس فقط در سال ۲۰۱۸ یک و نیمه میلیارد وسیله هوشمند پرتابل حاضر به خراش های متنوع مدیاتک روانه ی میدان شده و داخل سه گانه ماهه ثالث سال ۲۰۱۷ سهم این شریک از میدان گوشی های هوشمند بالغ.  بر ۱۴ درصد بوده است پردازنده های موبایل درفش دار این شرکت از سری Helio X نیز در برخی دستگاه های همراه هوشمند. مورد استفاده صبر اندوهناک است پردازنده های موبایل مدیاتک عموما محصولاتی چند هسته ای پیاده شدن.



پایه ی معماری ARM است پیشرفته ترین تراش ی موبایل مدیاتک پردازنده ی ۱۰ هسته ای Helio X30 است که با فناوری ساخت. ۱۰ نانومتری تولید می شود این پردازنده حاضر به ۲ هسته ی.Cortex A73 با فرکانس ۲ ۵ گیگاهرتز، ۴ هسته ی.Cortex A53 با تناوب ۲ ۲ گیگاهرتز و سرانجام ۴ هسته ی Cortex A53.با فرکانس متعادل. مرطوب ۱ ۹ گیگاهرتز است پردازنده ی-گرافیکی این تراشه علیه 7XTP MT4 شریک شدن PowerVR با. بسامد کاری ۸۰۰ مگاهرتز است این تراش در سه ماهه ی.

دوم سال ۲۰۱۷ شناساندن شد مدیاتک می گوید تراشه پرچم دار Helio X30 با چینش هسته های پردازنده اش در ۳ کلاستر، سطح عملکردی تا ۳۰ درصد بهتر از خراش ی ۲۰ نانومتری Helio X20 دارد و تا ۵۰ درصد. انرژی کمتری مصرف می کند X30 تو گوشی هوشمند Meizu Pro.

7 به امر رفته است تراش ی Helio X30 تو مقایسه با درفش داران جدید شریک شدن های سامسونگ، کوالکام و هواوی. حرف چندانی برای گفتن ندارد این خراش حداکثر سطح عملکردی در حد و اندازه ی علیه. ۱۰ نانومتری اسنپدراگون ۸۳۵ دارد در مقایسه این دو محصول، خراش ی مدیاتک از فدایی جهات همانند سرعت کلاک و تعداد هسته های پردازنده ی مرکزی بهتر از پردازنده ی کوالکام اجرا می کند، اما از دیدن پردازش محتوای گرافیکی از میوه. همکاری آمریکایی عقب می ماند مقایسه نیکوترین پردازنده های موبایل:همکاری های مختلفمقاله های مرتبط مقایسه اسنپدراگون 855 با A12 بایونیک،

کرین 980 و اکسینوس 9820 در آخر این مقاله می خواهیم مقایسه ای میان پردازنده های موبایل پرچم دار ساخته شده توسط. تراش سازان مختلف داشته باشیم از مجموع آنچه گفته شد، برمی آید که خراش های متنوع به دلیل تفاوت داخل معماری هسته ها، پیکربندی هسته ها، فناوری ساخت، سنخ پردازنده های گرافیکی، نوع و سرعت ذهن ی قابل پشتیبانی، نحوه ی برقرای ارتباطات داخلی در خراش و بسیاری پارامترهای دیگر با هم تباین ها یا شباهت هایی دارند و بنابراین نمی نبوغ به قرار این پردازنده ها را از رویت سطح عملکرد و سرعت. اجرای وظایف رتبه بندی کرد امروزه با وجود بطی ء افزارهای بنچمارک قدرتمندی نظیر Antutu و Geecbench می توان از جهات گوناگون، پردازنده های تراشه سازان مختلف. را با یکدیگر مقایسه کرد وب سایت فناوری Techcenturion با درنظرگرفتن نتایج این بنچمارک ها و نیز با شمارش کردن سطوح عملکرد پردازنده های موبایل مختلف داخل دنیای اصلی و گیمینگ، این تراشه ها را رتبه بندی کرده است که در خاتمه بوسیله ذکر رتبه بندی پردازنده های پرچم دار از نگاه.این سایت بسنده خواهیم کرد رتبهنام پردازندهشرکت سازندهگوشی هوشمند میزباننمره ی اکتسابی1A12 BionicاپلIphone (XS)Max1462Snapdragon 855کوالکامSamsung Galaxy S10 (US)1443Exynos 9820سامسونگSamsung Galaxy S10 Global 1404Kirin 980های سیلیکونHuawei Mate 20 Pro1375Apple A11 BionicاپلiPhone X1306Snapdragon 845کوالکامOnePlus 6T1277Exynos-9810سامسونگSamsung Galaxy-Note 91258Snapdragon 730Gکوالکام 1249Snapdragon 730کوالکام 12310Kirin 970های:سیلیکونHuawei Mate 10 Pro121بیشتر بخوانید اینتل نسل جدید پردازنده های Xeon W با معماری Cascade Lake را معرفی کردنتایج بنچمارک پردازنده ۱۰ نانومتری Ice Lake اینتل؛ عملکرد فوق العاده تراشه گرافیکیگوشی های هوشمند با دوربین زیر نمایشگر امسال به بازار ارائه نمی شوندنسل چهارم PCIe به مادربردهای قبیله قبل AMD راه نمی یابدنتایج بنچمارک پردازنده ی Ryzen 5 3600 افشا
شیائومی نیز همانند تمامی همدستی های کوشا سازنده ی گوشی های هوشمند اندرویدی، رفتار به سفارشی سازی سیستم عامل محبوب گوگل برای استفاده از آن داخل محصولات خود می یواش. دهمین نسخه ی MIUI پس از سال ها تجربه ی شیائومی داخل این زمینه، حالا از بلوغ مناسبی بهره می سرما تا امتحان ی کاربری مناسبی را به ارمغان بیاورد.مقالات مرتبط:شیائومی MIUI 10 را با طراحی متاخر و روزی گیری از هوش مصنوعی معرفی کرد

شیائومی معمولا از اعمال تغییرات معنوی گسترده در نسخه های مختلف MIUI دوری می کند تا کاربران محصولات قدیمی نمدار این شرکت، بوسیله راحتی قادر به ناوبری در حصه های مختلف سیستم عامل و رفع احتیاج های خویشتن باشند. MIUI 10 نیز از این عادت مستثنی نیست؛ البته این موضوع به معنای نبود تغییرات در این رابط کاربری تراشیدن و شیائومی آخرین نسخه ی MIUI را با بهبود های گسترده ای همراه کرده است.

از نظر ظاهری MIUI شباهت چندانی به نسخه ی خالص اندروید ندارد؛ نوار اعلامیه های کاملا متفاوت، نبود صفحه ی اپلیکیشن ها، منوی متفاوت اپلیکیشن های اخیر و انیمیشن های آیکون ها تنها فداکار از موارد مغایرت های این رابط کاربری با نسخه ی واقعی اندروید است. داخل طرف دیگر سرعت و مسئله استفاده از MIUI در سطح بیش انعام قرار دارد و به لطف پیشرفت فناوری و توان پردازشی پردازنده های به امر رفته تو گوشی های هوشمند، رابط کاربری شیائومی قادر به نمایش ی تجربه ی کاربری مناسبی است. 

البته در این بین نباید از قابلیت جدید AI Preload غافل شد؛ جایی که به لطف الگوریتم های ادراک مصنوعی، سیستم عامل با دوست کاربر اقدام بوسیله باز کردن فدایی اپلیکیشن ها درون پس بنیان می کند تا در صورت فقره کاربر، بلافاصله در اختیار وی قرار گیرد.



از مبصر ترین تغییرات ظاهری MIUI 10، می توان به بخش recent apps اشاره کرد. با افزایش فراز نمایشگر گوشی های هوشمند و تغییر نسبت تصویر آن ها، شیائومی در مقدر شدن اپلیکیشن های اخیر تغییراتی داده است تا از مساحت نمایشگر بهینه ترین کاربرد ی ممکن را بکند. آخرین اپلیکیشن ها اینک بوسیله صورت کارت و در دو ردیف به نمایش درون می آیند که بوسیله رخساره عمودی اسکرول می شوند. برای بستن هر یک از اپلیکیشن ها نیز می قابلیت پیش نمایش آن را بوسیله صورت افقی به طرفین نمایشگر کشید.

۱۲ آیکون موسسه ای بخاطر میان برها داخل حالت باز شدن تمام پنل تبلیغ ها نمایش داده می شود که تنها ۵ میان بر با یک سوایپ داخل دسترس است؛ البته امکان ورقه بندی این میانبرها و افزایش تعداد آن ها وجود دارد. میان کنار ادخال بوسیله صفحه ی تنظیمات گوشی که درون نسخه های پیشین MIUI درکنار دیگر میانبرهای دایره ای قرار داشت، حالا به گوشه ی ارتفاع سمت عبث پنل تبلیغ ها (بالای آیکون شاخص باتری) منتقل شده است.

 خوشبختانه سوایپ به جانب پایین تو صفحات اصلی MIUI اعلان ها را نمایش می دهد که برای دستگاهی با ابعاد بزرگ کاربردی بوسیله نظر می رسد.



شیائومی امکان قفل کردن اپلیکیشن ها را ارائه می دهد و با توان «Dual App» نیز می توان از تمامی اپلیکیشن ها نسخه ی موازی خواهد ساخت؛ محدود نشدن این قابلیت به برخی اپلکیشن های پیام رسان، نکته ی مثبت آن است. توان دیگیری با نام «Second Space» نیز در دسترس است که امکان پیدایش فضایی متاخر و مجزا از مدل ی اصلی را فراهم می یواش. 

افزودن ژست های حرکتی قرین سایر نسخه های اندروید، از دیگر تغییرات بزرگ صورت گرفته تو MIUI است که البته هنوز به بلوغی که تو ژست های iOS دیده ایم، نرسیده اند. پس از انتخاب ژست های حرکتی از مدخل «Full Screen display» ناوبری به عارض مادون انجام خواهد شد:بازگشت: سوایپ نیمه ی پایینی لبه های سمت راست و چپهوم: سوایپ به سمت ارتفاع از لبه ی پایینی صفحهاپلیکیشن های اخیر: سوایپ از لبه ی پایینی به جانب بالا و سپس نگه داشتن انگشتجابجایی بین دو اپلیکیشن عاقبت: سوایپ نیمه ی پایینی لبه های سمت راست خواه چپ و سپس نگه داشتن انگشتنمایش نوار کناری اپلیکیشن ها: سوایپ از دو لبه ی فوقانی نمایشگر به سمت داخلاسکرین شات: کشیدن سه انگشت روی صفحهمقالات مرتبط:وارسی iOS 12

با مراجعه به تنظیمات با قابلیتی بوسیله نام «Quick ball» روبه رو می شوید که کوشا کردن آن آیکونی چسبیده به گوشه های نمایشگر برای دسترسی سریع زیرفون به برخی میان برها را ظاهر می کند؛ بازگشت، قفل کننده گوشی، اپلیکیشن های اخیر، صفحه ی خانه و گرفتن اسکرین شات، از جمله ی قابلیت های موجود درون این آیکون هستند. مدخل تنظیمات باتری و عملکرد علاوه به خشکی امدن نمایش اطلاعاتی مشابه دمای باتری، وضعیت مصرف اپلیکیشن ها و آنالیز مصرف انرژی و بهبود آن، گزینه های متنوعی برای زمان بندی غیرفعال کردن برخی انفراد ها همچون نمایش اعلان و اتصالات بی سیم را ارائه می دهد.



دهمین نسخه از MIUI، امکان نمره چهره ی کاربر را برای باز کردن گوشی به همراه دارد. این قابلیت چه داخل محصولاتی مهیا به حسگر های خاص مانند MI 8، چه در گوشی های میان رده متشابه ردمی نوت ۷، کار می کند. اما نکته ای که تو این خصوص حیات دارد، عملکرد عجیب آن درون گوشی های فاقد حسگر مخصوص است؛ به نحوی که تو فرایند ی امتیاز صورت، دوربین بلافاصله و پس از قرارگیری رخساره کاربر دربرابر دوربین، تأیید فرایند را اطلاع دادن می بطی ء. این روند به حدی زننده ارتکاب می شود که حتی فرصت به تنظیم نگرش عارض خود داخل کادر اعلامی نخواهید داشت. همین موضوع باعث می شود تا بوسیله مداقه و صحت عملکرد این سیستم احراز هویت، تردید کرد.مقالات مرتبط:وارسی ویدیویی رابط کاربری One UI سامسونگ

با پیشرفت نرم اسباب و الگوریتم های پردازشی دوربین در گوشی های هوشمند، شاهد صعود چشم گیری داخل خروجی بازپسین طی سال های گذشته هستیم. شیائومی همچنین به عنوان یکی از شهرت های بزرگ دنیای گوشی های هوشمند، تو MIUI 10 قابلیت های متعددی بوسیله الگوریتم پردازشی دوربین و رابط کاربری آن افزوده است. یکی از این قابلیت ها، ثبت تصاویر پرتره بهتر به کمک هوش مصنوعی است. این قابلیت کند افزاری روی ماژول های مورد دوربین و دو دوربینه به منت فرمان می یواش و با درک بهتر سوژه و هوا پیرامون آن، اقدام به خلق جلوه ی بوکه می بطی ء.

حالت عکاسی شب با کاهش سرعت شاتر و ثبت تصاویری با نوردهی بیشتر، حالا داخل دسترس کاربران گوشی های شیائومی است.

تباین فرمانبردار نسخه ی گره و جهانیمقالات مرتبط:آنتی رول بک در گوشی های شیائومی و هرچه که باید در مورد آن بدانید

یکی از رادیکال ترین مولفه های تک دید کاربران تو گزینش گوشی های شیائومی، نسخه ی رام آن ها است. غول چینی دنیای گوشی های هوشمند، محصولات خویشتن را در دو نسخه ی مطیع چین و گلوبال (جهانی) به راسته عرضه می کند که تفاوت هایی با یکدیگر دارند. شیائومی چندی پیش با اعمال فداکار تغییرات، روانی تغییر مطیع چین به گلوبال توسط کاربر را دشوارتر کرده است. اما درون دید داشته باشید هرچند سخت، اما این امکان همچنان دردسترس است.

رادیکال ترین اختلاف های نسخه ی گره و جهانی مطیع MIUI عبارت است از:رام گلوبال برای کاربران بین المللی ترقی یافته است؛ درحالی که مطیع چین مخصوص کاربران سرزمین چین است.در رام گره اپلیکیشن های مخصوص کاربران چینی درون دسترس است؛ درحالی که نسخه ی گلوبال حاوی اپلیکیشن و سرو های گوگل است.امکان گمارش اپلیکیشن های گوگل روی نسخه ی چین رام MIUI و عاری نیاز بوسیله تغییر رام، حاضر است.به روزرسانی های جدید نرم افزاری MIUI، تو وهله ی ابتدا برای رام های چینی عرضه می شود.مطیع چینی نبوغ تغییر فونت و ابعاد آن را دارد درحالی که مطیع گلوبال عزب تو چندی منطقه ها (Region) از این قابلیت بهره می برد.صفحه کلید پیش فرض رام چینی ارزان کاربران سایر کشور ها تراشیدن و باید با دانلود سایر کیبورد ها، حاجت خود در این زمینه را رفع کنید.هر دو نسخه برخلاف راسته هدف خود همچنین قادر به فعالیت هستند. بدین صورت که نسخه ی چینی گوشی در سایر قلمرو ها و نسخه ی گلوبال در چروک کوشا خواهند بود. با این مغایرت که سرویس های چینی درون خارج از این کشور کاربردی نخواهند داشت و سرویس های گوگل نیز داخل چین فیلتر و بلااستفاده هستند.فداکار کاربران عمر بهتر باتری مطیع چین دربرابر نمونه ی گلوبال را گزارش داده اند.روت کردن دستگاه در فرمانبردار چینی زیاد ساده زیرفون است.رام گلوبال حاوی زبان فارسی برای محیط سیستم عامل اندروید است، درحالی که این گزینه درون رام گره داخل دسترس نیست.

برای دگرگونی رام وسیله باید اول بوسیله آنلاک کردن گوشی خویشتن اقدام کنید که این موضوع تنها با رابطه با شیائومی و درخواست رسمی از آن، میسر می شود. روند این کار نیز پیش نمدار ۳ روز بود که در سال ۲۰۱۸ به ۱۵ و اخیرا به ۳۰ روز افزایش یافته است. در امتداد همچنین پس از دانلود و فلش کردن نسخه ی گلوبال مطیع (درون عارض وجود بخاطر گوشی مورد نظر) حتما باید اقدام به لاک کردن مجدد بوتلودر خود کنید. توجه داشته باشید که شیائومی درون فدایی از مایه های متاخر خویشتن از قابلیتی با نام آنتی رول بک استفاده می کند. این نبوغ که با اندروید ۸ معرفی کردن شد، درصورت تشخیص بیلد قدیمی یا تأیید نشده ی جهیز عامل، جلوی بوت شدن دستگاه را می گیرد. می توانید ازطریق این لینک درباره ی Anti-Rollback Protection بیشتر بخوانید و فهرست دستگاه های شیائومی که بوسیله این قابلیت مجهز شده اند را مشاهده کنید.بیشتر بخوانید:گوگل انتصاب Backdoor در گوشی های اندرویدی برخی کارخانه ها را تأیید کردنوکیا 2.2 معرفی شد؛ نمایشگر ۵.۷ اینچی و برچسب ارج ۱۱۲ دلاریاسکایپ قابلیت به پول اعانه گذاری ورق نمایش را بوسیله نسخه اندروید و iOS اضافه کردگوشی های هوشمند با دوربین پایین تر نمایشگر امسال به راسته ارائه نمی شوندiOS 13 درون مقابل اندروید Q؛ نبردی از جنس اپل و گوگل
از نوار نقاله کارخانه که بالا می جوی به سرنوشت خویشتن فکر می کند. آیا صبر است سپس از این همه ماندگی که پیش رو دارد در پیاده شدن انبار گور بخورد و یا مردم برای به دست آوردنش سر و دست بشکنند؟ کسی جلوه گر می شود که بوسیله جای «صددرصد اجنبی» به دنبال «صددرصد ایرانی» روی پاکت چای باشد؟ درون همین خیالات است و خود را داخل فنجان های چای یک خانواده فرض می کند که از نوار نقاله به مرتبه بالای کارخانه پرت می شود و تحت کوهی از برگ های دیگر گم می شود. انگار خیر انگار که تا همین چند ساعت پیش زیر نور آفتاب خودنمایی می کرد. ولی الان بوسیله ماندگی روزنه ای از تلالو را می بیند. ولی شعر ما بخشی قبل از این مبدا شده است. یک تحول تلخ اما شیرین

اردیبهشت ماه تو استان گیلان و بوسیله خصوص لاهیجان و فومن و املش، ماه پر ناپاک و جوشی برای برگ های چای است.برگ سبز چای پس ازآن از ملتفت شدن از یک خواب زمستانه با قله کوه های قیچی چایکار از بوته چای جدا می شود و داخل به خشکی امدن باقی برگ ها تو گونی پارچه ای بلندی که چایکار با خود به این سو و آن سو می کشد تسکین می گیرد تا به سرنوشتی که برایش مقدر شده تن دهد.اما چه اتفاقاتی برای تجهیزات سبز می افتد که از آن طراوت و سبزی و تری به این سیاهی و درهم تنیدگی تبدیل می شود؟

چایکار پس از پر کردن گونی های مبصر برگ سبز چای، آن ها را با سختی از دل باغ تا حقیقت جاده پهلو گرمابه می کشد تا بوسیله یکی از کارخانه های چای ببرد و به مشت کارخانه دار بسپارد. اینجا نقطه جدایی برگ سبز چای از خانه اولش باغ چای است و آغاز سفری ست که انتهای آن به نوشیده شدن در یک فنجان توسط شما و عزیزانتان در کنار یک گپ و گفت دوستانه ختم می شود.



برگ سبز پس از ادخال بوسیله کارخانه مراحل مختلفی را می گذراند. نخست با بادهای سرد و گرم پلاسیده می شود و طراوتش را از مشت می دهد، پس ازآن پایین تر بازوهای قدرتمند دستگاه مالش و تحت فشار، عصاره وجودش خارج می شود و پس از استراحتی دو ساعته در بر هوای آزاد، خبردار کوره می شود تا با گذر از این مرحله کاملاً از یک برگ جوان و خام بوسیله یک برگ پر اب و کاردان تغییر شود. پس از این اما مخبر آخرین مرحله شده و با عبور از دستگاه های متنوع سورتینگ که برای تجهیزات چای حکم زمین لرزه و گردباد را دارد به انواع مختلفی از چای مثل قلم، برجسته و شکسته شده شاخه می شود. حال دیگر سفر چای داخل کارخانه به اتمام رسیده و پس از این به فروشگاه می رود و مشتاق می ماند تا توسط قوم ای خریداری شود. بخت با تعدادی خویش است و همان مطلع توسط قوم های ایرانی ای که عاشق شان هستند خریداری می شوند و تعدادی ها هم باید چند ماهی منتظر بمانند.

از دارجلینگ هند تا لاهیجان ایران

اما چه چیز باعث شده که بعضی ها به چای ایرانی بی مهری کنند و با بود سختی هایی که داخل این مسیر پر فراز و نشیب میگذراند، همچنان درون بین قفسه های فروشگاه و صندوق های چای بوسیله دنبال همتای خارجی آن باشند درون حالی که می توانند از بهینه چای های ایرانی مصرف کنند؟

چای باریک وطن بی شیله جریان هوا است و برخلاف بسیاری از مدعیان پرسروصدای از فرنگ آمده، نه فام و لعابی به خود خورده و نه فراهم شده بخاطر رضایت دیگران عطری بوسیله خود بزند. اما چه حیف که چندی از مردم نمی دانند چای ایرانی برای بیشتر بوسیله چشم آمدن حاضر نشده اشتی هموطنانش را با افزودنی های شیمیایی به خطر بی اندازد. تفاوت دیگرش بی قراری با رقبای هندی اش این است که بوسیله فکر کردن وضعیت آب و هوایی محل کاشتش، برای از بین بازی کردن آفات نیازی به سموم و آفت کش ندارد. چه کاری از دست شما و ما برای کمک به چای و چایکار ایرانی برمی آید؟

ما درون درکام کمپین #چای_ایرانی_بنوش را رویه انداخته ایم تا کمکی باشد هرچند کوچک به معرفی این نوشیدنی دلنشین ایرانی که بامداد و شب و در هم و شادی و تو خستگی و قبراقی در کنارمان بوده. شما نیز اگر عزمتان جزم شده که نقشی در این داستان داشته باشید می توانید با خرید چای ایرانی درکام و خواه دیگر فروشندگان چای ایرانی ایمنی خویشتن را از این محصول ایرانی نشان دهید. همچنین برای خرید بنیادی و فله چای ایرانی توسط سازمان ها، شرکت ها و کسانی که به رخ گروهی با دوستان و آشنایانشان معامله می کنند همچنین تخفیف اختصاص ای داخل دیدن گرفته ایم.
هیوندای کنای الکتریکی خودرویی مناسب و کم نقص است. این کراس اور جمع و تعدی به لطافت به راسته آمریکای شمالی سیاق یافته و فروش موفقی هم امتحان کرده است؛ ولی با گذشت مدتی، برخی از رانندگان نتیجه ی تجربیات خود با هیوندایکنای الکتریکی را با دیگران در میان گذاشته اند.

همان طورکه می قابلیت انتظار داشت، هیوندای کنا نکات مثبت زیادی دارد؛ ولی آنچه خیلی ها بوسیله آن توجه می کنند، ضعف های این خودرو است؛ چون دانستن چنینی مواردی می نبوغ بر تصمیم سایرین برای فروش این خودرو تأثیر بگذارد. درادامه، به پنج شکست اصلی هیوندای کنای الکتریکی از دیدگاه خریداران این خودرو رمز می کنیم.

این نکته را همچنین یادآور می شویم که میزان رضایت کلی از این خودرو بسیار بیش و ایراد های بسیار کمی بوسیله آن وارد شده است. با اینکه هیچ خودرویی کاملا بی ایراد نیست، درباره ی هیوندای کنا جالب است که هیچ یک از ایراد های خریداران اساسی نیستند و نمی قابلیت با استناد به آن ها، از ابتیاع این خودرو صرف نظر کرد، برای مثال، هیچ کس از سیستم شارژر زننده این خودرو شکایتی نکرد.



اولین و اصلی ترین شکایت خریداران کنای الکتریکی مربوط به سیستم رهیاب ماهواره ای این خودرو است. رفع عیب از این سیستم بخاطر هیوندای کار بسیار آسانی است؛ چراکه دشوار اصلی این سیستم به اطلس ی آن برمی گردد. خریداران متقاضی به روزرسانی نقشه ها در این خودرو هستند و خویش دارند  ایستگاه های شارژ نوک تیز متاخر نیز به این نقشه اضافه شوند.

مقاله های مرتبط:هیوندای کنا؛ کم مصرف ترین خودروی برقی جهانهیوندای کنا الکتریکی؛ اولین کراس اور کامپکت برقی

مشکل اتیه مربوط به لاستیک های نکسان این خودرو است. فداکار از خریداران هیوندای کنا لاستیک های مقیاس خودرو خویشتن را با لاستیک های Nokian WRG4 تعویض و گزارش کرده اند این لاستیک ها نغمه و کاربرد سوخت کم و چسبندگی بهتری از لاستیک های نکسان دارند. برخی دیگر از خریداران همچنین لاستیک های زمستانی میشلن را با لاستیک نمونه نکسان جایگزین کرده و گفته اند لاستیک زمستانی درون مقایسه با لاستیک های استاندارد صدای کمتری دارند و یواش تر هستند.



شکایت دیگر خریداران مربوط به سیستم اطلاعات و سرگرمی است؛ زیرا هربار که خودرو را روشن می کنید، این جهیز صدای خیر چندان جالب و حتی آزاردهنده از خود تولید می کند. بعضی از خریداران برای رفع این مشکل پیشنهاد داده اند این ندا با پیام خوشامدگویی جایگزین شود.

شکایت چهارم مربوط به چیدمان کلیدها در درون اتاقک است؛ به وضع ای که داخل جانب چپ کار هیوندای کنا تعدادی کلید بود دارد که بوسیله سیستم های کنترل کشش، HUD و... متصل هستند. این کلیدها به صورتی جای گذاری شده اند که کارکردن با آن ها متعدد ساده نیست و به خوبی دیده نمی شوند. بعضی دیگر از خریداران هم از کلیدهای دوروبر گروه دنده ابراز ناخرسندی کرده اند.



درنهایت، به ایرادی می رسیم که بیشتر در مسافت های طولانی خود را نشان می دهد. خریداران هیوندای کنای الکتریکی عنوان کرده اند استراحتگاه پا که در جانب چپ پدال ترمز این خودرو قرار دارد، متعدد اندک جاه است و داخل مسافت های طولانی، قراردادن پا روی آن باعث سست شدن راننده می شود.

همان طورکه مشخص است، ایراد های هیوندای کنای الکتریکی بسیار اندک هستند. درمقابل، خریداران از مواردی متشابه شعاع حرکتی درخورتوجه (حدود ۴۰۰ کیلومتر) و طراحی جذاب و اسپرت و سیستم نمایش داده ها فنی روی سرتیز (HUD) این خودرو بروز رضایت کرده اند.بیشتر بخوانید:نخستین اتوبوس برقی دوطبقه هیوندای رونمایی شدکشیدن هواپیمای بوئینگ با استاندارد الکتریکی مینی کوپرموردانتظارترین خودروهای برقی بخاطر سال ۲۰۲۰رویداد ویژه تسلا در چروک چیست؟علت نتایج مالی ناتوان تسلا در سال ۲۰۱۹ چیست؟
ASGHموتورولاOOOON شب گذشته از اولیه گوشی سری موتو زد در سال ۲۰۱۹ با نام موتو زد ۴ رونمایی کرد. Z4 که نسخه ی متاخر گوشی سال گذشته ی این همکاری یعنی موتو Z3 است، پرچم دار موتورولا درون سال ۲۰۱۹ بوسیله شمار می آید؛ اما بازاری که داخل آن رقابت می بطی ء درواقع بازار گوشی های میان رده با محدودیت های پرچم دار است. بنابراین، با یک گوشی با مشخصات مانند گوشی های پرچم دار، ولی مقدار پایین تر مواجه هستیم.

موتو زد ۴ از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی سونی و پردازنده ی اسنپدراگون ۶۷۵ کوالکام بهره می برد و نمایشگر OLED و بی حاشیه ی آن نسبت صفحه به بدنه ای را عرضه می دهد که با بهترین پرچمدارهای میدان رقابت می یواش.



موتو زد۴ به پردازنده ی اسنپدراگون ۶۷۵ مجهز شده است. این پردازنده که سال گذشته توسط کوالکام رونمایی شد از هسته های قدرتمند Kryo 460 بهره می برد؛ بنابراین، اگرچه موتورولا تو موتو زد ۴ قرین زد ۳ از پردازنده ای پرچم دار استفاده نکرده است، بوسیله دلیل جدیدتر بودن معماری اسنپدراگون ۶۷۵ نسبت بوسیله اسنپدراگون ۸۳۵ باید شاهد ارتقاء عملکرد باشیم؛ ولی درون خصوص گیمینگ، نمی توان رأی قطعی صادر کرد؛ چرا که مشخص زدودن پردازنده ی گرافیکی آدرنو ۶۱۲ نسبت به آدرنو ۵۴۰ که در زد ۳ به کار رفته بود بهبودی داشته است یا خیر؛ با حیات این، نمی توان در این حصه تمایز جدی بین دو دستگاه قائل شد.



پردازنده ی بهینه و ۱۱ نانومتری موتو Z4 درکنار باتری ۳۶۰۰ میلی آمپرساعتی می تواند عمر باتری قابل توجهی را بخاطر Z4 داخل مقایسه با Z3 نما بزند؛ هرچند که ارتقاء ظرفیت باتری از ۳۰۰۰ میلی آمپرساعت داخل زد ۳ با ۳۶۰۰ میلی آمپرساعت در زد ۴ با تکثیر ضخامت در ثمر جدیدتر همراه شده است. مقاله های مرتبط:موتو جی 7 موتورولا در چهار نسخه عادی، پلاس، پاور و پلی شناساندن شدبررسی موتو X4 موتورولا

در خصوص ابعاد دستگاه، این گوشی موتورولا  از نمایشگری با پنل OLED و اندازه ی ۶.۳۹ اینچ برخوردار است و درون سرنوشت بالای نمایشگر شاهد ترک خوردگی قطره ای جهت تعبیه ی دوربین سلفی هستیم. رزولوشن موتو زد۴ همان ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ مانده، اما نسبت شمایل افزایش رک کرده است و از ۱۸ به ۹ در زد۳ بوسیله ۱۹ به ۹ است. این مسئله تغییر ابعاد گوشی را توجیه می کند. عزت موتو زد۴ نسبت به سراب قبل ۱.۵ میلی متر کمتر شده و به ۷۵ میلی متر رسیده است. در عوض، کلفتی محصول، احتمالا بوسیله دلیل تکثیر ظرفیت باتری آن، ۸درصد تکثیر داشته است. به دلیل تذکر شده، وزن موتو زد۴ همچنین ۱۵۸ گرم در زد۳ به ۱۶۵ گرم رسیده است. با بود این، اگر موتو زد۴ را با گوشی های ۶.۴ اینچی موجود مقایسه کنیم، همچنان باید گفت که موتو زد جدید وزن قابل قبولی دارد.

طراحی تقدیر قرارگیری اسپیکر داخل moto z4 بخشی عجیب است. موتورولا اسپیکر این دستگاه را به جای تعبیه درون جایگاه معمول آن یعنی پایین دستگاه، درون بالای آن قرار داده است.



پایین موتو زد۴ یک غافلگیری وجود دارد و آن جک هدفون است. حیات جک هدفون در زد۴ از این جهت اتفاق مهمی بوسیله احصائیه می آید که این همدستی از سال ۲۰۱۶، قوم ی زد را بدون جک هدفون نمایش کرده و بوسیله حضور تایپ سی کفایت کرده بود؛ اما حال در سال ۲۰۱۹ در واکنش بوسیله مطالبات قطعی کاربران در این خصوص، جک میزان هدفون را به عنوان یک لزوم در جدیدترین گوشی خود بازگردانده است.

از قابلیت های مهم موتو زد۴ دوربین آن است. موتو زد ۴ همچون بسیاری از مایه های سال ۲۰۱۸ از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX586 یکروز می سرما. این حسگر قادر است با ترکیب نسبت ۴ بوسیله ۱ پیکسل های حسگر خود و تشکیل مدل های بزرک تر ۱.۶ میکرومتری، تصویری ۱۲ مگاپیکسلی با جزئیات بالا ایجاد یواش.



رزولوشن بالای دوربین سبب می شود امکان زوم دیجیتال کراپ کردن خاموش تصاویر را عاری افت کیفیت تو اختیار داشته باشید.

گفتنی است موتورولا برای زوم های بالای دوبرابر از حالت سوپرزومی بهره می سرما که مقابل وعده ی این مشارکت فراغت است عملکردی مشابه سوپرزوم گوگل در گوشی های پیکسل ارائه دهد.

برای عکاسی در نور کم، موتورولا حالت ویژه ی «نایت ویژن» را در نظر گرفته است. تو این حالت دوربین ۸ تصویر را ثبت می نرم که از ترکیب آن ها و انجام محاسبات پیچیده، عکس هایی بی پرده تیز و زنده لطافت را به دست می دهد.



درواقع موتورولا تو بسرنوشت شوم دچار کردن دوربین حرف های زیادی بخاطر گزارش دادن دارد. کاربرد از تدریس ماشین و حالت های AI Portrait Lightin، حالت سینماگراف، Spot Color، فیلترهای لایو و AR AR Stickers از جمله استعداد های دوربین موتو زد ۴ بوسیله شمار می.

آیند دوربین حقیقی گوشی جدید موتورولا گشودگی دیافراگم/f.1 7 و لرزشگیر اپتیکال.

دارد موتورولا در بسرنوشت شوم دچار کردن دوربین سلفی نیز عملکرد خوبی داشته. است رزولوشن حسگر به کاررفته در جلوی گوشی ۲۵ مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن مقابل با/f.2 0. است این حسگر داخل وضعیت نوری مطلوب می تواند از رزولوشن طولانی خود مصرف کرده و پیکسل هایی با ابعاد.۰ ۹ میکرومتر تولید. یواش داخل شرایط نوری ضعیف نیز ترکیب ۴ پیکسل به ۱، تلالو و جزئیات مناسبی را تو تصویری.۶ ۲۵ مگاپیکسلی ثبت می.



درنگ موتو زد۴ پورت اتصال معروف موتورولا را تو پشت خود دارد و با Moto Mods یا ماژول های جانبی موتورولا متجانس است؛ این یعنی تمام ماژول های موتورولا از عموم ماژول 5G با این محصول قابل استفاده.

هستند تو خصوص قیمت گوشی، موتو زد۴ که تنها یک نسخه ی ۱۲۸ گیگابایتی با ۴ گیگابایت رم دارد،.۴۹۹ ۹۹ دلار قیمت گذاری شده است و از دو هفته ی دیگر توسط اپراتور ورایزن در آمریکا و بعد در کانادا در دسترس راحتی می.



گیرد جدیدترین محصول موتورولا داخل دو رنگ سیاه و سفید راهی بازار می شود و به رغم نداشتن اسپیکر استریو، با دوربین و پردازنده ی قدرتمندی که دارد می تواند رقیبی برای گوگل پیکسل 3a.باشد بیشتر:بخوانید گوشی تاشدنی موتورولا با نمایشگر اجنبی کاربردی روانه میدان می شودایده ی موتورولا برای گوشی تاشدنی؛ آیا RAZR دوباره احیا خواهد شد؟گوشی موتورولا وان راهی بازار آمریکا می شودموتورولا کیت های مرمت موبایل برای مشتریان خود عرضه می-کندKY: O1L نازک ترین گوشی جدید
در واقع این ویژگی قابل تأمل یک رسانه محلی است که مدیریت شهری می تواند از آن بوسیله عنوان یک یاور مؤثر داخل پیشبرد اهداف و راهبردهای تدوین یافته بهره بجوید.  محرک بی شفیع ای که ضمن خبر نیازها، مشکلات، کمبود ها و چالش ها بوسیله خیابان کوچک نشینان درون گرد اندوه آمدن و بالا بردن حس تعلق و پایبندی به بافت فرهنگی محدوده جغرافیایی شان معاون می یواش. نشریه همشهری کوچه نیز از این سر جدا زدودن.

همچنان که طی سال ها فعالیت های محله محور و تبعه خویشتن توانسته است رله واقعی یک مطبوعه محلی را بین شهروندان در مناطق مختلف پایتخت و مسئولان شهری بوسیله مشت آورد و با تولید محتوای محلی به جذب شریک های انسانیت بپردازد. در پی این عملکرد می توان گرایش داشت نظام محله ای از لحاظ کالبدی منسجم تر شود. مصداق این گفتار ترقی روزافزون انجمن های مردم نهاد، تشکیل پویش های محلی با مرام نشر کمک ها و مهر های میسر و تبلیغات تو راستای قوت گذشت بوسیله برنامه های شهری است. از این تشخیص تأثیرگذاری محلی و بومی، روزنامه های سراسری و ملی همچنین می توانند بهره مند شوند تا کنف های انسانیت تو حروف دستور کار ریزی شده مدیران فراغت گیرد.
شاید امروزه کمتر کسی باشد که با معضلاتی همچون سرقت لوازم منزل و خودرو معین نشده باشد و یا در تک آن نشنیده باشد. با افزایش رونق زندگی، جامعه بوسیله سمتی رفته که وجود متاع گران قیمت و لوکس بوسیله پشیز از زندگی این روزهای ما تبدیل شده است. اما در کنار تمامی هیجان و زیبایی که این سبک از زندگی بخاطر ما به همراه دارد باید توجه داشت که امکان پذیر است از لفظ دیگر دلیل و انگیزه ای برای به سربزرگی افتادن امنیتمان باشد. هرچند که باید ابد حواسمان به زندگی مان باشد ولی گاهی با متد های بیش ساده می نبوغ جلوی اتفاق هایی مثل دزدیدن و اختلاس را گرفت که با بی آرامی این موارد را نرم کردن می کنیم. محافظ شاخ گوزنی برای جلوگیری از ورود به ساختمان

معمولاً حصارهای شاخ گوزنی و نیزه ای را به خشکی امدن بالای دیوارهای حیاط کار می گذارند که امکان ورود غریبه ها توسط دیوار را بگیرد. این مایه قرین یک هشدار برای سارق ها ارتکاب می کند و موجب می شود فکر کردن ورود بوسیله ساختمان را نکنند. برای این فقره می توانید از یک آهنگر و جوشکار سیار بخواهید که دیوارهایتان را بوسیله کمک این نوع حصار پوشش دهد تا محافظی باشد درون برابر دخول سارقان. از محافظ کرکره ای درب آپارتمان استفاده کنید



محافظ کرکره ای درب ورودی یکی از ابزارهای بیش کاربردی برای جلوگیری از دزدی کردن آپارتمان است. معمولاً زمان هایی که برای مدت طولانی قصد عدول کردن به مسافرت را دارید، این درب ها کمک می نرم تا امنیت خانه حفظ کردن شود. در مقابل وقتی سارق با در آهنی که توسط قفل های مبصر مراقبت می شود، پدیدار شود از خیر دزدیدن خواهد گذشت. برای این فرمان نیز می توانید از آهنگر و جوشکار دستیار بگیرید. معمولاً درهای ساختمانی سایزهای مختلفی دارند به همین دلیل آهنگر با اندازه گیری در ورودی، یک درب ارزان و بی قراری سایز با داخل شما خواهد ساخت که باعث اضافه امنیت خانه تان شود. از دوربین مداربسته استعمال کنید

دوربین مداربسته یکی از ابزارهای کاربردی بخاطر جلوگیری از سرقت به حساب می رود زیرا زمانی که سارق ها بیدار شوند که بناء ای توسط دوربین های مداربسته کنترل می شود، از خوف لو رفتن تصویر خود اندیشه اختلاس از آن بناء را از ضابطه بیرون می کنند. هرچقدر کیفیت تصویر این دوربین ها بیشتر باشد، شناسایی سارقان را راحت تر می کند. در زمان نصب این دوربین ها به محل قرارگیری آن ها و دور از دسترس بودنشان توجه داشته باشید تا خدای نکرده آن ها نیز مورد دزدی صبر نگیرند. نیکوترین روش مراقبت از خانه گمارش دزدگیر اماکن

یکی از نیکوترین روش ها برای جلوگیری از مورد سرقت قرار گرفتن مسکن و ساختمان، کاربرد از دزدگیر است. با نصب دزدگیر اماکن می توان در هر زمان و هر مکان متوجه ادخال سارقان شد و جلوی آن ها را گرفت. این مایه ها می توانند بوسیله صدا و حرکت احساساتی باشند و بااحساس کوچک ترین خطر به صدا دربیایند و دیگران را از بود سارقان هوشیار کنند. انتصاب دزدگیر خودرو را فراموش نکنید

همان نعوظ که می دانید احتمال سرقت از خودرو زیاد بیشتر از ربودن از منزل است. زیرا معمولاً خودرو را داخل خیابان و خیابان کوچک ها نیز پارک می کنیم و یک لحظه جهالت مقدور است سارقان را تشجیع درنگ که خودرو را بربایند. نصب دزدگیر سامان نیز باعث می شود که با کوچک ترین تماس با خودرو، هشدار به صدا دربیاید و شما را متوجه کند. امروزه که با تولید دزدگیرهای تصویری حتی می توانید متوجه شوید که کدام سرنوشت خودرو مورد اعتراض قرارگرفته است. امروزه می توان از گمارش دزدگیر خودرو در محل استفاده کرد و با این روش دیگر لازم تراشیدن به پشت نصاب دزدگیر بگردید. استادکار چیست و چه کمکی به ما می کند؟



همگی این موارد را بیان کردیم تا به شما اپلیکیشنی کاربردی را معرفی کنیم که می توانید از آن، همگی این کارها را درخواست کنید. اپلیکیشن استادکار به عنوان رابطی بین متخصصان و افرادی که حاجت به دریافت خدمات دارند شناخته می شود و بوسیله شما کمک می کند که هر زمان بوسیله هر خدمتی مربوط به خانه، خودرو و مسکن حاجت داشتید به استراحت متخصص موردنظر خود را پیدا کنید. این اپلیکیشن از خدمات جوشکاری و آهنگری سیار پژمرده تا خدمات نصب دزدگیر در محل را برای شما ادا می دهد. البته خدمات استادکار به همین موارد ختم نمی شود و بخاطر کارهای تعمیرات کالا منزل، حراست تأسیسات و جهیز های سرمایشی و گرمایشی، بنایی و بازسازی ساختمان، خدمات تعمیر خودرو و حتی خدمات مربوط به آزمایش همراه و خدمات پزشکی و پرستاری همچنین آماده خدمت رسانی است.

همین حالا می توانید اپلیکیشن استادکار را برای سیستم عامل های اندروید و ای او اس از اپ استورها به رخ رایگان دانلود کنید و یا به وب سایت استادکار مراجعه کنید و نصیحت خود را به مجانی ثبت کنید.
شهردار تهران در حاشیه نویسی آیین احاله مدرک موزهایران درودی ترقی شهری را در صورتی ارزشمند دانست که همراه با بزرگداشت مقدار های فرهنگی باشد.

به گزارش خبرنگار شهرنوشت، پیروز حناچی شهردار تهران که عصر سه گانه شنبه ۳۱ خرداد برای حضرت در آیین واگذاری سند ملکی ایرانی درودی بوسیله محل احداث این موزه درون خیابان یوسف آباد رفته بود، بوسیله پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

او درباره آیین واگذاری سند ملکی ایران درودی گفت: بنا پهلو مصوبه شورای ایالت و به خاطر سرنوشت از مادام ایران درودی، بازیگر شهیر ایرانی که در کلاس جهانی کار هنری می کنند، امروز وضعیت شکل گیری موزه زمینه درودی را در منطقه فراهم کردیم و مصوبه شورای شهر عملا اجرایی شد؛ به زودی اینجا موزه ای بر پا خواهد شد که آثار ایشان را به نمایش خواهد گذاشت.

او افزود: ایشان از هنرمندان جهانی حوزه هنرهای تجسمی و صاحب ریختگی هستند. امیدوارم با طرحی که توسط یکی از معماران به نام ایرانی به بود آمده است، تاسیس این ملکی بوسیله زودی به سرانجام برسد.

حناچی در پاسخ بوسیله پرسش یکی از خبرنگاران درباره ترقی فضای سبز تو پایتخت همچنین گفت: ترقی فضای سبز یکی از راه های کاهش آلودگی است و همه شهرها تلاش می کنند از راه کاهش آلایندگی ها و ترقی فضای سبز به این شعار برسند؛ ما نیز همین برنامه را داریم.