مرجع تخصصی کشاورزی و زراعت ایران و جهان

iOS 13 داخل حالی معرفی کردن شد که کوپرتینونشین ها ادعا می کردند این نسخه توجه بیشتری بوسیله کنف و حریم مخصوص کاربران دارد. اواسط خردادماه گفته شد iOS 13 با تمرکز بر امنیت کاربران، نقشه ای از ردیابی موضع مکانی اپلیکیشن ها ارائه می دهد. 

آخرین اخبار حاکی از آن است که ظاهرا تا اینکه زمانی که سرو های موقعیت مکانی (Location Services ) برای تمامی اپلیکیشن ها در حالت غیرفعال استراحت دارند، کماکان داده های مربوط به موضع مکانی کاربر جمع آوری می شود. 

مقاله های مرتبط:آسیب پذیری امنیتی در آیفون و توسعه پروگرام صید باگ اپلگوگل چندین نقص امنیتی داخل گوشی های آیفون کشف کرده است

 برایان کربس (Brian Krebs) مدعی است آیفون 11 پرو ازطریق GPS، داده های مکانی کاربران را جمع آوری می بطی ء. جالب است که جمع آوری داده های موقعیت مکانی بوسیله صورت مخفی هم انجام نمی شود و علامت مربوط بوسیله فعال بودن موقعیت مکانی در قسمت نوار نوتیفیکیشن وسیله دیده می شود.

براساس خط مشی حفظ کردن حریم خصوصی اپل، گوشی آیفون به رخ دوره ای موقعیت جغرافیایی کاربر را به عارض رمزگذاری شده به شبکه های Wi-Fi و دکل های سلولار تلفن همراه ارسال می کند. اپل پیش تر اعلام کرده بود که امکان غیرفعال کردن این ویژگی بوسیله صورت سیستماتیک و برای هر اپلیکیشن گوشیبه عارض مجزا وجود دارد.

برایان کربس تو ویدئویی نشان داده که حتی زمانی که ردیابی موضع مکانی برای هر اپلیکیشن به رخساره جداگانه غیرفعال می شود، بعد از یکدلی بوسیله اینترنت، GPS داده های مربوط به موضع مکانی کاربر را جمع آوری کرده و یک ارباب ناشناس را پینگ می کند. یکی از مهندسان اپل در بیانیه ای اخبار کرده است که هیچ گونه خطر یا تهدید امنیتی متوجه کاربران اپل نیست. ارائه آیکون ردیابی موضع مکانی به صورت کاملا طبیعی برای پروگرام هایی که در قسمت تنظیمات امکان تحول وضعیت پیگیری موقعیت مکانی را ندارند، عرضه داده می شود و موضوع مهمی نیست. ولی سؤال اساسی این است که آیا اپل چیزی را از کاربران خود پنهان می کند؟ زیرا ویژگی هایی در IOS حیات دارد که کاربر کنترل زیادی روی آن ها ندارد و عملا نمی تواند این ویژگی ها را خلوت درنگ.

 برای تجسس ی کامل مطالب مرتبط با گوشی های جدید اپل محتوی مشخصات فنی، قیمت، تصاویر و ویدیوی نگاه نزدیک، بوسیله صفحه های آیفون 11 پرو، آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 مراجعه کنید.بیشتر بخوانید:آیفون های سال آینده احتمالا حسگر اثر انگشت زیر ورق نمایش دارندنمایشگر Pro Display XDR اپل استاندارد جدیدی را به دنیای نمایشگر معرفی می کنداپل بهترین اپلیکیشن ها و بازی های سال ۲۰۱۹ را معرفی کردتخمین ابتیاع ۳ میلیونی ایرپاد اپل در بلک فرایدی و دوشنبه سایبریاحتمال عرضه چهار مدل گوشی آیفون 5G اپل در سال ۲۰۲۰ و سالانه دوبار معرفی کردن آیفون از سال ۲۰۲۱
  • ۹۸/۰۹/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی