مرجع تخصصی کشاورزی و زراعت ایران و جهان

بوسیله گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از نیوزویک نوشت: بررسی های مشترک پژوهشگران چینی، تایوانی و استرالیایی مدال می دهد ویروس کرونادر ماه های اخیر جهش یافته و تماشاگر تغییرات زیبنده مال اندیشی ای بوده است. این دستاورد تازه علمی حاصل وارسی ۱۰۶ معیار از ویروس ۲ -SARS-CoV است که عامل بلای ناگهانی کوویدـ۱۹ داخل سراسر دنیا بوده است.

مقایسه نمونه های سابق الذکر با ۳۹ ژنوم ویروس سارس که از کشورهای مختلفی مانند آمریکا، چین، اسپانیا، برزیل، استرالیا، فنلاند، ایتالیا، نپال، زور جنوبی و غیره جمع آوری شده اند علامت می دهد که اگرچه قابلیت جهش ویروس کرونا و تنوع ژنتیکی آن کمتر از ویروس بیماری سارس است، ولی همین تیک های ناچیز هم می تواند جریان تولید واکسن را تا حدی طولانی کند.

البته برخی از این محققان در این بنیان خوش بین ترند و می گویند جهش های ویروس کرونا تو حدی محو که تولید زننده واکسن و داروهای ضدکرونا را با مشکل عمده ای مواجه کند. بوسیله گفته آن ها، یکی از ژن های پروتئینی ویروس کرونا که عامل چسبیدن ویروس یادشده به سلول های بدن مردم است تا پیمانه زیادی ثابت و بدون تغییر جاویدان باقی مانده است.

اولین مقصد پریدن ویروس کرونا از نمونه ای از ویروس ۲ - SARS-CoV به دست آمد که مربوط به کشور هند بوده است. این ویروس جهش یافته از توانایی کمتری بخاطر اتصال به گیرنده های سلول های بدن مردم موسوم به ۲ ACE برخوردار است. در عین حال نمی استعداد پیش بینی کرد درون آینده روند جهش ویروس کرونا چگونه خواهد بود و چنانچه جهش های بیشتری قیافه دهد، ساخت واکسن ویروس مذکور با چالش های قطعی مواجه می شود.
  • ۹۹/۰۱/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی